COBRA COMPUTER Számítástechnikai és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Bács-Kiskun megye, Baranya megye, Békés megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Csongrád-Csanád megye, Fejér megye, Győr-Moson-Sopron megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Komárom-Esztergom megye, Nógrád megye, Pest megye, Somogy megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Tolna megye, Vas megye, Veszprém megye, Zala megye, Budapest, Országos
Cégbemutató
A Cobra Computer Kft. közel 40 éve nyújt magas színvonalú ügyviteli és vállalatirányítási megoldásokat. Hiszünk abban, hogy a modern üzleti szoftvereknek a komplex igényeket egyszerű, átlátható módon kell kielégíteniük. Küldetésünk, hogy egy olyan intuitív és teljes funkcionalitású rendszert biztosítsunk, amely integrált, könnyedén frissíthető, és zavartalanul működik minden felhasználó számára.
CobraConto.Net rendszerünket több ezer elégedett ügyfél használja nap mint nap. Számos partnerünkkel több mint 20 éves kapcsolatot ápolunk, hiszen az ő sikerük a mi sikerünk is. Szoftverünk számos szakértői rendszerrel integrálható, így például együttműködik az AgroVIR farmmenedzsment szoftverrel, a Shoprentter és Unas webshopokkal, valamint az EKAER rendszerrel is.
CobraConto.Net rendszerünket több ezer elégedett ügyfél használja nap mint nap. Számos partnerünkkel több mint 20 éves kapcsolatot ápolunk, hiszen az ő sikerük a mi sikerünk is. Szoftverünk számos szakértői rendszerrel integrálható, így például együttműködik az AgroVIR farmmenedzsment szoftverrel, a Shoprentter és Unas webshopokkal, valamint az EKAER rendszerrel is.
Temékeink
Esettanulmány
A City Taxi Fuvarszervező Szövetkezet 1983-ban alakult, az első magán taxi társaságok között. A ’90-es évektől, a piaci igényekre elsőként reagálva, a megbízhatóságon túl a minőségi szolgáltatás megvalósítását tűzte ki elsődleges feladatául. A cél érdekében folyamatosan fejlesztették a gépjárműparkukat, továbbképezték gépkocsivezetőiket, és szigorú belső szabályokat alakítottak ki.
A Szövetkezet irányítását a Közgyűlés által választott három tagú Igazgatóság látja el, melynek élén az Elnök áll. A Szövetkezet tevékenységét szintén a Közgyűlés által választott, három tagú Felügyelő Bizottság ellenőrzi. A folyamatos fejlődés eredményeképpen mára az alvállalkozók száma elérte a 650 főt, ezen belül a szövetkezeti tagoké meghaladja a háromszázat.
Előző vállalatirányítási rendszerüket 2007-ben vették használatba 1 év tesztidőszak után. Noha a menedzsment alapvetően sikeresnek ítéli az akkori bevezetést, mely eredményeként megvalósult a banki interfésszel és a fuvaradatokat kezelő elszámoló központtal történő adatcsere, a kiválasztott nemzetközi hátterű ERP-vel az idők folyamán több probléma is felmerült:
- a tárgyi eszközök nyilvántartását nem tudta a magyar jogszabályoknak megfelelően kezelni, ezért ezeket már 2010 óta a CobraConto rendszerben vezették
- a devizás számlák alkalomszerű kiállítására szintén szigetrendszert kellett igénybe venni
- különösen a könyvvizsgálatok során jelentett problémát, hogy a programban elérhető szűrések, riportok, lekérdezések köre szűkös
- a szállító időközben egy másik nemzetközi ERP-re helyezte működésének fókuszát, az utóbbi években egy nyugdíjas tanácsadó volt a City Taxi segítségére, mely azonban főként beszámolási időszakban nehézkessé és lassúvá vált
- a jogszabályi követelményeknek való megfelelést a szoftver szállítója saját kezdeményezéssel nem támogatta, azokat külön kellett kezdeményezni, jelentős fejlesztési díjak megfizetése mellett
1. A szállítandó vállalatirányítási rendszerrel szemben egyértelműen azt az elvárást fogalmazták meg, hogy rendelkezzen a Magyarországon általánosan elvárt funkciókkal és már „dobozos” formában, a rendszer alaptudása a számlázástól a főkönyvi könyvelésig integrált módon biztosítsa a pénzügyi bizonylatoknak a számviteli- és adó törvény szerinti nyilvántartását, az elvárt analitikákkal együtt.
2.Meghatározták azon funkciók leírását, amelyek valószínűség szerint nem elvárt funkciói a szállítandó alap terméknek, ezért azokat egyedileg kell kifejleszteni az ajánlat nyertes szállítójának. Itt kaptak helyet az ERP központú információs rendszer integrálandó elemei is:
- Etaxi.hu vevői portál és elszámolóközpont
- Diszpécser központ, mely a fuvarokat szervezi
- OTP Simplepay fizetések
Budapest Bank: elektronikus banki kivonatok, csoportos átutalási és csoportos beszedési műveletek
3.Meghatározták továbbá, hogy a szállítandó számviteli programot és kiegészítő funkcióit (egyedi fejlesztéseket) milyen ütemezés szerint kell bevezetni.
A fejlesztés a szállítónál bevált menetrend szerint haladt: a teszt rendszerbe bekerült új funkciókat a belső tesztelés után a City Taxi munkatársaival közösen validálták, szükség esetén az új információk alapján a funkciókat korrigálták, majd újra jött a felhasználói tesztelés. Az elfogadás után az egyedi funkciók dokumentálása és ennek a dokumentumnak az átadása a megrendelő részére zárja a folyamatot.
Törzsadatok, nyitó tételek nélküli rendszert azonban nem lehet éles bevetésre küldeni, ezért a régi ERP adatbázisához kapott olvasási hozzáféréssel a konzulens előkészítette a migrálandó adatokat:
A szoros menetrend és a sok megvalósítandó funkció mellett a szoros, szinte napi kapcsolattartás a kulcsfelhasználókkal meghozta eredményét: 2020 első munkanapján a felhasználók az adatokkal feltöltött, működő programot vehettek használatba, természetesen éles indulási felügyelettel, melyet a bevezetést végigkísérő konzulens kolléga biztosított.
A Szövetkezet irányítását a Közgyűlés által választott három tagú Igazgatóság látja el, melynek élén az Elnök áll. A Szövetkezet tevékenységét szintén a Közgyűlés által választott, három tagú Felügyelő Bizottság ellenőrzi. A folyamatos fejlődés eredményeképpen mára az alvállalkozók száma elérte a 650 főt, ezen belül a szövetkezeti tagoké meghaladja a háromszázat.
Előző vállalatirányítási rendszerüket 2007-ben vették használatba 1 év tesztidőszak után. Noha a menedzsment alapvetően sikeresnek ítéli az akkori bevezetést, mely eredményeként megvalósult a banki interfésszel és a fuvaradatokat kezelő elszámoló központtal történő adatcsere, a kiválasztott nemzetközi hátterű ERP-vel az idők folyamán több probléma is felmerült:
- a tárgyi eszközök nyilvántartását nem tudta a magyar jogszabályoknak megfelelően kezelni, ezért ezeket már 2010 óta a CobraConto rendszerben vezették
- a devizás számlák alkalomszerű kiállítására szintén szigetrendszert kellett igénybe venni
- különösen a könyvvizsgálatok során jelentett problémát, hogy a programban elérhető szűrések, riportok, lekérdezések köre szűkös
- a szállító időközben egy másik nemzetközi ERP-re helyezte működésének fókuszát, az utóbbi években egy nyugdíjas tanácsadó volt a City Taxi segítségére, mely azonban főként beszámolási időszakban nehézkessé és lassúvá vált
- a jogszabályi követelményeknek való megfelelést a szoftver szállítója saját kezdeményezéssel nem támogatta, azokat külön kellett kezdeményezni, jelentős fejlesztési díjak megfizetése mellett
1. A szállítandó vállalatirányítási rendszerrel szemben egyértelműen azt az elvárást fogalmazták meg, hogy rendelkezzen a Magyarországon általánosan elvárt funkciókkal és már „dobozos” formában, a rendszer alaptudása a számlázástól a főkönyvi könyvelésig integrált módon biztosítsa a pénzügyi bizonylatoknak a számviteli- és adó törvény szerinti nyilvántartását, az elvárt analitikákkal együtt.
2.Meghatározták azon funkciók leírását, amelyek valószínűség szerint nem elvárt funkciói a szállítandó alap terméknek, ezért azokat egyedileg kell kifejleszteni az ajánlat nyertes szállítójának. Itt kaptak helyet az ERP központú információs rendszer integrálandó elemei is:
- Etaxi.hu vevői portál és elszámolóközpont
- Diszpécser központ, mely a fuvarokat szervezi
- OTP Simplepay fizetések
Budapest Bank: elektronikus banki kivonatok, csoportos átutalási és csoportos beszedési műveletek
3.Meghatározták továbbá, hogy a szállítandó számviteli programot és kiegészítő funkcióit (egyedi fejlesztéseket) milyen ütemezés szerint kell bevezetni.
A fejlesztés a szállítónál bevált menetrend szerint haladt: a teszt rendszerbe bekerült új funkciókat a belső tesztelés után a City Taxi munkatársaival közösen validálták, szükség esetén az új információk alapján a funkciókat korrigálták, majd újra jött a felhasználói tesztelés. Az elfogadás után az egyedi funkciók dokumentálása és ennek a dokumentumnak az átadása a megrendelő részére zárja a folyamatot.
Törzsadatok, nyitó tételek nélküli rendszert azonban nem lehet éles bevetésre küldeni, ezért a régi ERP adatbázisához kapott olvasási hozzáféréssel a konzulens előkészítette a migrálandó adatokat:
A szoros menetrend és a sok megvalósítandó funkció mellett a szoros, szinte napi kapcsolattartás a kulcsfelhasználókkal meghozta eredményét: 2020 első munkanapján a felhasználók az adatokkal feltöltött, működő programot vehettek használatba, természetesen éles indulási felügyelettel, melyet a bevezetést végigkísérő konzulens kolléga biztosított.
Weboldal: