Proberreb Korlátolt Felelősségű Társaság
Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Hajdú-Bihar megye, Nógrád megye, Pest megye, Budapest
Cégbemutató
A Proberreb Kft. egy olyan tanácsadó vállalkozás, amely a KKV szektor foglalkoztatói számára nyújt segítséget a humánerőforrás gazdálkodásukat érintő főbb kérdésekre adott válaszokkal, megoldási alternatívákkal, jó gyakorlatokkal.
Tapasztalataink szerint a munkáltatói jogok szabályszerű gyakorlása, és emellett a nyereséges üzemelés számos vállalkozás számára okoz fejtörést, egy szerencsétlenül zárult hatósági ellenőrzés pedig akár csődközeli helyzetbe is viheti az addig mintaszerűen működő céget is. A cégvezetők jobb híján a könyvelőtől próbálnak segítséget kérni és eligazodni a humánerőforrás gazdálkodást érintő kérdésekben, ez azonban jó esetben is csak félmegoldás lehet ehhez képest a Proberreb Kft. komplex megoldást kínál, mert – szakértő partnerek bevonásával – munkajogi és gazdálkodási szempontból is vizsgálja az adott problémát, melynek megoldására a lehetőségekhez mérten informatikai támogatással rendelkező megoldást keres.
Tapasztalataink szerint a munkáltatói jogok szabályszerű gyakorlása, és emellett a nyereséges üzemelés számos vállalkozás számára okoz fejtörést, egy szerencsétlenül zárult hatósági ellenőrzés pedig akár csődközeli helyzetbe is viheti az addig mintaszerűen működő céget is. A cégvezetők jobb híján a könyvelőtől próbálnak segítséget kérni és eligazodni a humánerőforrás gazdálkodást érintő kérdésekben, ez azonban jó esetben is csak félmegoldás lehet ehhez képest a Proberreb Kft. komplex megoldást kínál, mert – szakértő partnerek bevonásával – munkajogi és gazdálkodási szempontból is vizsgálja az adott problémát, melynek megoldására a lehetőségekhez mérten informatikai támogatással rendelkező megoldást keres.
Temékeink
Esettanulmány
A vizsgált társaság. főtevékenysége 8010 `08 Személybiztonsági tevékenység. A piaci körülményekre jellemző, hogy többségében közbeszerzések alapján nyerik el a megbízásaikat az elvégzendő munkákra. A Társaság 2022. évi nettó árbevétele: 473.625 eFt, az átlagos foglalkoztatotti létszáma 80 fő volt. Az állományi létszám kétharmada teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállaló.
Az alkalmazotti létszám 7 szakképzettséget igénylő, illetve 3 szakképzettséget nem igénylő munkakörbe került beosztásra. Az irodai dolgozók kivételével a munkavállalói állomány a vezénylés, illetve műszakbeosztás alapján látja el tevékenységét, melynek során éjszakai műszakban, illetve szabad- és pihenőnapon is látnak el szolgálatot.
A társaságot érintő munkaügyi ellenőrzések során az alábbi témakörökben állapítottak meg hiányosságot, vagy vált szükségessé a munkáltató intézkedése:
munkavállalói jelenlét dokumentálása;
napi munkaidő tartama – túlfoglalkoztatás;
törvény szerint járó bérpótlékok elszámolása;
alkalmi munkavállalói bejelentés késedelme;
Munkavédelmi jellegű, illetve munkabiztonságot veszélyeztető problémát a vizsgálatok nem tártak fel, illetve erre irányuló vizsgálat során a munkáltató sem tárt fel a szervezeten belül ilyen jellegű problémát.
A teljeskörű jogszabályi megfelelőség kialakítása és a jövőbeli ellenőrizhetőség céljából indokolt és javasolt a társaság munkaerő gazdálkodásának teljeskörű átvilágítása.
A jelenlét nyilvántartásárak munkavállalók részére történő delegálása komoly kockázatot jelent a munkáltató számára.
Ez a kockázat csak abban az esetben minimalizálható, ha a jelenlét rögzítését a lehető legnagyobb mértékben automatizált rendszer végzi, lehetőség szerint a munkavállalók teljes körű kizárásával, illetve a nyilvántartás vezetésébe csak kivételként történő bekapcsolásával. Erre tekintettel a munkaügyi belső folyamatok teljeskörű digitalizálására teszünk javaslatot, akképpen, hogy a vagyonőri tevékenység keretében őrzött objektumok őrhelyeinek elektronikus összekapcsolása történjen meg egy központi szerverrel, melynek alapján a bejelentési, nyilvántartási és adatrögzítési hibák teljeskörű kizárására kerülhet sor.
Az alkalmazotti létszám 7 szakképzettséget igénylő, illetve 3 szakképzettséget nem igénylő munkakörbe került beosztásra. Az irodai dolgozók kivételével a munkavállalói állomány a vezénylés, illetve műszakbeosztás alapján látja el tevékenységét, melynek során éjszakai műszakban, illetve szabad- és pihenőnapon is látnak el szolgálatot.
A társaságot érintő munkaügyi ellenőrzések során az alábbi témakörökben állapítottak meg hiányosságot, vagy vált szükségessé a munkáltató intézkedése:
munkavállalói jelenlét dokumentálása;
napi munkaidő tartama – túlfoglalkoztatás;
törvény szerint járó bérpótlékok elszámolása;
alkalmi munkavállalói bejelentés késedelme;
Munkavédelmi jellegű, illetve munkabiztonságot veszélyeztető problémát a vizsgálatok nem tártak fel, illetve erre irányuló vizsgálat során a munkáltató sem tárt fel a szervezeten belül ilyen jellegű problémát.
A teljeskörű jogszabályi megfelelőség kialakítása és a jövőbeli ellenőrizhetőség céljából indokolt és javasolt a társaság munkaerő gazdálkodásának teljeskörű átvilágítása.
A jelenlét nyilvántartásárak munkavállalók részére történő delegálása komoly kockázatot jelent a munkáltató számára.
Ez a kockázat csak abban az esetben minimalizálható, ha a jelenlét rögzítését a lehető legnagyobb mértékben automatizált rendszer végzi, lehetőség szerint a munkavállalók teljes körű kizárásával, illetve a nyilvántartás vezetésébe csak kivételként történő bekapcsolásával. Erre tekintettel a munkaügyi belső folyamatok teljeskörű digitalizálására teszünk javaslatot, akképpen, hogy a vagyonőri tevékenység keretében őrzött objektumok őrhelyeinek elektronikus összekapcsolása történjen meg egy központi szerverrel, melynek alapján a bejelentési, nyilvántartási és adatrögzítési hibák teljeskörű kizárására kerülhet sor.
Weboldal: