INGRESSUS Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

INGRESSUS Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Bács-Kiskun megye, Baranya megye, Békés megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Csongrád megye, Fejér megye, Győr-Moson-Sopron megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Komárom-Esztergom megye, Nógrád megye, Pest megye, Somogy megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Tolna megye, Vas megye, Veszprém megye, Zala megye, Budapest, Országos

Cégbemutató

Az INGRESSUS Kft. sok éves tapasztalattal rendelkezik szerverek, munkaállomások és hálózatok üzemeltetése terén. A piacon aktuálisan elérhető rendszerek, alkalmazások támogatását és partnereink szervereinek, hálózatának üzemeltetetését, illetve nagyságrendileg 1500 felhasználó támogatását látjuk el. Főbb szolgáltatásaink és tevékenységeink a következők:
• Általános rendszerfelügyelet
• Hálózat tervezés kivitelezés és üzemeltetés
• Szerverbérlet, hoszting, colocation
• Domain regisztráció
• Munkaállomás és mobil eszközök üzemeltetése
• Hardver- és szoftvertámogatás
• Műszaki érdekképviselet, projektvezetés
• Kereskedelem, logisztika, beszerzés
• Gépterem építés
• Szervizszolgáltatás
• Biztonságtechnikai rendszerek tervezése és kivitelezése
• Beléptető és munkaidő nyilvántartó rendszerek
• Megfigyelő rendszerek tervezése és kivitelezése
• Információbiztonsági audit tevékenység (GDRP)

Esettanulmány

Építőiparban működő, dinamikusan fejlődő, 100%-ban magyar tulajdonú vállalat, jelenleg 60 alkalmazottat foglalkoztat.
A vállalat IT infrastruktúrájának központi eleme egy lokálisan elhelyezett, hardver és szoftver tekintetében elavult szerver volt, ami a domain controller, Exchange (levelezés) és fájlszerver szerepköröket látta el. A hardver erőforrás sem memória, sem háttértár tekintetében nem tudta már kiszolgálni az egyre növekvő igényeket, az operációs rendszer támogatása megszűnt, ám hardver csere nélkül nem volt lehetőség újabb verzióra való átállásra. Mindemellett az építkezéseken való munka miatt egyre nagyobb hangsúlyt kapott az elvárás, hogy a vállalat IT erőforrásai külső helyszínekről is gyorsan és biztonságosan elérhetőek legyenek.
A szerver kiváltása érdekében a szerepköröket szétválasztottuk. A levelezést MS Office 365 -be migráltuk át, a domain controller és a fájlszerver elhelyezésére pedig privát felhő megoldást választottunk. A nagyobb rendelkezésre állás érdekében a vállalat telephelyén is beállítottunk egy számítógépet DC szerepkörrel.
A változások nyomán a rendszer minden eleme nagy rendelkezésre állású és gyors elérésű környezetbe került úgy, hogy nem volt szükség olyan egyszeri beruházásra, amit a felhő alapú megoldások nélkül nem lehetett volna elkerülni. Mind az O365 licenszek, mind a privát felhő alapú virtuális szerver esetében a költségek kiszámíthatóak vagy skálázhatók, és a felhasználás mértéke szerint alakulnak.
Az új megoldások révén a vállalatnak módja nyílt olyan professzionális, nagyvállalati eszközökhöz való hozzáférésre, amelyek lehetővé teszik számukra új kommunikációs csatornák kialakítását, a munkafolyamatok csoportmunkába terelését (Teams, One Note, Tasks). Ez többek között a kreatív közös gondolkodáson, az információ áramlás gyorsaságán keresztül hatással volt a hatékonyságra. Az O365-ön belüli Power BI alkalmazás használata a vállalat üzleti eredményességének nyomon követésében játszik - ma már elengedhetetlen - szerepet.

A felcsatolt ábrák a projekt megvalósítási tervéről készült ábra részletei, illetve a felhőbe való migráció közben használt tevékenység lista egy részlete.