
Instant Web Solution Korlátolt Felelősségű Társaság
Pest megye, Budapest
Cégbemutató
Az Instant Web Solution Kft. hazai kis- és középvállalkozások számára nyújt teljes körű informatikai szolgáltatásokat. Fő területeink az IT üzemeltetés, rendszergazdai szolgáltatások, webfejlesztés és online marketing.
Küldetésünk egyszerű: modernizáljuk és hatékonyabbá tegyük a magyar KKV szektor informatikai működését.
Webcím: https://instantws.hu/
Küldetésünk egyszerű: modernizáljuk és hatékonyabbá tegyük a magyar KKV szektor informatikai működését.
Webcím: https://instantws.hu/
Temékeink
Esettanulmány
Ügyfelünk teljes körű építészeti szolgáltatást nyújt, a megvalósíthatósági tanulmányok és koncepciótervek elkészítésétől kezdve a részletes kivitelezési dokumentáció összeállításán át egészen az egyedi bútortervezésig. A 35 fős építésziroda teljes IT infrastruktúrájának modernizációjára votl szükség. Az elavult, egyszervereres rendszert modern, nagyvállalati szintű megoldásra kellett cserélni.
Ügyfelünk építészirodája nagy méretű CAD és BIM fájlokkal dolgozik napi szinten. A fejlesztés előtti állapotfelmérésünk során azonosítottuk, hogy egyetlen szerver szolgálta ki az összes igényt, amely már nem bírta a terhelést. A központi felhasználókezelés hiánya miatt minden munkaállomáson külön kellett adminisztrálni a hozzáféréseket, ami jelentős időráfordítást igényelt az iroda IT munkatársától. Az elavult NAS alapú fájltárolás gyakran okozott teljesítményproblémákat, különösen amikor többen dolgoztak ugyanazon a projekten.
Megállapítottuk, hogy a biztonsági mentések egyszerű fájlmásolással készültek egy másik NAS eszközre, hetente egyszer. Ez kritikus kockázatot jelentett: egy esetleges hardverhiba esetén akár egy hétnyi munkát veszíthettek volna el, a visszaállítás pedig 2-3 napot vett volna igénybe. A virtualizáció hiánya miatt minden szolgáltatás közvetlenül a fizikai szerveren futott, ami további sebezhetőséget jelentett.
A fejlesztés drámai javulást hozott minden területen. A korábbi 48-72 órás visszaállítási időt sikerült 15 percre csökkentenünk, ami azt jelenti, hogy egy súlyos hardverhiba esetén is maximum egy óra alatt újra lehet indítani a teljes rendszert. A fájlelérési sebesség megtízszereződött, ami különösen a nagy projektek megnyitásánál és mentésénél tapasztalható. A rendszer rendelkezésre állása 99,9%-ra javult, gyakorlatilag megszűntek a nem tervezett leállások.
A projekt részeként biztonságos VPN kapcsolatokat is kiépítettünk, így az iroda munkatársai otthonról is ugyanúgy tudnak dolgozni, mintha az irodában lennének. A teljes infrastruktúrát virtualizáltuk Microsoft platformon, ami lehetővé teszi az erőforrások rugalmas kezelését és a könnyű bővítést.
A megvalósítás 9 hetet vett igénybe, amely során fokozatosan álltunk át az új rendszerre, minimalizálva az üzleti tevékenység zavarását. A legnagyobb kihívást az adatok migrációja jelentette, amit hétvégéken és éjszakai időszakokban végeztünk el. A felhasználók oktatását több lépcsőben valósítottuk meg, biztosítva, hogy mindenki magabiztosan tudja használni az új rendszert.
Ügyfelünk visszajelzése alapján a beruházás már az első évben megtérült a megnövekedett termelékenység és a kiesések elkerülése révén. Az általunk kiépített infrastruktúra nemcsak a jelenlegi igényeket elégíti ki, hanem kellő tartalékkal rendelkezik a jövőbeli növekedéshez is. A projekt sikere bizonyította szakértelmünket a komplex IT modernizációs projektek terén.
A projekt legfontosabb tanulsága számunkra, hogy az átfogó rendszertervezés és a fokozatos átállási stratégia kombinációja garantálja a sikeres megvalósítást. Az aktív-aktív szerverkonfiguráció és a modern biztonsági mentési rendszer implementálásával olyan megoldást adtunk át ügyfelünknek, amely hosszú távon biztosítja az üzletmenet-folytonosságot és a hatékony működést.
Ügyfelünk építészirodája nagy méretű CAD és BIM fájlokkal dolgozik napi szinten. A fejlesztés előtti állapotfelmérésünk során azonosítottuk, hogy egyetlen szerver szolgálta ki az összes igényt, amely már nem bírta a terhelést. A központi felhasználókezelés hiánya miatt minden munkaállomáson külön kellett adminisztrálni a hozzáféréseket, ami jelentős időráfordítást igényelt az iroda IT munkatársától. Az elavult NAS alapú fájltárolás gyakran okozott teljesítményproblémákat, különösen amikor többen dolgoztak ugyanazon a projekten.
Megállapítottuk, hogy a biztonsági mentések egyszerű fájlmásolással készültek egy másik NAS eszközre, hetente egyszer. Ez kritikus kockázatot jelentett: egy esetleges hardverhiba esetén akár egy hétnyi munkát veszíthettek volna el, a visszaállítás pedig 2-3 napot vett volna igénybe. A virtualizáció hiánya miatt minden szolgáltatás közvetlenül a fizikai szerveren futott, ami további sebezhetőséget jelentett.
A fejlesztés drámai javulást hozott minden területen. A korábbi 48-72 órás visszaállítási időt sikerült 15 percre csökkentenünk, ami azt jelenti, hogy egy súlyos hardverhiba esetén is maximum egy óra alatt újra lehet indítani a teljes rendszert. A fájlelérési sebesség megtízszereződött, ami különösen a nagy projektek megnyitásánál és mentésénél tapasztalható. A rendszer rendelkezésre állása 99,9%-ra javult, gyakorlatilag megszűntek a nem tervezett leállások.
A projekt részeként biztonságos VPN kapcsolatokat is kiépítettünk, így az iroda munkatársai otthonról is ugyanúgy tudnak dolgozni, mintha az irodában lennének. A teljes infrastruktúrát virtualizáltuk Microsoft platformon, ami lehetővé teszi az erőforrások rugalmas kezelését és a könnyű bővítést.
A megvalósítás 9 hetet vett igénybe, amely során fokozatosan álltunk át az új rendszerre, minimalizálva az üzleti tevékenység zavarását. A legnagyobb kihívást az adatok migrációja jelentette, amit hétvégéken és éjszakai időszakokban végeztünk el. A felhasználók oktatását több lépcsőben valósítottuk meg, biztosítva, hogy mindenki magabiztosan tudja használni az új rendszert.
Ügyfelünk visszajelzése alapján a beruházás már az első évben megtérült a megnövekedett termelékenység és a kiesések elkerülése révén. Az általunk kiépített infrastruktúra nemcsak a jelenlegi igényeket elégíti ki, hanem kellő tartalékkal rendelkezik a jövőbeli növekedéshez is. A projekt sikere bizonyította szakértelmünket a komplex IT modernizációs projektek terén.
A projekt legfontosabb tanulsága számunkra, hogy az átfogó rendszertervezés és a fokozatos átállási stratégia kombinációja garantálja a sikeres megvalósítást. Az aktív-aktív szerverkonfiguráció és a modern biztonsági mentési rendszer implementálásával olyan megoldást adtunk át ügyfelünknek, amely hosszú távon biztosítja az üzletmenet-folytonosságot és a hatékony működést.
Weboldal: