Leanadat Üzletviteli Tanácsadó Korlátolt Felelősségű Társaság
Bács-Kiskun megye, Baranya megye, Békés megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Csongrád-Csanád megye, Fejér megye, Győr-Moson-Sopron megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Komárom-Esztergom megye, Nógrád megye, Pest megye, Somogy megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Tolna megye, Vas megye, Veszprém megye, Zala megye, Budapest, Országos
Cégbemutató
A Leanadat Kft. elkötelezett a magyar kkv-k fejlesztése mellett. Küldetésünk, hogy nagyszerű magyar vállalatokat alkossunk közösen, amelyek világklasszis hatékonysággal működnek! Nemzetközi és hazai tapasztalataink, valamint felmérési adatok is bizonyítják, hogy a sikeres digitalizációs átállás nélkülözhetetlen eleme a vállalatok folyamatainak az értékáramok mentén való fejlesztése. Ehhez szemléletváltás szükséges, amely a leghatékonyabban a LEAN módszertan bevezetésével és mindennapi alkalmazásával érhető el. Cégünk ebben nyújt teljes körű támogatást a kkv-k számára.
Temékeink
Esettanulmány
A cég Magyarország egyik jelentős, magánkézben lévő, családi alapítású tejipari cége, amely közel harminc éves múltra tekint vissza. Méretét tekintve a közép- és a nagyvállalati méret határán helyezkedik el, az egész cégcsoportot tekintve - amely az ellátási lánc több elemét (nyersanyag előállítás, feldolgozás, nagykereskedelem) is lefedi - nagyvállalatnak tekinthető. A cég erőforrásai biztosak, azonban a piaci verseny, elsősorban a kiskereskedelemben jelen lévő nagy áruházláncoknak köszönhetően, nagyon erős.
Ügyfelünk 2019 végére elérkezett arra a méretgazdasági pontra, ahol önmagában a nagyobb termelési volumen már nem jelent további hatékonyságnövelő potenciált, ellenkezőleg, csak a határbevételt meghaladó határköltséggel volt képes a további árbevétel növelésére - a korábban megszokott üzemszervezési és vezetési eszközrendszer alkalmazása mellett.
Szakértői felmérésünk megállapította, hogy a versenyben maradás és a piaci részesedés növelésének egyetlen módja a korábbinál nagyságrenddel hatékonyabb működési mód kialakítása, különös tekintettel a termelést kiszolgáló támogató folyamatok fejlesztésére és digitalizációjára.
A probléma természete a LEAN módszertanon alapuló szervezési-működtetési eljárások és szemlélet bevezetését adta, mint legjobban alkalmazható megoldás.
Az első szakaszban a stratégiai célok meghatározása és lebontása után ismétlődő műhelymunkák keretében ismertettük a felső-, és középvezetéssel a lean menedzsment, a 7 veszteség, az 5S és a minőségi munkakörnyezet kialakítására vonatkozó elméletet és közös gyakorlatokat végeztünk velük.
A második szakaszban néhány termelési üzemrész, művelet mélyelemzését és értékáram-optimalizálását végeztük el, majd mutatószám-rendszert dolgoztunk ki, amely a stratégia megvalósítását támogatja. Ekkor tekintettük át az időgazdálkodás alapelveket amelyet a vezetők mindennapi munkavégzésének első fokú digitalizálása követett (elektronikus, megosztott naptárak, megosztott adminisztratív felületek - fájlok, dokumentumok stb. bevezetése).
A harmadik szakaszban célzott projekteket indítottunk önálló területek fejlesztésére úgy, mint: karbantartás, laborvizsgálati adminsztráció fejlesztése, visszatérő minőségügyi problémák strukturált megszüntetése.
A fejlesztés jelenleg idáig jutott el, az elért üzleti előnyök pedig a következők voltak a mai napig:
1) Adatvezérelt működés bevezetése.
2) Adminisztrációval töltött idő radikális csökkentése célterületen.
3) Támogató folyamatok hatékonyságának, időbeliségének és minőségének a növekedése.
A sikeresség néhány mérőszáma:
1) ütemezett karbantartások határidőtartása 27%-ról 96%-ra növekedett.
2) vevői kiszolgálás határidőtartása 95% felett stabilizálódott.
3) gyártásütemezés határidőtartása 45%-ról 70%-ra növekedett.
Ügyfelünk 2019 végére elérkezett arra a méretgazdasági pontra, ahol önmagában a nagyobb termelési volumen már nem jelent további hatékonyságnövelő potenciált, ellenkezőleg, csak a határbevételt meghaladó határköltséggel volt képes a további árbevétel növelésére - a korábban megszokott üzemszervezési és vezetési eszközrendszer alkalmazása mellett.
Szakértői felmérésünk megállapította, hogy a versenyben maradás és a piaci részesedés növelésének egyetlen módja a korábbinál nagyságrenddel hatékonyabb működési mód kialakítása, különös tekintettel a termelést kiszolgáló támogató folyamatok fejlesztésére és digitalizációjára.
A probléma természete a LEAN módszertanon alapuló szervezési-működtetési eljárások és szemlélet bevezetését adta, mint legjobban alkalmazható megoldás.
Az első szakaszban a stratégiai célok meghatározása és lebontása után ismétlődő műhelymunkák keretében ismertettük a felső-, és középvezetéssel a lean menedzsment, a 7 veszteség, az 5S és a minőségi munkakörnyezet kialakítására vonatkozó elméletet és közös gyakorlatokat végeztünk velük.
A második szakaszban néhány termelési üzemrész, művelet mélyelemzését és értékáram-optimalizálását végeztük el, majd mutatószám-rendszert dolgoztunk ki, amely a stratégia megvalósítását támogatja. Ekkor tekintettük át az időgazdálkodás alapelveket amelyet a vezetők mindennapi munkavégzésének első fokú digitalizálása követett (elektronikus, megosztott naptárak, megosztott adminisztratív felületek - fájlok, dokumentumok stb. bevezetése).
A harmadik szakaszban célzott projekteket indítottunk önálló területek fejlesztésére úgy, mint: karbantartás, laborvizsgálati adminsztráció fejlesztése, visszatérő minőségügyi problémák strukturált megszüntetése.
A fejlesztés jelenleg idáig jutott el, az elért üzleti előnyök pedig a következők voltak a mai napig:
1) Adatvezérelt működés bevezetése.
2) Adminisztrációval töltött idő radikális csökkentése célterületen.
3) Támogató folyamatok hatékonyságának, időbeliségének és minőségének a növekedése.
A sikeresség néhány mérőszáma:
1) ütemezett karbantartások határidőtartása 27%-ról 96%-ra növekedett.
2) vevői kiszolgálás határidőtartása 95% felett stabilizálódott.
3) gyártásütemezés határidőtartása 45%-ról 70%-ra növekedett.
Weboldal: