Kollár-Ker Korlátolt Felelősségű Társaság

Kollár-Ker Korlátolt Felelősségű Társaság

Bács-Kiskun megye, Baranya megye, Békés megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Csongrád-Csanád megye, Fejér megye, Győr-Moson-Sopron megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Komárom-Esztergom megye, Nógrád megye, Pest megye, Somogy megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Tolna megye, Vas megye, Veszprém megye, Zala megye, Budapest, Országos

Cégbemutató

A Kollár-Ker Kft. megbízható informatikai partnerként áll ügyfelei rendelkezésére, legyen szó hardveres vagy szoftveres megoldásokról, informatikai támogatásról vagy webes fejlesztésekről.

Cégünk fő profilja a számítástechnikai eszközök értékesítése, kiemelten laptopok, PC-k, szerverek és kiegészítők forgalmazása. Termékkínálatunkban elsősorban Dell és HP márkák találhatók meg, melyeket gyors beszerzéssel, kedvező áron kínálunk.

Széles szoftverportfóliónk az alapvető irodai alkalmazásoktól a vállalati szintű biztonsági és mentési megoldásokig terjed. Forgalmazott szoftvereink között megtalálható a Microsoft 365, Office, Windows, valamint olyan népszerű programok, mint a Veeam, ESET, Adobe és számos más üzleti alkalmazás.

Emellett vállaljuk nyomtatók és kellékanyagok szállítását is, ügyfeleink igényeihez igazodva.

Szolgáltatásaink kiterjednek a weboldalak készítésére és karbantartására, valamint teljes körű IT support és rendszergazdai szolgáltatás nyújtására is.

Pályázatok, amelyekhez árajánlatot töltöttünk fel

Esettanulmány

Az ügyfél egy közel száz főt foglalkoztató, egy székhelyen működő vállalat, amely három üzletágban tevékenykedik: gyártás, kereskedelem és szolgáltatás területén. A vállalat komplex tevékenysége magas informatikai igényeket támaszt mind az irodai, mind a terepi munkavégzés során. Az adminisztrációs és mérnöki feladatokat végző irodai dolgozók mellett jelentős számú technikus és kivitelező munkatárs dolgozik a terepen, akiknek megbízható adatkapcsolatra és távoli hozzáférésre van szükségük.
A piaci környezet erősen versenyképes, az ügyfél stabil pozícióját rugalmasságának és szakmai tapasztalatának köszönheti. Az informatikai infrastruktúrában két központi és két tartalék szerver üzemel, VMware alapú virtualizációval és Veeam biztonsági mentési rendszerrel. A működés Microsoft Office és Windows alapú környezetben zajlik, amelyhez több speciális támogató szoftver is kapcsolódik.
Az ügyfél informatikai infrastruktúrája az évek során fokozatosan, igény szerint bővült, azonban az eszközök és szoftverek heterogén környezetet alkottak, ami nehezen volt átlátható és karbantartható. A vállalat három üzletága közös hálózati és szerverkapacitáson osztozott, így egy-egy rendszerhiba vagy leállás több terület működését is hátrányosan érintette. Az eltérő hardvereszközök és szoftververziók miatt gyakoriak voltak a kompatibilitási problémák, amelyek lassították a mindennapi munkát.

A két központi és két backup szerver kapacitása nem volt optimálisan kihasználva, a mentési folyamatok nem mindig voltak ellenőrizhetők, és az adat-visszaállítási tesztek sem történtek rendszeresen. A Veeam mentési rendszer és a VMware virtualizáció működött ugyan, de hiányzott az egységes felügyeleti és karbantartási struktúra, így a hibák elhárítása sokszor manuális beavatkozást igényelt.

A terepen dolgozó munkatársak nehezen fértek hozzá a vállalati erőforrásokhoz, dokumentumokhoz és szoftverekhez, mert nem volt megfelelően kiépítve a biztonságos távoli elérés. Az e-mail és fájlmegosztás széttagoltan működött, több, egymástól független platformon.

A vállalat vezetése felismerte, hogy a jelenlegi informatikai struktúra a növekedés és a hatékony működés gátjává vált. A cél egy egységes, biztonságos, virtualizált és könnyen menedzselhető rendszer kialakítása volt, amely képes kiszolgálni a cég három különböző üzletágának igényeit, valamint stabil, folyamatos működést biztosít az irodai és terepi munkavégzéshez egyaránt.
A fejlesztés fő iránya az infrastruktúra konszolidálása, a mentési és biztonsági folyamatok megerősítése, valamint az irodai rendszerek és a terepi hozzáférések integrálása lett.
A fejlesztés első lépéseként megtörtént a teljes informatikai infrastruktúra felmérése és újratervezése. Az eszközparkot és a szerverrendszert egységesített, VMware-alapú virtualizációs környezetbe szerveztük, amely két központi és két biztonsági (backup) szerveren működik. A rendszer átláthatóságát és felügyeletét központosított adminisztrációs felület biztosítja, ami lehetővé tette az erőforrások optimális elosztását és a karbantartási idő csökkentését.

A Veeam mentési megoldás újrakonfigurálásával automatizált biztonsági mentési és visszaállítási folyamatok kerültek bevezetésre. Ennek köszönhetően a vállalat adatbiztonsága jelentősen javult, a mentések napi szinten, ellenőrzött környezetben zajlanak, és a visszaállítási idő is töredékére csökkent. A redundáns tárolási struktúra biztosítja, hogy egy hardverhiba esetén az üzletmenet zökkenőmentesen folytatódhasson.

Az irodai és terepi munkavégzést támogató rendszerek integrációjával megvalósult a biztonságos távoli elérés, így a terepi munkatársak is hozzáférnek a szükséges adatokhoz és dokumentumokhoz. A Microsoft 365 környezet bevezetésével egységes irodai platform jött létre, amely lehetővé teszi a valós idejű együttműködést, a központosított e-mail kezelést és a hatékony fájlmegosztást.

A projekt eredményeként az informatikai infrastruktúra stabilabb, gyorsabb és biztonságosabb lett. Csökkent a karbantartási és leállási idő, javult az adatintegritás, és mérhetően nőtt a munkavégzés hatékonysága. Az új, egységes rendszer rugalmasan skálázható, így hosszú távon is biztosítja a vállalat három üzletágának technológiai hátterét és növekedési lehetőségeit.