Szilanus Szoftverház Szolgáltató Kft.
Bács-Kiskun megye, Baranya megye, Békés megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Csongrád megye, Fejér megye, Győr-Moson-Sopron megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Komárom-Esztergom megye, Nógrád megye, Pest megye, Somogy megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Tolna megye, Vas megye, Veszprém megye, Zala megye, Budapest
Cégbemutató
A Szilanus Szoftverház mai formájában 1999 óta létezik. Az alapítás célja egy versenyképes integrált vállalatirányítási rendszer elkészítése volt. Az ügyfeleink visszajelzései azt bizonyítják, hogy ez sikerült. Saját fejlesztésű rendszerünket 2001 óta alkalmazzák Magyarországon.
A szoftver fejlesztés terén napjainkra stabilizálódtak az erőviszonyok, általános célú eszközökkel (szövegszerkesztő, táblázat kezelő, tömörítők…) a nagy nyugati szoftvergyárak teljesen lefedték a piacot. Termékeik árával és minőségével a hazai szoftverfejlesztő műhelyek nem tudják felvenni a versenyt, a helyi sajátosságokkal rendelkező területeken viszont a hazai termékek vannak előnyösebb helyzetben.
Cégünk ezen tendenciák ismeretében döntött úgy, hogy fejlesztéseinek egyik fő iránya a közép és nagyvállalatok teljes körű információs támogatása legyen. Ebben az elhatározásban megerősített bennünket az a tény, hogy a helyi sajátosságokhoz alakítható (paraméterezhető) nagy külföldi rendszerek és az egyedi fejlesztésű vállalati rendszerek között egy piaci űr tátong mind az ár, mind a bevezethetőség tekintetében.
Rendszerünk előnye, hogy nem szorítja a vállalatot olyan keretek közé, amit külföldi szoftverek alkalmazása okozhat, ugyanakkor mentes az egyedi fejlesztésekre jellemző túlzott specialitásoktól, és magas ártól.
Partnereink között megtalálhatók a több száz munkaerőt foglalkoztató országos hálózattal bíró közép- és nagyvállalatok ugyanúgy, mint az egy telephellyel rendelkező kis létszámot foglalkoztató vállalkozások.
A szoftver fejlesztés terén napjainkra stabilizálódtak az erőviszonyok, általános célú eszközökkel (szövegszerkesztő, táblázat kezelő, tömörítők…) a nagy nyugati szoftvergyárak teljesen lefedték a piacot. Termékeik árával és minőségével a hazai szoftverfejlesztő műhelyek nem tudják felvenni a versenyt, a helyi sajátosságokkal rendelkező területeken viszont a hazai termékek vannak előnyösebb helyzetben.
Cégünk ezen tendenciák ismeretében döntött úgy, hogy fejlesztéseinek egyik fő iránya a közép és nagyvállalatok teljes körű információs támogatása legyen. Ebben az elhatározásban megerősített bennünket az a tény, hogy a helyi sajátosságokhoz alakítható (paraméterezhető) nagy külföldi rendszerek és az egyedi fejlesztésű vállalati rendszerek között egy piaci űr tátong mind az ár, mind a bevezethetőség tekintetében.
Rendszerünk előnye, hogy nem szorítja a vállalatot olyan keretek közé, amit külföldi szoftverek alkalmazása okozhat, ugyanakkor mentes az egyedi fejlesztésekre jellemző túlzott specialitásoktól, és magas ártól.
Partnereink között megtalálhatók a több száz munkaerőt foglalkoztató országos hálózattal bíró közép- és nagyvállalatok ugyanúgy, mint az egy telephellyel rendelkező kis létszámot foglalkoztató vállalkozások.
Esettanulmány
A Technokov Kft. egy 1990 óta működő tartályfenék gyártó cég, melynek alapjait még a MÁVAG teremtette meg 1896-ban. Hideg és melegsajtolási eljárással készítenek termékeket 50mm-től a 4,5 m-es méretig. Akár nagyobb sorozatban, de az egyedi igényeket is kielégítve.
A vállalat termékeinek felét a magyar piacon, felét Magyarországon kívüli piacokon értékesíti. Európán kívül Afrikában és Ázsiában is vannak megrendelői. Vevőikkel való közvetlen kapcsolattartás érdekében több országban kereskedelmi ügynökökkel dolgozik. Termelési volumenük évek óta folyamatosan növekszik. Stratégiai partnereikkel való együttműködés célja, hogy vevőik számára komplex megoldásokat és szolgáltatásokat nyújtsanak.
Mindezen céljai elérésének érdekében a Technokov Kft. 2007-ben úgy döntött, hogy bevezeti a Szilanus ERP integrált vállalatirányítási rendszert.
A bevezetés 2007.10.01-én kezdődött egy vállalati felméréssel, ami az eredeti rendszer, és az adatáramlási folyamatok vizsgálatát foglalta magába. Az új rendszer által kezelt folyamatok meghatározása volt az első lépés, majd azok a folyamatok következtek, amelyeken mindenképpen változtatni kellett a hatékonyabb működés érdekében. A fő cél az volt, hogy a vonalkód olvasóval ellátott ipari kézi számítógépek kövessék nyomon a termelést és a készletkezelést, illetve, hogy egy jól működő, lehető legtöbb automatizmust tartalmazó integrált vállalatirányítási rendszert kapjon a vállalat, hogy a megrendelői igényeket határidőben és a legjobb minőségben tudja kielégíteni.
A legnagyobb változás a cikkszám rendszerben következett be. A korábbi beszélő cikkszámok helyett csak az anyagminőséget tartalmazó cikkszámra tértek át. Ezáltal elkerülhető volt, hogy ha egy művelet során levágnak egy darabot egy lemezből, akkor új cikkszámot kelljen felvenni, viszont a készletet ennek megfelelően alábontva lett kezelve.
A migráció célja az volt, hogy a felhasználók a régi adatokkal is élvezhessék az új rendszer által biztosított lekérdezések előnyeit. A rendszer legnagyobb haszna a felhasználók szempontjából az eddigi folyamatok gyorsabb kezelésében, a jobb listákban, Excellel, böngészővel való jobb integráltságban valósult meg.
A következő lépés a készletek kézi számítógéppel történő követése volt. Ennek során minden egyes alapanyagfajta, és késztermék is kapott egy-egy vonalkód azonosítót. Az alapanyagok nem lemezenként kaptak azonosítót, hanem az ugyanolyan méretű lemeztáblák előtt volt egy megfelelően kiképzett mágneses lapon az ahhoz tartozó vonalkód. A késztermékek pedig mérettől függően vagy 50-esével, vagy egyenként kaptak egy címkét.
Ezután már ha készletre kerül egy tétel egy megfelelő vonalkódos azonosítót. Majd minden egyes mozgatáskor le kell olvasni, illetve a tároló helyek vonalkódos azonosítóit, így az összes készletmozgatás azonnal, online módon feldolgozásra kerül az összes adatával együtt. Ezáltal létrejön a minőségbiztosítás szempontjából létfontosságú terméknyomkövetés is, melynek eredménye, hogy mindig pontosan tudható, melyik késztermék melyik alapanyagból készült és hová került kiszállításra. A folyamat nagy jelentőséggel bír a leltározásban, ami így többszörösére gyorsult, elég csak leolvasni a vonalkód azonosítót.
Ezzel a minőségellenőrzési rendszer egyszerűsödött. Az egyes készlet tételekhez lehet különféle mérési eredményeket kapcsolni, majd a vonalkód azonosítót leolvasva azokat egyszerűen előhívni.
Harmadik lépésként a dokumentum kezelő rendszer bevezetésére, és az erre alapuló számla igazolási folyamat.
A vállalat termékeinek felét a magyar piacon, felét Magyarországon kívüli piacokon értékesíti. Európán kívül Afrikában és Ázsiában is vannak megrendelői. Vevőikkel való közvetlen kapcsolattartás érdekében több országban kereskedelmi ügynökökkel dolgozik. Termelési volumenük évek óta folyamatosan növekszik. Stratégiai partnereikkel való együttműködés célja, hogy vevőik számára komplex megoldásokat és szolgáltatásokat nyújtsanak.
Mindezen céljai elérésének érdekében a Technokov Kft. 2007-ben úgy döntött, hogy bevezeti a Szilanus ERP integrált vállalatirányítási rendszert.
A bevezetés 2007.10.01-én kezdődött egy vállalati felméréssel, ami az eredeti rendszer, és az adatáramlási folyamatok vizsgálatát foglalta magába. Az új rendszer által kezelt folyamatok meghatározása volt az első lépés, majd azok a folyamatok következtek, amelyeken mindenképpen változtatni kellett a hatékonyabb működés érdekében. A fő cél az volt, hogy a vonalkód olvasóval ellátott ipari kézi számítógépek kövessék nyomon a termelést és a készletkezelést, illetve, hogy egy jól működő, lehető legtöbb automatizmust tartalmazó integrált vállalatirányítási rendszert kapjon a vállalat, hogy a megrendelői igényeket határidőben és a legjobb minőségben tudja kielégíteni.
A legnagyobb változás a cikkszám rendszerben következett be. A korábbi beszélő cikkszámok helyett csak az anyagminőséget tartalmazó cikkszámra tértek át. Ezáltal elkerülhető volt, hogy ha egy művelet során levágnak egy darabot egy lemezből, akkor új cikkszámot kelljen felvenni, viszont a készletet ennek megfelelően alábontva lett kezelve.
A migráció célja az volt, hogy a felhasználók a régi adatokkal is élvezhessék az új rendszer által biztosított lekérdezések előnyeit. A rendszer legnagyobb haszna a felhasználók szempontjából az eddigi folyamatok gyorsabb kezelésében, a jobb listákban, Excellel, böngészővel való jobb integráltságban valósult meg.
A következő lépés a készletek kézi számítógéppel történő követése volt. Ennek során minden egyes alapanyagfajta, és késztermék is kapott egy-egy vonalkód azonosítót. Az alapanyagok nem lemezenként kaptak azonosítót, hanem az ugyanolyan méretű lemeztáblák előtt volt egy megfelelően kiképzett mágneses lapon az ahhoz tartozó vonalkód. A késztermékek pedig mérettől függően vagy 50-esével, vagy egyenként kaptak egy címkét.
Ezután már ha készletre kerül egy tétel egy megfelelő vonalkódos azonosítót. Majd minden egyes mozgatáskor le kell olvasni, illetve a tároló helyek vonalkódos azonosítóit, így az összes készletmozgatás azonnal, online módon feldolgozásra kerül az összes adatával együtt. Ezáltal létrejön a minőségbiztosítás szempontjából létfontosságú terméknyomkövetés is, melynek eredménye, hogy mindig pontosan tudható, melyik késztermék melyik alapanyagból készült és hová került kiszállításra. A folyamat nagy jelentőséggel bír a leltározásban, ami így többszörösére gyorsult, elég csak leolvasni a vonalkód azonosítót.
Ezzel a minőségellenőrzési rendszer egyszerűsödött. Az egyes készlet tételekhez lehet különféle mérési eredményeket kapcsolni, majd a vonalkód azonosítót leolvasva azokat egyszerűen előhívni.
Harmadik lépésként a dokumentum kezelő rendszer bevezetésére, és az erre alapuló számla igazolási folyamat.
Weboldal: