LBS ECoNET Informatikai és Gazdasági Szolgáltató Kft.
Bács-Kiskun megye, Baranya megye, Békés megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Csongrád megye, Fejér megye, Győr-Moson-Sopron megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Komárom-Esztergom megye, Nógrád megye, Pest megye, Somogy megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Tolna megye, Vas megye, Veszprém megye, Zala megye, Budapest, Országos
Cégbemutató
Az LBS ECoNET Kft a Horváth és Molnár Kereskedelmi Kft átalakulásával, annak jogutódjaként jött létre. A Horváth és Molnár Kereskedelmi Kft. működését 1991-ben kezdte.
Alap célkitűzésünk közép- és nagyvállalatok számára komplex informatikai és gazdasági szolgáltatások biztosítása, megoldást kínálva a vállalat fejlődése szempontjából e két létfontosságú terület összehangolásához és a hatékony szinergia kialakításához.
Ügyfeleink számára - egyedi megoldások fejlesztése mellett - az ECoNET integrált vállalatirányítási rendszert kínáljuk, mely tartalmaz Mobile Workforce Automation megoldást is. A rendszer bevezetését számos projekt tapasztalatával rendelkező csapat segíti, valamint a bevezetés után felkészült ügyfélszolgálati team támogatja a használatot.
Alap célkitűzésünk közép- és nagyvállalatok számára komplex informatikai és gazdasági szolgáltatások biztosítása, megoldást kínálva a vállalat fejlődése szempontjából e két létfontosságú terület összehangolásához és a hatékony szinergia kialakításához.
Ügyfeleink számára - egyedi megoldások fejlesztése mellett - az ECoNET integrált vállalatirányítási rendszert kínáljuk, mely tartalmaz Mobile Workforce Automation megoldást is. A rendszer bevezetését számos projekt tapasztalatával rendelkező csapat segíti, valamint a bevezetés után felkészült ügyfélszolgálati team támogatja a használatot.
Esettanulmány
A cég székhelye Kalocsán található, élelmiszeripari gyártással és nagykereskedelemmel foglalkozik. A cég árbevétele kb. 200 M Ft, az alkalmazottak száma kb. 20 fő.
A cég termékeit magyar és külföldi láncoknak értékesíti. A márkaneve jól ismert a piacon, de komoly konkurenciával kell számolnia.
A cég tulajdonosváltása után célkitűzés volt egy átlátható, mind a törvényi követelményeket, mind a vezetői információs igényeket kielégítő vállalatirányítási rendszer alkalmazása, melynek az alábbi főbb kérdéskörökre kellett megoldást nyújtania:
- Az értékesítési tevékenység folyamatának követése, ügyfelek egyedi igényeinek kielégítése (pl. egyedi vonalkódos raklapcimke), EDI rendelésfogadás és számlaküldés, túraszervezés és elszámoltatás.
- Visszatérítéses szerződések kezelése, költségek értékesítésre terhelése.
- Termeléstervezés, anyagszükséglet-számítás, a gyártás nyomonkövetése, HACCP által elvárt sarzs szintű anyagfelhasználás-elszámolás.
- Havi szintű utókalkuláció.
- Több szintű fedezetkimutatás
- Automatizált banki adatkapcsolat
- Pénzügyi és számviteli kimutatások szolgáltatása
Az ECoNET vállalatirányítási rendszer pénzügyi-számviteli, tárgyi eszköz, termelés, beszerzés, logisztika, értékesítés, utókalkulációs moduljai kerültek bevezetésre, mely integrálásra került a Nexon bér- és munkaügyi rendszerrel.
A bevezetés során a legtöbb vevővel EDI kapcsolat kiépítésére került sor a rendelésfogadás és a számlaküldés területén. Az ügyfelek szállítási címeit általános túrákba soroltuk, melyhez heti ütemezést rendeltünk. A tényleges rendeléseket a rendszer ezek alapján automatikusan tényleges túrákba szervezi, melyekhez az akár ügyfél szinten is testre szabott szállítási bizonylatokat csoportosan nyomtatjuk.
A túra elszámolását követően készít a rendszer beállítás szerint szállítólevelenkénti vagy gyűjtőszámlákat, melyek nagy része EDI segítségével jut el a vevőhöz.
A készlet és rendelésinformációk alapján termelési tervet ajánl ki a rendszer, melyből manuális korrekció után konkrét gyártási utasítás generálható. Az anyagszükséglet-számítás történhet akár termelési tervre, akár előkészítés alatt levő gyártási utasításokra. A folyamat következő lépéseként az anyagszükséglet-számítás eredményét összeveti a rendszer a készlettel és javaslatot készít a beszerzési rendelésekre.
A logisztikai modul a készletmozgásokat mind anyag, mind készáru szintjén FIFO elvű tényáras készletértékeléssel tartja nyilván. A félkész- és késztermékek árazása havonta utólag történik az utókalkuláció eredménye alapján. A figyelembe vett költségkomponensek: anyagköltség, bérköltség, energia, üzemi közvetlen költségek.
A fedezetkimutatás figyelembe veszi a közvetlen költségeken felül a visszatérítéses szerződésekben szereplő költségeket, valamint az általános költségek egy részét is.
A szállítói számlák beszállításokkal való összepontozása (likvidációja) során történik meg a beszerzések árazásának felülvizsgálata, esetleges módosítása. A likvidáció eredményeképp mindig megmondható a nem számlázott beszerzések értéke, mely alapot ad a cash-flow tervezéshez is.
A cég termékeit magyar és külföldi láncoknak értékesíti. A márkaneve jól ismert a piacon, de komoly konkurenciával kell számolnia.
A cég tulajdonosváltása után célkitűzés volt egy átlátható, mind a törvényi követelményeket, mind a vezetői információs igényeket kielégítő vállalatirányítási rendszer alkalmazása, melynek az alábbi főbb kérdéskörökre kellett megoldást nyújtania:
- Az értékesítési tevékenység folyamatának követése, ügyfelek egyedi igényeinek kielégítése (pl. egyedi vonalkódos raklapcimke), EDI rendelésfogadás és számlaküldés, túraszervezés és elszámoltatás.
- Visszatérítéses szerződések kezelése, költségek értékesítésre terhelése.
- Termeléstervezés, anyagszükséglet-számítás, a gyártás nyomonkövetése, HACCP által elvárt sarzs szintű anyagfelhasználás-elszámolás.
- Havi szintű utókalkuláció.
- Több szintű fedezetkimutatás
- Automatizált banki adatkapcsolat
- Pénzügyi és számviteli kimutatások szolgáltatása
Az ECoNET vállalatirányítási rendszer pénzügyi-számviteli, tárgyi eszköz, termelés, beszerzés, logisztika, értékesítés, utókalkulációs moduljai kerültek bevezetésre, mely integrálásra került a Nexon bér- és munkaügyi rendszerrel.
A bevezetés során a legtöbb vevővel EDI kapcsolat kiépítésére került sor a rendelésfogadás és a számlaküldés területén. Az ügyfelek szállítási címeit általános túrákba soroltuk, melyhez heti ütemezést rendeltünk. A tényleges rendeléseket a rendszer ezek alapján automatikusan tényleges túrákba szervezi, melyekhez az akár ügyfél szinten is testre szabott szállítási bizonylatokat csoportosan nyomtatjuk.
A túra elszámolását követően készít a rendszer beállítás szerint szállítólevelenkénti vagy gyűjtőszámlákat, melyek nagy része EDI segítségével jut el a vevőhöz.
A készlet és rendelésinformációk alapján termelési tervet ajánl ki a rendszer, melyből manuális korrekció után konkrét gyártási utasítás generálható. Az anyagszükséglet-számítás történhet akár termelési tervre, akár előkészítés alatt levő gyártási utasításokra. A folyamat következő lépéseként az anyagszükséglet-számítás eredményét összeveti a rendszer a készlettel és javaslatot készít a beszerzési rendelésekre.
A logisztikai modul a készletmozgásokat mind anyag, mind készáru szintjén FIFO elvű tényáras készletértékeléssel tartja nyilván. A félkész- és késztermékek árazása havonta utólag történik az utókalkuláció eredménye alapján. A figyelembe vett költségkomponensek: anyagköltség, bérköltség, energia, üzemi közvetlen költségek.
A fedezetkimutatás figyelembe veszi a közvetlen költségeken felül a visszatérítéses szerződésekben szereplő költségeket, valamint az általános költségek egy részét is.
A szállítói számlák beszállításokkal való összepontozása (likvidációja) során történik meg a beszerzések árazásának felülvizsgálata, esetleges módosítása. A likvidáció eredményeképp mindig megmondható a nem számlázott beszerzések értéke, mely alapot ad a cash-flow tervezéshez is.
Weboldal: