
Nanosegment Korlátolt Felelősségű Társaság
Bács-Kiskun megye, Baranya megye, Békés megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Csongrád-Csanád megye, Fejér megye, Győr-Moson-Sopron megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Komárom-Esztergom megye, Nógrád megye, Pest megye, Somogy megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Tolna megye, Vas megye, Veszprém megye, Zala megye, Budapest, Országos
Cégbemutató
Vállalkozásunk 2018-ban jött létre azzal a céllal, hogy innovatív informatikai megoldásokat biztosítson a mezőgazdasági ágazat számára. Küldetésünk, hogy segítsük a gazdálkodókat az adminisztrációs terhek csökkentésében és a hatékonyság növelésében, különös tekintettel az elektronikus gazdálkodási napló vezetésében.
Fő fejlesztésünk a digitalisbirtok.hu, amely egy felhasználóbarát elektronikus nyilvántartási rendszer, aminek a segítségével a gazdálkodók egy helyen vezethetik a nyilvántartásukat, csökkentve az adminisztrációra fordított időt.
Fő fejlesztésünk a digitalisbirtok.hu, amely egy felhasználóbarát elektronikus nyilvántartási rendszer, aminek a segítségével a gazdálkodók egy helyen vezethetik a nyilvántartásukat, csökkentve az adminisztrációra fordított időt.
Temékeink
Esettanulmány
Az esettanulmányban szereplő ügyfél egy Jász-Nagykun-Szolnok megyei, több mint ezer hektáron gazdálkodó mezőgazdasági termelő. Tevékenysége során számos agrártámogatási programban vesz részt, amihez elengedhetetlen a gazdálkodási napló pontos és naprakész vezetése. Bár rendelkezik saját informatikai rendszerrel, az nem biztosít megfelelő támogatást a mezőgazdasági adatszolgáltatásokhoz szükséges funkciók terén. Ennek pótlására az ügyfél a digitalisbirtok.hu alkalmazás bevezetése mellett döntött.
A megoldandó üzleti probléma gyökere a jogszabályi környezet változásában rejlett. A hatóság a korábban megszokott, több mint tíz éve használt ÁNYK-alapú adatszolgáltatási rendszert egy korszerű, a mai digitális elvárásoknak megfelelő informatikai megoldásra cserélte le. Ez a váltás új alapokra helyezte a gazdálkodási napló vezetésének gyakorlatát is, amely számos mezőgazdasági támogatás igénybevételének feltétele.
Az új rendszer bevezetése – ahogyan az az ilyen jellegű digitális átállásoknál általános – számos kezdeti nehézséggel járt. A felhasználóknak nemcsak az új kezelőfelületet és az adatbeküldés új formáit kellett elsajátítaniuk, hanem az új technológiai háttérből fakadó informatikai hibákkal is szembe kellett nézniük. Az új típusú adatszolgáltatás elsajátítása jelentős adminisztratív és technikai terhet rótt a gazdálkodók egy részére.
A cél egy olyan megoldás megtalálása volt, amely lehetővé teszi az adatszolgáltatási kötelezettségek hatékony, pontos és jogszabályoknak megfelelő teljesítését, miközben minimalizálja a gazdálkodóra háruló többletterheket, és zökkenőmentesen illeszkedik a meglévő folyamatokba.
A digitalisbirtok.hu rendszer bevezetésére 2020-ban került sor, eredetileg az ÁNYK-alapú működés és a hatóság által megkövetelt papíralapú nyilvántartás digitális támogatására. A gazdálkodók több mint egy évtizeden keresztül az ÁNYK adatszolgáltatási struktúrát alkalmazták, így jól ismerték annak működését és adminisztrációs folyamatait.
A 2023-as évben életbe lépett új hatósági rendszer – az elektronikus Gazdálkodási Napló (eGN) – modern API-kapcsolatot kínált a külső rendszerek számára. Ezt a lehetőséget kihasználva a digitalisbirtok.hu fejlesztői olyan integrációt alakítottak ki, amely képes az adatlekérdezésre és -feltöltésre az eGN rendszerbe, ugyanakkor megőrizte a korábban megszokott és hatékony adatrögzítési folyamatokat. Ennek köszönhetően a felhasználók számára a felületváltás szinte észrevétlen maradt, hiszen a megszokott munkafolyamatok nem változtak meg jelentősen.
A rendszer teljes szinkronban működik az eGN-nel, valós időben képes hibaüzenetek megjelenítésére és automatikus adat-összehangolásra. Az ügyfél részéről az egyetlen újonnan elsajátítandó lépés az eGN-ben szükséges technikai azonosító (TOKEN) beszerzése volt. A rendszer fejlesztése és integrációja során számos kihívással kellett megküzdeni, ugyanakkor az ügyfél visszajelzése alapján ezekből ő maga lényegesen kevesebbet érzékelt, mint amit a gazdálkodó ismerőseitől hallott.
Az alkalmazott megoldás révén az adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítése egyszerűvé, megbízhatóvá és automatizálttá vált. Ez jelentős időmegtakarítást, kisebb adminisztrációs terhet és nagyobb adatbiztonságot eredményezett – mindezt úgy, hogy a gazdálkodási gyakorlat megszokott rendje fennmaradt.
A megoldandó üzleti probléma gyökere a jogszabályi környezet változásában rejlett. A hatóság a korábban megszokott, több mint tíz éve használt ÁNYK-alapú adatszolgáltatási rendszert egy korszerű, a mai digitális elvárásoknak megfelelő informatikai megoldásra cserélte le. Ez a váltás új alapokra helyezte a gazdálkodási napló vezetésének gyakorlatát is, amely számos mezőgazdasági támogatás igénybevételének feltétele.
Az új rendszer bevezetése – ahogyan az az ilyen jellegű digitális átállásoknál általános – számos kezdeti nehézséggel járt. A felhasználóknak nemcsak az új kezelőfelületet és az adatbeküldés új formáit kellett elsajátítaniuk, hanem az új technológiai háttérből fakadó informatikai hibákkal is szembe kellett nézniük. Az új típusú adatszolgáltatás elsajátítása jelentős adminisztratív és technikai terhet rótt a gazdálkodók egy részére.
A cél egy olyan megoldás megtalálása volt, amely lehetővé teszi az adatszolgáltatási kötelezettségek hatékony, pontos és jogszabályoknak megfelelő teljesítését, miközben minimalizálja a gazdálkodóra háruló többletterheket, és zökkenőmentesen illeszkedik a meglévő folyamatokba.
A digitalisbirtok.hu rendszer bevezetésére 2020-ban került sor, eredetileg az ÁNYK-alapú működés és a hatóság által megkövetelt papíralapú nyilvántartás digitális támogatására. A gazdálkodók több mint egy évtizeden keresztül az ÁNYK adatszolgáltatási struktúrát alkalmazták, így jól ismerték annak működését és adminisztrációs folyamatait.
A 2023-as évben életbe lépett új hatósági rendszer – az elektronikus Gazdálkodási Napló (eGN) – modern API-kapcsolatot kínált a külső rendszerek számára. Ezt a lehetőséget kihasználva a digitalisbirtok.hu fejlesztői olyan integrációt alakítottak ki, amely képes az adatlekérdezésre és -feltöltésre az eGN rendszerbe, ugyanakkor megőrizte a korábban megszokott és hatékony adatrögzítési folyamatokat. Ennek köszönhetően a felhasználók számára a felületváltás szinte észrevétlen maradt, hiszen a megszokott munkafolyamatok nem változtak meg jelentősen.
A rendszer teljes szinkronban működik az eGN-nel, valós időben képes hibaüzenetek megjelenítésére és automatikus adat-összehangolásra. Az ügyfél részéről az egyetlen újonnan elsajátítandó lépés az eGN-ben szükséges technikai azonosító (TOKEN) beszerzése volt. A rendszer fejlesztése és integrációja során számos kihívással kellett megküzdeni, ugyanakkor az ügyfél visszajelzése alapján ezekből ő maga lényegesen kevesebbet érzékelt, mint amit a gazdálkodó ismerőseitől hallott.
Az alkalmazott megoldás révén az adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítése egyszerűvé, megbízhatóvá és automatizálttá vált. Ez jelentős időmegtakarítást, kisebb adminisztrációs terhet és nagyobb adatbiztonságot eredményezett – mindezt úgy, hogy a gazdálkodási gyakorlat megszokott rendje fennmaradt.
Weboldal: