OPEN-TECH Informatika Tanácsadó, Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
Bács-Kiskun megye, Baranya megye, Békés megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Csongrád-Csanád megye, Fejér megye, Győr-Moson-Sopron megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Komárom-Esztergom megye, Nógrád megye, Pest megye, Somogy megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Tolna megye, Vas megye, Veszprém megye, Zala megye, Budapest, Országos
Cégbemutató
A Open-Tech Informatika Kft. 2000 óta képviselteti magát az üzleti és informatikai tanácsadás, a rendszerintegráció, illetve a komplett integrált informatikai rendszerek hazai szállítói piacán.
Üzleti intelligencia adatbázisok, jelentések, vezérlők, fejlesztése az EPR-n nyújtotta lehetőségeken túl.
Üzleti adatelemzés, adatbányászat. BI tanácsadás, tervezés, fejlesztés.
Több mint 10 éves banki, biztositói és nagyvállalati tapasztalat. A hosszú évek tapasztalata egyrészt hatékony módszertani támogatást jelent, másrészt hazai tevékenységünkkel szemben is igen magas szintű minőségügyi elvárásokat támaszt.
Múltbeli ügyfeleinknél végzett üzleti és informatikai projektek sikeres lebonyolításával a gyakorlatban igazoltuk, hogy ügyfeleink méltán bízhatják ránk stratégiai fontosságú rendszereik kialakítását, továbbfejlesztését, karbantartását. Ügyfeleinkkel jól működő, hosszú távú stratégiai együttműködés kialakítására törekszünk
Üzleti intelligencia adatbázisok, jelentések, vezérlők, fejlesztése az EPR-n nyújtotta lehetőségeken túl.
Üzleti adatelemzés, adatbányászat. BI tanácsadás, tervezés, fejlesztés.
Több mint 10 éves banki, biztositói és nagyvállalati tapasztalat. A hosszú évek tapasztalata egyrészt hatékony módszertani támogatást jelent, másrészt hazai tevékenységünkkel szemben is igen magas szintű minőségügyi elvárásokat támaszt.
Múltbeli ügyfeleinknél végzett üzleti és informatikai projektek sikeres lebonyolításával a gyakorlatban igazoltuk, hogy ügyfeleink méltán bízhatják ránk stratégiai fontosságú rendszereik kialakítását, továbbfejlesztését, karbantartását. Ügyfeleinkkel jól működő, hosszú távú stratégiai együttműködés kialakítására törekszünk
Temékeink
Esettanulmány
A megbízónk egy franchise gyógyszertári lánc több mint 200 üzlettel országszerte. 1.5mrd jegyzett tőkével, és 9,5mrd árbevétellel 2024-ben .
A megbízónk célja a működési hatékonyság optimalizálása és a vevői elégedettség növelése a versenyképes piaci helyzet fenntartása mellett.
Megbízónk szeretné az értékesítési elemzéseket folyamatosan és valós időben monitorozni, és szükség esetén azonnali döntéseket hozni az eredmények korrigálására, a piaci helyzet változására.
Megbízónknál az adatok többféle forrásból, formátumban és rendszerességgel érkeztek. ERP-ból nyertük ki az analítikák egy részét.
Ezen kívül az üzletek havi riportot küldtek excelben, amelyben a munkaügyi jelentések, a polchatékonyság / minőségi mutatók voltak.
Mértük külön a kampányokban hirdetett termékek fogyását, a beszállítók hatékonyságát, rebatek nagyságát, stb, illetve az egyes termékkategóriák jövedelmezőségét.
Ezeken felül adatokat elemeztünk a főkönyvből.
Az adatok több esetenként nagyon eltérő formában voltak elérhetőek.
Ahhoz, hogy a jelentések jó működjenek és tiszta adatokat mutassanak szüksége volt az adatok rendbe rakására.
Ebből a célból építettünk egy a feladathoz illeszkedő adattárházat ahol az adatok rendszerezését és tisztítását végeztük el.
A megfelelően struktúrált adatokat BI eszközzel (Power BI) elemeztük és jól értelmezhetően megjelenítettük.
A tendenciák elemzése megmutatta, hogy a kiemelkedően sikeres gyógyszertárak mit csinálnak máshogy, és az átlag alatt teljesítő gyógyszertáraknál milyen nem hatékony gyakorlatok vannak.
Konklúzió / eredmények:
Az elemzések eredményei alapján a vezetőség az eredményességet javító döntéseket tudott hozni.
Egyrészről a legjobban teljesítő üzletek gyakorlatait megosztották a teljes hálózat számára. Ez ösztönzőleg hatott mind a példaként állított üzleteknek, mind az egész hálózatnak, így egységesítve a működési modellt, és növelve a hatékonyság=nyereségességet.
Az átlag alatt teljesítő üzletek a megosztott jó működési gyakorlatok mellett célzott marketing kampányt kaptak.
Tanulság
A projekt eredményei rávilágítanak arra, hogy az üzleti intelligencia alkalmazása a franchise hálózatok és üzlethálózatok vezetésében hogyan segíthet a teljesítmény javításában és a működési hatékonyság maximalizálásában.
Kiemelt tanulságként említhető, hogy a rendszeres adatelemzés és a folyamatos fejlesztések szükségesek a dinamikusan változó piaci igények kielégítéséhez.
A megbízónk célja a működési hatékonyság optimalizálása és a vevői elégedettség növelése a versenyképes piaci helyzet fenntartása mellett.
Megbízónk szeretné az értékesítési elemzéseket folyamatosan és valós időben monitorozni, és szükség esetén azonnali döntéseket hozni az eredmények korrigálására, a piaci helyzet változására.
Megbízónknál az adatok többféle forrásból, formátumban és rendszerességgel érkeztek. ERP-ból nyertük ki az analítikák egy részét.
Ezen kívül az üzletek havi riportot küldtek excelben, amelyben a munkaügyi jelentések, a polchatékonyság / minőségi mutatók voltak.
Mértük külön a kampányokban hirdetett termékek fogyását, a beszállítók hatékonyságát, rebatek nagyságát, stb, illetve az egyes termékkategóriák jövedelmezőségét.
Ezeken felül adatokat elemeztünk a főkönyvből.
Az adatok több esetenként nagyon eltérő formában voltak elérhetőek.
Ahhoz, hogy a jelentések jó működjenek és tiszta adatokat mutassanak szüksége volt az adatok rendbe rakására.
Ebből a célból építettünk egy a feladathoz illeszkedő adattárházat ahol az adatok rendszerezését és tisztítását végeztük el.
A megfelelően struktúrált adatokat BI eszközzel (Power BI) elemeztük és jól értelmezhetően megjelenítettük.
A tendenciák elemzése megmutatta, hogy a kiemelkedően sikeres gyógyszertárak mit csinálnak máshogy, és az átlag alatt teljesítő gyógyszertáraknál milyen nem hatékony gyakorlatok vannak.
Konklúzió / eredmények:
Az elemzések eredményei alapján a vezetőség az eredményességet javító döntéseket tudott hozni.
Egyrészről a legjobban teljesítő üzletek gyakorlatait megosztották a teljes hálózat számára. Ez ösztönzőleg hatott mind a példaként állított üzleteknek, mind az egész hálózatnak, így egységesítve a működési modellt, és növelve a hatékonyság=nyereségességet.
Az átlag alatt teljesítő üzletek a megosztott jó működési gyakorlatok mellett célzott marketing kampányt kaptak.
Tanulság
A projekt eredményei rávilágítanak arra, hogy az üzleti intelligencia alkalmazása a franchise hálózatok és üzlethálózatok vezetésében hogyan segíthet a teljesítmény javításában és a működési hatékonyság maximalizálásában.
Kiemelt tanulságként említhető, hogy a rendszeres adatelemzés és a folyamatos fejlesztések szükségesek a dinamikusan változó piaci igények kielégítéséhez.
Weboldal: