
ORC Consulting Korlátolt Felelősségű Társaság
Bács-Kiskun megye, Baranya megye, Békés megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Csongrád-Csanád megye, Fejér megye, Győr-Moson-Sopron megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Komárom-Esztergom megye, Nógrád megye, Pest megye, Somogy megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Tolna megye, Vas megye, Veszprém megye, Zala megye, Budapest, Országos
Cégbemutató
Az ORC Consulting Kft. 2008 tavaszán alakult azzal a céllal, hogy a különféle tevékenységeket folytató vállalkozások egyedi igényeinek eleget tegyen a szoftverfejlesztés területén.
Célkitűzéseinknek eleget téve megalkottuk az Infinity névre keresztelt ügyviteli szoftvert, mely rövid időn belül több helyen is használatba vettek. Célunk a legújabb technológiák felhasználásával ötletes, kreatív alkalmazások, megoldások szállítása, melyek használata könnyen tanulható és egyszerűen kezelhető.
Fejlesztői csapatunk magasan képzett szakemberekből, illetve projekt menedzserekből áll, akik egyedileg segítenek megfogalmazni partnereink igényeit, ezzel hozzásegítve őket a leghatékonyabb ügymenethez szükséges követelmények meghatározásához.
Hitvallásunk szerint egy szoftver akkor hasznos, ha a napi ügymenetet és a vezetői döntéseket magas szinten támogatja, illetve segíti a partnercég adminisztrációját a lehető legmagasabb szolgáltatásszint elérésében.
Célkitűzéseinknek eleget téve megalkottuk az Infinity névre keresztelt ügyviteli szoftvert, mely rövid időn belül több helyen is használatba vettek. Célunk a legújabb technológiák felhasználásával ötletes, kreatív alkalmazások, megoldások szállítása, melyek használata könnyen tanulható és egyszerűen kezelhető.
Fejlesztői csapatunk magasan képzett szakemberekből, illetve projekt menedzserekből áll, akik egyedileg segítenek megfogalmazni partnereink igényeit, ezzel hozzásegítve őket a leghatékonyabb ügymenethez szükséges követelmények meghatározásához.
Hitvallásunk szerint egy szoftver akkor hasznos, ha a napi ügymenetet és a vezetői döntéseket magas szinten támogatja, illetve segíti a partnercég adminisztrációját a lehető legmagasabb szolgáltatásszint elérésében.
Pályázatok, amelyekhez árajánlatot töltöttünk fel
Esettanulmány
Egy közepes méretű fuvarozó vállalatnál a napi működést eddig Excel-táblák és különálló szoftverek támogatták. A nyomon követés, számlázás és járműkarbantartás széttagoltan zajlott, ami hibákhoz, késésekhez és pluszköltségekhez vezetett. A cég ERP rendszert vezetett be, amely egyesítette a fuvarszervezést, raktárkezelést, pénzügyi adminisztrációt és flottamenedzsmentet. Az átállás fokozatosan, modulonként történt, előzetes képzéssel a dolgozók számára. Az eredmény: 20%-kal gyorsabb rendelésfeldolgozás, pontosabb költségkontroll, és 15%-kal kevesebb üzemanyagpazarlás a hatékonyabb útvonaltervezésnek köszönhetően. Az ERP bevezetése nemcsak a napi működést egyszerűsítette, hanem alapot teremtett a cég jövőbeli digitális fejlesztéseihez is.
Egy közép-európai fuvarozó vállalat több mint 80 teherautóval rendelkezik, amelyek naponta közlekednek regionális és nemzetközi útvonalakon. A cég évek óta stabil ügyfélkörrel dolgozik, de a növekvő üzemanyagárak, a sofőrhiány és a megrendelői elvárások (gyorsabb szállítás, pontosabb nyomon követés) miatt a profitráta folyamatosan csökken.
A legnagyobb probléma a kapacitáskihasználás: a teherautók gyakran félig üresen vagy üresen térnek vissza egy útvonalról, mert nincs rendszer, amely hatékonyan összekapcsolná a bejövő és kimenő fuvarokat. Ez nemcsak bevételkiesést, hanem fölösleges költséget is okoz (üzemanyag, útdíj, munkaidő).
A cég jelenlegi rendszere Excel-alapú tervezésre és telefonos egyeztetésre támaszkodik. Az információk széttagoltak: a diszpécserek manuálisan próbálják párosítani a fuvarokat, ami időigényes és sokszor pontatlan. Az ügyfelek eközben valós idejű státuszfrissítést várnak el, amit a jelenlegi infrastruktúra nem tud biztosítani.
Következmények:
• 25–30% kihasználatlan kapacitás a fuvarok során.
• Megnövekedett költségszint az üres kilométerek miatt.
• Csökkenő ügyfél-elégedettség a pontatlan információk miatt.
• Versenyhátrány a digitálisan fejlettebb konkurensekkel szemben.
Miért sürgős a megoldás?
Ha a vállalat nem digitalizálja a folyamatokat és nem optimalizálja a fuvarszervezést, a nyereség tovább csökken, miközben a piaci verseny fokozódik. Az ügyfelek egyre inkább azokat a szolgáltatókat választják, akik átlátható, gyors és fenntartható szállítási megoldásokat kínálnak. A probléma tehát nem csupán hatékonysági kérdés, hanem a hosszú távú fennmaradás kulcsa.
A fuvarozó vállalat a kapacitáskihasználás problémájára egy integrált ERP fuvaroptimalizáló rendszert vezetett be. A megoldás moduljai lefedték a megrendelés-kezelést, flottamenedzsmentet, raktárlogisztikát és pénzügyi adminisztrációt. A kulcselem az algoritmus volt, amely valós időben párosította a beérkező és kimenő fuvarokat, valamint javaslatokat tett az optimális útvonalakra.
A bevezetés lépésenként történt: először a fuvarszervezést digitalizálták, majd a flottakövetést integrálták GPS-alapú megoldásokkal. A sofőrök mobilalkalmazáson keresztül kapták meg a menetleveleket és a fuvarfeladatokat, míg az ügyfelek online portálon követték a szállítmány státuszát. A diszpécserek munkáját automatizált riportok és valós idejű riasztások segítették.
Elért üzleti előnyök:
• Költségcsökkenés: az üres kilométerek aránya 30%-ról 15%-ra esett vissza, ami éves szinten több tízmillió forint megtakarítást eredményezett üzemanyagban és útdíjban.
• Nagyobb kapacitáskihasználás: a teherautók rakománykihasználtsága átlagosan 20%-kal nőtt, így kevesebb járművel több árut tudtak szállítani.
• Gyorsabb ügyfélkiszolgálás: a rendelésfeldolgozási idő 25%-kal rövidült, a valós idejű nyomon követés pedig növelte az ügyfelek elégedettségét.
• Versenyelőny: a digitalizált folyamatok révén a cég olyan szolgáltatásokat tudott nyújtani (pl. pontos ETA, automatikus státuszriport), amelyek korábban csak a nagyobb piaci szereplőknél voltak elérhetők.
• Fenntarthatóság: a hatékonyabb útvonaltervezés és a kevesebb üresjárat révén 12%-kal csökkent a CO₂-kibocsátás, ami a vállalat zöld imázsát is erősítette.
A bevezetés tehát nemcsak a rövid távú költségcsökkentést és hatékonyságjavulást hozta meg, hanem hosszú távon a versenyképesség és ügyfélelégedettség fenntartásának zálogává vált.
Egy közép-európai fuvarozó vállalat több mint 80 teherautóval rendelkezik, amelyek naponta közlekednek regionális és nemzetközi útvonalakon. A cég évek óta stabil ügyfélkörrel dolgozik, de a növekvő üzemanyagárak, a sofőrhiány és a megrendelői elvárások (gyorsabb szállítás, pontosabb nyomon követés) miatt a profitráta folyamatosan csökken.
A legnagyobb probléma a kapacitáskihasználás: a teherautók gyakran félig üresen vagy üresen térnek vissza egy útvonalról, mert nincs rendszer, amely hatékonyan összekapcsolná a bejövő és kimenő fuvarokat. Ez nemcsak bevételkiesést, hanem fölösleges költséget is okoz (üzemanyag, útdíj, munkaidő).
A cég jelenlegi rendszere Excel-alapú tervezésre és telefonos egyeztetésre támaszkodik. Az információk széttagoltak: a diszpécserek manuálisan próbálják párosítani a fuvarokat, ami időigényes és sokszor pontatlan. Az ügyfelek eközben valós idejű státuszfrissítést várnak el, amit a jelenlegi infrastruktúra nem tud biztosítani.
Következmények:
• 25–30% kihasználatlan kapacitás a fuvarok során.
• Megnövekedett költségszint az üres kilométerek miatt.
• Csökkenő ügyfél-elégedettség a pontatlan információk miatt.
• Versenyhátrány a digitálisan fejlettebb konkurensekkel szemben.
Miért sürgős a megoldás?
Ha a vállalat nem digitalizálja a folyamatokat és nem optimalizálja a fuvarszervezést, a nyereség tovább csökken, miközben a piaci verseny fokozódik. Az ügyfelek egyre inkább azokat a szolgáltatókat választják, akik átlátható, gyors és fenntartható szállítási megoldásokat kínálnak. A probléma tehát nem csupán hatékonysági kérdés, hanem a hosszú távú fennmaradás kulcsa.
A fuvarozó vállalat a kapacitáskihasználás problémájára egy integrált ERP fuvaroptimalizáló rendszert vezetett be. A megoldás moduljai lefedték a megrendelés-kezelést, flottamenedzsmentet, raktárlogisztikát és pénzügyi adminisztrációt. A kulcselem az algoritmus volt, amely valós időben párosította a beérkező és kimenő fuvarokat, valamint javaslatokat tett az optimális útvonalakra.
A bevezetés lépésenként történt: először a fuvarszervezést digitalizálták, majd a flottakövetést integrálták GPS-alapú megoldásokkal. A sofőrök mobilalkalmazáson keresztül kapták meg a menetleveleket és a fuvarfeladatokat, míg az ügyfelek online portálon követték a szállítmány státuszát. A diszpécserek munkáját automatizált riportok és valós idejű riasztások segítették.
Elért üzleti előnyök:
• Költségcsökkenés: az üres kilométerek aránya 30%-ról 15%-ra esett vissza, ami éves szinten több tízmillió forint megtakarítást eredményezett üzemanyagban és útdíjban.
• Nagyobb kapacitáskihasználás: a teherautók rakománykihasználtsága átlagosan 20%-kal nőtt, így kevesebb járművel több árut tudtak szállítani.
• Gyorsabb ügyfélkiszolgálás: a rendelésfeldolgozási idő 25%-kal rövidült, a valós idejű nyomon követés pedig növelte az ügyfelek elégedettségét.
• Versenyelőny: a digitalizált folyamatok révén a cég olyan szolgáltatásokat tudott nyújtani (pl. pontos ETA, automatikus státuszriport), amelyek korábban csak a nagyobb piaci szereplőknél voltak elérhetők.
• Fenntarthatóság: a hatékonyabb útvonaltervezés és a kevesebb üresjárat révén 12%-kal csökkent a CO₂-kibocsátás, ami a vállalat zöld imázsát is erősítette.
A bevezetés tehát nemcsak a rövid távú költségcsökkentést és hatékonyságjavulást hozta meg, hanem hosszú távon a versenyképesség és ügyfélelégedettség fenntartásának zálogává vált.
Weboldal: