XAPT Szoftver Tanácsadó Korlátolt Felelősségű Társaság

XAPT Szoftver Tanácsadó Korlátolt Felelősségű Társaság

Bács-Kiskun megye, Baranya megye, Békés megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Csongrád megye, Fejér megye, Győr-Moson-Sopron megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Komárom-Esztergom megye, Nógrád megye, Pest megye, Somogy megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Tolna megye, Vas megye, Veszprém megye, Zala megye, Budapest, Országos

Cégbemutató

Az XAPT a Microsoft Dynamics vállalatirányítási rendszerek legnagyobb hazai és nemzetközi téren elismert forgalmazója.

Fő tevékenysége a Microsoft Dynamics integrált vállalatirányítási és ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerek bevezetése, oktatása és a vállalati igényeknek megfelelő testreszabása, továbbfejlesztése. Ezekre a rendszerekre alapozva fejleszt egyedi igényeket kielégítő speciális iparági megoldásokat többek között a disztribúció, a logisztika, az autó alkatrész és a munkagép kereskedelem, a gyártás, a szolgáltatás valamint a közmű területén működő vállalatok számára. A vezető pozíció megszerzését a több mint 10 évre visszanyúló szakmai tapasztalat, a megszerzett magas szintű szakmai tudás, a technológiai fejlődés folyamatos követése, valamint a piaci követelményekhez való rugalmas alkalmazkodás tette lehetővé.

Az XAPT portfóliójában olyan megoldások találhatók, amelyek a különböző méretű vállalkozások, vállalatok üzleti és ügyviteli folyamatainak hatékony és átlátható kezelését, elemzését és irányítását segítik. A Microsoft Dynamics AX (Axapta) és Microsoft Dynamics NAV (Navision) integrált vállalatirányítási rendszerek mellett szerepel a Microsoft Dynamics CRM az ügyfélkapcsolatok hatékonyabb kezelésére, üzleti intelligencia és döntéstámogató megoldások valamint jelentéskészítő és üzleti folyamatmenedzsment alkalmazások. Ezeket olyan vállalatok számára kínálja, akik a piaci és üzleti lehetőségeik és versenyelőnyük lehető legjobb kihasználásához és növeléséhez keresnek megoldást és partnert.

Esettanulmány

Az alattyáni székhelyű SEI Interconnect Products Kft. a japán Sumitomo Electric Industries (SEI) egyik európai leányvállalata. A vállalat főként az autóiparban használatos műanyag szigetelésű szalagkábeleket állít elő, a teljes termelési folyamat az alapanyagok beszerzésétől kezdve a félkész-termékek előállításán és raktározásán át a késztermékek kiszállításának logisztikai tervezéséig tart.
„Az autóiparban egy-egy szerződést követően többéves átfutási idővel kell számolni, hosszú idő telik el a specifikációk elkészítésével, a gyártás valójába n csak 4-5 év múlva kezdődik el. 2009-ben tehát előre látható volt, hogy a következő években ugrásszerűen megnövekszik az árbevétel, ezért már akkor gondolkodni kellett az új ERP rendszer bevezetésén, mivel egy ilyen összetett termelési és üzleti folyamatokkal működő cég üzletvitelét nem lehet egyszerűen és gyorsan leképezni.” – foglalta össze az előzményeket László Tamás, a SEI Interconnect Products Kft. Senior Managere.
2009-ben, az új termékek gyártásának megkezdése előtt már elkerülhetetlen volt egy minden tekintetben jól használható, naprakész adatokat szolgáltató ERP-rendszer üzembe állítása.

„Tulajdonképpen minden üzleti folyamatot le tudtunk fedni valahogyan: vagy a BPCS, vagy a saját fejlesztésű rendszer, vagy Excel fájlok segítségével dokumentáltuk az aktuális helyzetet, de összességében nehézkesen működött a rendszer. Nem voltak naprakész információink, a bevitt adatokat nem, vagy csak manuálisan lehetett összefésülni – az automatikus integráció hiánya nagyon sok problémát okozott.”

A konkrét elvárások között kiemelt helyen szerepelt a gyártás támogatása, a különböző napi riportok lekérdezhetősége és a megrendelésekhez kapcsolódó PO - számok kezelésének támogatása.

„Mivel a Microsoft Dynamics NAV paraméterei, a felsorolt szolgáltatások nagyban lefedték elvárásainkat, érdeklődő választ küldtünk. Nem sokkal később már az XAPT szakértőivel tárgyaltunk, akik a számunkra szükséges kibővített műszaki tartalom biztosítása mellett is kedvező árajánlatot kínáltak. A cégcsoporton belül is érdeklődtünk, akkor derült ki, hogy a düsseldorfi leányvállalat is ezzel az ERP-rendszerrel dolgozik, az ottani IT-csapat pozitív tapasztalatokról számolt be.” – idézte fel a rendszerválasztás időszakát a Senior Manager.
A megoldás gyakorlatilag a teljes vállalati folyamatsort lefedi: a partnerirodák igényeinek interfészen keresztül történő beérkezésétől, a termelés, a beszerzés és az anyagmozgatás megtervezésén keresztül a vonalkódos raktárkezelésig, a kiszállítás, a számlázás, valamint a könyvelés és a vezetői riportok előállítása is az új ERP rendszerrel történik.

„Gyakorlatilag a gyártástervezéstől a raktárkezelésen, az ügyvitelen és a logisztikai feladatokon át egészen a kiszállításokig a Microsoft Dynamics NAV kezébe adtuk a teljes céget. Legnagyobb előny azonban a gyártástervezés és a készletgazdálkodás területén mérhető. A gyártástervezésnél a NAV-nak köszönhetően sikerült bevezetnünk egy realtime folyamatfigyelést.” – kezdte az előnyök felsorolását László Tamás.

Alacsonyabb készletszint
A Microsoft Dynamics NAV bevezetését követően erősen csökkentek az alapanyag-raktárban és a félkésztermék raktárban felhalmozott készletek. „Korábban főként a félkésztermékekkel volt problémánk, mivel bizonyos szintű többletgyártással mindig számolni kell, ha garantálni szeretnénk, hogy mindig legyen elegendő készlet a késztermékek előállításához. A Microsoft Dynamics NAV bevezetése után már egyetlen egyszer sem fordult elő, hogy egy korábbi szerződés lejárta, vagy dizájncsere miatt nyakunkon maradt volna valamilyen félkésztermék. Ma már tökéletesen követhetjük ezeket a folyamatokat is, nagyon jelentősen csökkenthettük a félkésztermékek készleteit. Ha 2011 elejétől nem használtuk volna a Microsoft Dynamics NAV funkcióit, akkor 2012-ben már biztosan nem tudtuk volna naprakészen lekövetni a termelési folyamatokat. A fenntartható növekedéshez mindenképpen kellett a Microsoft Dynamics NAV” – mondta a Senior Manager.