
Pakfun Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye
Cégbemutató
A Pakfun Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. több mint 30 éves tapasztalattal nyújt informatikai megoldásokat kis- és középvállalkozások számára. Tevékenységünk középpontjában az egyedi szoftverfejlesztés, web- és mobilalkalmazások készítése, ERP rendszerekhez kapcsolódó fejlesztések, valamint informatikai rendszerek bevezetése, oktatása és adatátvitele áll. Tanácsadási szolgáltatásaink révén támogatjuk partnereinket IT stratégia, digitalizáció és folyamatoptimalizálás terén. A Pakfun Kft. jogelődje 1993 óta működött betéti társaságként Nyíregyházán, 2022 óta korlátolt felelősségű társasági formában folytatjuk szakmai tevékenységünket.
Temékeink
Esettanulmány
A K-Kettő Felületkezelő Kft. 2001-ben alakult, családi vállalkozás. A cég jelenleg 70-80 fő folyamatos foglalkoztatását végzi. Céljuk, hogy ügyfeleik maximális megelégedésére végezzék felületkezelési tevékenységeiket nyíregyházi üzemegységükben. Két gyártócsarnokkal rendelkeznek. Fő tevékenységük a fémfelület kezelése: szemcseszórás, vas-foszfátozás, cink-foszfátozás, kataforetikus festés (KTL), elektrosztatikus porszórás. 2012-ben a K-kettő Felületkezelő Kft. vezetése úgy döntött, hogy teljes körű digitalizációval kívánja megújítani a termelésirányítást a KTL és a porfestő üzemeiben. A cél egy olyan integrált rendszer bevezetése volt, amely lehetővé teszi a papírmentes működést, az átlátható nyomon követést, a pontos készletkezelést és a termelési folyamatok valós idejű irányítását. A feladattal a Pakfun Kft. jogelődjét bízták meg, amely a bevezetést az adott gyártási környezet sajátosságaihoz igazodva tervezte és valósította meg.
A projekt kiindulópontja az volt, hogy a vállalat addigi működését nagymértékben jellemezte a manuális adminisztráció, amely nemcsak időigényes és hibalehetőségekkel teli volt, hanem akadályozta a gyors reakciót a termelési problémákra. A Pakfun Kft. jogelődje által fejlesztett és bevezetett rendszer alapját egy korszerű, érintőképernyős terminálokkal támogatott digitális infrastruktúra képezte. Az üzemi munkaállomásokon elhelyezett érintőképernyős eszközök lehetővé tették, hogy az operátorok közvetlenül a munkavégzés helyszínén, valós időben rögzítsék a gyártási fázisok, festések állapotát, a dolgozói visszajelzéseket, valamint a minőségellenőrzéshez (rétegvastagság) kapcsolódó adatokat. Ezzel párhuzamosan bevezetésre került egy mobil eszközökkel támogatott készletkiadási rendszer, amely vonalkód-leolvasás segítségével biztosítja a raktárból történő pontos és gyors anyagmozgásokat. A rendszer képes nemcsak a gyártási fázisok valós idejű nyomon követésére, hanem a termékek teljes életútjának dokumentálására is – a raktárba történő beérkezéstől a készáru kiadásáig. Mindez jelentős mértékben hozzájárult a selejtarány csökkenéséhez, valamint ahhoz, hogy a vállalat megfeleljen a megrendelők egyre szigorúbb nyomonkövetési, illetve ISO 9001 minőségirányítási, ISO 14001 környezetirányítási rendszer, és a IATF 16949: 2016 szabvány szerinti minősítési elvárásoknak. A termékekhez rendelt munkalapok, rétegrendek, dolgozói és időbélyeg adatok elektronikusan, egyetlen felületen váltak elérhetővé, amely megkönnyítette a reklamációk visszakeresést is.
Fontos eredménye volt a projektnek a minőségbiztosítási rendszer digitalizációja. A dolgozók és a műszakvezetők a terminálokon keresztül rögzítették a méréseket és ellenőrzési eredményeket, amelyeket a rendszer automatikusan naplóz és a vezetőség számára kiértékelhető formában tárol. Ez a fajta adatgyűjtés lehetővé tette, hogy a minőségügyi szakemberek trendeket azonosítsanak, és a gyártási folyamatokat célzottan javítsák.
A termelésirányítási rendszer integrálásra került a számlázási és pénzügyi modulokkal is. A teljesítési adatok közvetlenül a gyártásból kerültek át a pénzügyi modulba, amely automatikusan előkészítette a kiszámlázást, ezzel csökkentve az adminisztrációs hibák lehetőségét és gyorsítva a pénzügyi folyamatokat. A rendszer emellett döntéstámogatási funkciókat is biztosított a vezetés számára. Az automatizált kimutatások, teljesítménymutatók és statisztikák révén a vezetők pontos képet kapnak az egyes üzemrészek kihasználtságáról, a gyártási hatékonyságról és a költségstruktúráról.
A bevezetés nemcsak technikai, hanem szervezeti szinten is változásokat eredményezett. A dolgozók számára a digitális eszközökkel történő munkavégzés újfajta szemléletet és fegyelmet igényelt, ezért a projekt részét képezte egy többhetes oktatási és betanítási időszak is. A vállalatvezetés és a Pakfun Kft. közötti szoros együttműködés, valamint az iteratív fejlesztési megközelítés biztosította, hogy a rendszer valóban a napi működéshez igazodjon.
Összességében a 2012-ben bevezetett rendszer lehetővé tette a K-kettő Felületkezelő Kft. számára, hogy digitálisan vezérelje és ellenőrizze teljes gyártási folyamatát, miközben papírmentes, gyorsabb és átláthatóbb működést valósított meg. A projekt eredményeként nőtt a termelési hatékonyság, csökkent a hibák és selejt aránya, valamint megalapozottabbá váltak a vállalati döntések.
A projekt kiindulópontja az volt, hogy a vállalat addigi működését nagymértékben jellemezte a manuális adminisztráció, amely nemcsak időigényes és hibalehetőségekkel teli volt, hanem akadályozta a gyors reakciót a termelési problémákra. A Pakfun Kft. jogelődje által fejlesztett és bevezetett rendszer alapját egy korszerű, érintőképernyős terminálokkal támogatott digitális infrastruktúra képezte. Az üzemi munkaállomásokon elhelyezett érintőképernyős eszközök lehetővé tették, hogy az operátorok közvetlenül a munkavégzés helyszínén, valós időben rögzítsék a gyártási fázisok, festések állapotát, a dolgozói visszajelzéseket, valamint a minőségellenőrzéshez (rétegvastagság) kapcsolódó adatokat. Ezzel párhuzamosan bevezetésre került egy mobil eszközökkel támogatott készletkiadási rendszer, amely vonalkód-leolvasás segítségével biztosítja a raktárból történő pontos és gyors anyagmozgásokat. A rendszer képes nemcsak a gyártási fázisok valós idejű nyomon követésére, hanem a termékek teljes életútjának dokumentálására is – a raktárba történő beérkezéstől a készáru kiadásáig. Mindez jelentős mértékben hozzájárult a selejtarány csökkenéséhez, valamint ahhoz, hogy a vállalat megfeleljen a megrendelők egyre szigorúbb nyomonkövetési, illetve ISO 9001 minőségirányítási, ISO 14001 környezetirányítási rendszer, és a IATF 16949: 2016 szabvány szerinti minősítési elvárásoknak. A termékekhez rendelt munkalapok, rétegrendek, dolgozói és időbélyeg adatok elektronikusan, egyetlen felületen váltak elérhetővé, amely megkönnyítette a reklamációk visszakeresést is.
Fontos eredménye volt a projektnek a minőségbiztosítási rendszer digitalizációja. A dolgozók és a műszakvezetők a terminálokon keresztül rögzítették a méréseket és ellenőrzési eredményeket, amelyeket a rendszer automatikusan naplóz és a vezetőség számára kiértékelhető formában tárol. Ez a fajta adatgyűjtés lehetővé tette, hogy a minőségügyi szakemberek trendeket azonosítsanak, és a gyártási folyamatokat célzottan javítsák.
A termelésirányítási rendszer integrálásra került a számlázási és pénzügyi modulokkal is. A teljesítési adatok közvetlenül a gyártásból kerültek át a pénzügyi modulba, amely automatikusan előkészítette a kiszámlázást, ezzel csökkentve az adminisztrációs hibák lehetőségét és gyorsítva a pénzügyi folyamatokat. A rendszer emellett döntéstámogatási funkciókat is biztosított a vezetés számára. Az automatizált kimutatások, teljesítménymutatók és statisztikák révén a vezetők pontos képet kapnak az egyes üzemrészek kihasználtságáról, a gyártási hatékonyságról és a költségstruktúráról.
A bevezetés nemcsak technikai, hanem szervezeti szinten is változásokat eredményezett. A dolgozók számára a digitális eszközökkel történő munkavégzés újfajta szemléletet és fegyelmet igényelt, ezért a projekt részét képezte egy többhetes oktatási és betanítási időszak is. A vállalatvezetés és a Pakfun Kft. közötti szoros együttműködés, valamint az iteratív fejlesztési megközelítés biztosította, hogy a rendszer valóban a napi működéshez igazodjon.
Összességében a 2012-ben bevezetett rendszer lehetővé tette a K-kettő Felületkezelő Kft. számára, hogy digitálisan vezérelje és ellenőrizze teljes gyártási folyamatát, miközben papírmentes, gyorsabb és átláthatóbb működést valósított meg. A projekt eredményeként nőtt a termelési hatékonyság, csökkent a hibák és selejt aránya, valamint megalapozottabbá váltak a vállalati döntések.
Weboldal: