GAUSS Számítástechnikai Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

GAUSS Számítástechnikai Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Pest megye, Budapest

Cégbemutató

Cégismertető

A Gauss Számítástechnikai Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. 1996-ban alakult, 100%-ban magyar
tulajdonoskörrel, váci székhellyel. Folyamatos fejlődés eredményeként jelenleg 17 munkatársunk áll
ügyfeleink rendelkezésére.
Ügyfeleink között mára számos külföldi cég is szerepel. Informatikai szolgáltatásokat
nyújtunk Ausztriában, Belgiumban, Svédországban, Németországban és Kínában is.
Tevékenységi körünket igyekszünk úgy megválasztani, hogy ügyfeleink valamennyi, informatikával
kapcsolatos igényét ki tudjuk elégíteni.

Küldetésünk

Testre szabott, megbízható informatikai rendszerek kiépítésével, üzemeltetésével segítjük ügyfeleink
zökkenőmentes napi munkáját. Ehhez IT szakértelemmel, minőségi garanciát jelentő márkás
alkatrészekkel és magas színvonalú szolgáltatásokkal járulunk hozzá.

Temékeink

Esettanulmány

Felhasználó

Felső kategóriás személygépkocsik belső dekorációs elemeit gyártó cég.

Felhasználók száma

cca. 600

Bevezetés

Ügyfelünk komplex üzleti és gyártási folyamatainak nyomon követése és támogatására keresett
feladat és projektkezelő rendszert. A gyártási folyamatok egyediek, ezért jól testre szabható, rugalmas
szoftverre volt igény. Az egy hónapos pilotidőszakot követően a rendszer megfelelőnek bizonyult, a
kitűzött célokat maradéktalanul sikerült elérni. A rendszert a vállalat ügyfelei az autóiparban szokásos
auditokon ellenőrizték, ezeken az auditokon sikeresen szerepelt.
Általános igények

• A rendszernek a vállalat telephelyén működő IT infrastruktúrán történő telepítés
• Költséghatékony, nyílt forráskódú rendszer használata (felhasználói licenceket nem
igényel)
• A rendszer a vállalat informatikai rendszerébe integrálható (közös címtár, MS AD
integráció)
• Email integráció
• Desktop és mobil UI böngészőből
• Biztonságosan menthető adatbázis
• Magas rendelkezésre állás
• Excel export a testre szabható riportok készítése érdekében

Projekt és feladatkezelés

• Autóipari projektek kezelése a gyártási fázis (SOP) megkezdése előtt
• Projektkezelés az autóipari szabványoknak megfelelően
• Projektek szervezeti hierarchia, szerepkör szerinti jogosultság kezelése
• Feladat delegálás, szükség esetén feladatkategória alapján automatikusan
• Feladatokon végzett munkaidő mérésének lehetősége
• Delegált feladatokról email értesítés küldése a felhasználónak
• Feladatok státuszváltozásainak követése
• Változáskezelés
• Incidenskezelés
• Feladatok függőségi viszonyainak beállíthatósága
• Gantt diagram
• Projektekkel kapcsolatos dokumentumok kezelése
• Workflow management
• Eszkaláció kezelés
Az elvárt feladatokat a nyílt forráskódú Redmine rendszer a felhasználó igényeinek megfelelő testre
szabásával oldottuk meg.
A rendszer nyílt forráskódú alapokon került megvalósításra (MySQL, Ruby on Rails. Apache2).

Feladatkezelés

A projekt feladatai strukturáltan kerülnek rögzítésre. Különböző típusú feladatok különböző – akár
egyedi – adatmezőkkel kerülhetnek az adatbázisba. A feladatok határideje, készültségi foka
riportálható, ezek nyomon követése a felelősök és munkahelyi vezetőjük részvételével rendezett
rendszeres folow-up megbeszéléseken történik.
Az összetett feladatok alfeladatokra bonthatóak.
A feladatok státuszváltozásairól a felelősök, illetve a feladathoz beállított „megfigyelők” folyamatosan
email értesítéseket kapnak.
A feladatok rögzítése történhet kézzel, közvetlenül a rendszerben, vagy a projekthez dedikált email
címre küldött levéllel.
A feladat változásai naplózódnak, a hozzá kapcsolódó részletes előzménytörténet a feladat adatlapján
megtekinthető.
A feladattal kapcsolatos dokumentumok a feladathoz egyszerűen csatolhatóak.

Változásmenedzsment

A projekthez kapcsolódó változások az autóiparban elvárt változásokat tükröző munkafolyamat
(workflow) definiálásával követhetőek. A workflow beállításával a projekt különböző szerepkörrel
rendelkező részvevői a jogosultsági rendszer szerint módosíthatják a feladat státuszát. Összetett
feladatok alfeladatokra bonthatóak, a főfeladatok kizárólag az alfeladatok elkészülte után zárható le.
Általános (projekt független) feladatlisták
A rendszerben egyedi feladatlisták kerültek létrehozásra a projektektől független feladatok
kezelésére.
Ezek követési módja a projekt feladatok kezelési módjával azonos

A rendszer bevezetésével a cég egy könnyen, biztonságosan kezelhető projekt és feladatkezelési
rendszerhez jutott, amely nagyban segíti a hatékony üzletmenetet. A rendszerhez kapcsolódó
munkafolyamatok hatékonnyá váltak, a határidők és a dolgozók terheléselosztása átláthatóvá és jól
menedzselhetővé vált.