Aplomb Zártkörűen Működő Részvénytársaság

Aplomb Zártkörűen Működő Részvénytársaság

Bács-Kiskun megye, Baranya megye, Békés megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Csongrád-Csanád megye, Fejér megye, Győr-Moson-Sopron megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Komárom-Esztergom megye, Nógrád megye, Pest megye, Somogy megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Tolna megye, Vas megye, Veszprém megye, Zala megye, Budapest, Országos

Cégbemutató

Az Aplomb Zrt.-t 2016-ban alapítottuk. A cég vezetősége elsősorban informatikai piacon több évtizedes múlttal rendelkező szakemberekből áll, így kezdetben a vállalkozás szoftverfejlesztő tevékenységre fókuszált: rendszertervezői, fejlesztői, tesztelői feladatokat látott el. A munkálatok egy idő után magukkal hoztak különböző menedzsment tanácsadói igényeket is, így a folyamatfejlesztési, illetve a projektmenedzseri megbízások is mindennapossá váltak a cég életében. A piaci tendenciáknak és a megkereséseknek eleget téve, valamint munkatársaink szaktudásának kiaknázására később tovább bővítettük tevékenységünket, Mára az Aplomb Zrt. saját és tevékenységek mentén leánycégekbe szervezett szakemberei segítségével átfogó kompetenciahálót működtet.
Tevékenységei: munkaerő közvetítés és kölcsönzés, informatikai szolgáltatások, szoftverfejlesztés, vállalati adatelemzés, vállalatfejlesztési és stratégiai tanácsadás, valamint pénzügyi, számviteli, kontrolling szolgáltatások

Temékeink

Esettanulmány

Az ügyfelünk egy külföldi tulajdonú, de magyarországi székhelyű cég, mely egészségügyi eszközök fejlesztésével, gyártásával és kereskedelmével foglalkozik. Az eszközöket jellemzően Európába, de az egész világba szállítja (több, mint 30 ország). A kereskedelem általában B2B csatornákon történik. A projekt idején 64 termék szerepelt a portfólióban, melyeknek különböző kivitelei, méretei és adottságai miatt lényegében több ezres nagyságrendben állt rendelkezésre a termékpaletta. A gyártás is a cég berkein belül történik, így ennek megfelelően a teljes szabályozással, folyamattal és értékesítéssel bővített folyamat a cég menedzsmentje alá tartozik. Ügyfélkörük igen széles, és az eü-i eszközök jellegéből fakadóan viszonylag nagy számban kapnak egyedi megrendelést is, sokszor eltérő devizában. A társaság 20+ munkavállalóval és 10+ állandó alvállalkozóval dolgozik, árbevétele folyamatosan nő.

Cél:
Egy online elérhető, automatikusan frissülő Power BI vezetői dashboard rendszer kialakítása, ami tartalmazza a cég működése szempontjából legfontosabb KPI-okat és tény adatokat gyártás, raktárkészlet, megrendelésállomány, bevételek és értékesítési folyamatok területeken.

A társaság már használt egy gyártástámogatási rendszert, mely a gyártási és adminisztrációs feladatok támogatását látja el, a rendszer kezeli a gyártási folyamatokat a megrendelések beérkezésétől a kiszállításig, a számla kiállításáig.
A döntéstámogatás érdekében már használtak Power BI rendszert adatvizualizációra, de ez viszonylag ad-hoc módon és manuálisa történt.

A projekt során elvégzendő feladatok:
• Meglévő Power BI kimutatások megismerése
• Gyártástámogató rendszer működésének és az adatsruktúrának a megértése, megismerése
• A gyártástámogató rendszer összekötése a meglévő Power BI fiókkal
• Meglévő kimutatások folytonosságának megtartása mellett a gyártástámogató rendszer mint adatforrás használata a jövőben
• Termékszintű kimutatások elkészítése a manuális adatok folytatásával (tehát a historikus adatok megtartása mellett kell naprakész kimutatásokat kellett kialakítani)
• Dashboard-ok tervezése (egyedi igények alapján a gyártásra, termékekre, a partnerekre és az értékesítési állapotra vonatkozóan)
• Kimutatások automatikus frissítése a lehető legkevesebb manuális beavatkozással
• Kimutatások automatikus publikálása dedikált online felületre

Az üzleti problémának szakmai megvalósítását az alábbi bontásban oldottuk meg. Ez a módszertan nagyrészben be is mutatja az általános működésünket.

1. mérföldkő – Felmérési szakasz
• Vezetői interjú(k) – a pontos célmeghatározás érdekében
• KPI-ok felmérése, elemzése
• PBI riportok felmérése, vizsgálata, elemzése
• Gyártástámogató rendszer felmérése, vizsgálata (+PBI connector implementálhatósága)
• Adatforrások elemzése a fejlesztési célok érdekében
2. mérföldkő – Fejlesztési szakasz
• Gyártástámogató PBI connector kialakítása, implementálása
• PBI dashboardok tervezése és fejlesztése
• Historikus adatok integrációja
• Tesztelés
3. mérföldkő – Átadási szakasz
• Oktatás
• Dokumentációk elkészítése

A részletezett feladatok mentén az egyes mérföldkövek vállalt eredménytermékei:
1. mérföldkő:
• Projekt roadmap, amely tartalmazza modulárisan a fejlesztés szükséges lépéseit, erőforrás- és költségbecslést
• A fejlesztés követelményspecifikációja (definiált dashboardok, connector illesztés követelményei)
2. mérföldkő:
• Automatizált PBI dashboardok az adatforrások összekötésével
• Adatintegráció
• Tesztelési dokumentáció
3. mérföldkő
• Felhasználói kézikönyv
• Üzemeltetési kézikönyv
• Oktatási anyagok
• Igény szerint helyszíni/online oktatás

Weboldal: