Holostep Korlátolt Felelősségű Társaság

Holostep Korlátolt Felelősségű Társaság

Bács-Kiskun megye, Baranya megye, Békés megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Csongrád-Csanád megye, Fejér megye, Győr-Moson-Sopron megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Komárom-Esztergom megye, Nógrád megye, Pest megye, Somogy megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Tolna megye, Vas megye, Veszprém megye, Zala megye, Budapest, Országos

Cégbemutató

A holostep.io egy innovatív szoftvercég, amely elsősorban az e-kereskedelmi szektor számára kínál digitális, főként vásárlói élményt és brand/marketing értéket fejlesztő megoldásokat. Fő termékünk a 3D Termékmegjelenítő, amely lehetővé teszi, hogy a vásárlók valósághűen, minden szögből megvizsgálhassák a webshopok kínálatát. Ehhez kapcsolódik az AR Termékmegjelenítő, amely a mobiltelefon kameráján keresztül a valódi környezetben teszi láthatóvá a kiválasztott terméket, csökkentve a vásárlói bizonytalanságot és a visszárut. A 3. termékünk a 3D Konfigurátor, amellyel a vásárlók személyre szabhatják a vásárolni kívánt termékeket a webshopban – például színt, anyagot vagy adott elemeket változtatva – így a webshopok jobb termékélményt és ezáltal magasabb konverziót érhetnek el. Standard termékeinken túl vállalunk egyedi szoftverfejlesztési projekteket is, valamint egyéb 3D szolgáltatásokat, beleértve a reklámfilmek, CGI- és VFX-tartalmak, illetve fotóminőségű termékrenderek elkészítését.

Pályázatok, amelyekhez árajánlatot töltöttünk fel

Esettanulmány

Az esettanulmányban szereplő ügyfél egy 100%-ban magyar tulajdonú, lakberendezési és bútorkereskedelemmel foglalkozó vállalat, amely online kereskedelmi tevékenysége révén az ország egyik meghatározó szereplőjévé vált. A közel 7 milliárd forintos árbevételű cég mintegy 100 munkatársat foglalkoztat, és stabil pénzügyi, valamint infrastrukturális háttérrel rendelkezik. A piaci környezetben az online verseny fokozódása és a vásárlói igények gyors változása jellemző, ezért a vállalat folyamatos innovációra és fejlesztésre törekszik. Jelentős erőforrásokat fordít a vásárlói élmény javítására, valamint a modern technológiai megoldások integrálására, hogy megőrizze és erősítse piaci pozícióját. A vállalatot több rangos szakmai díjjal is elismerték az elmúlt években, amelyek bizonyítják versenyképességét és fejlődési potenciálját.
Az online kereskedelem egyik legnagyobb kihívása, hogy a vásárlók a hagyományos termékképek és leírások alapján nehezen tudják pontosan elképzelni a termékek méretét, formáját és anyagát (ez különösen igaz a online bútor vásárlásra). Ez gyakran bizonytalansághoz vezet a vásárlói döntéshozatal során, ami alacsonyabb konverziós arányokhoz és magasabb visszáru értékhez vezethet. A vásárlók sok esetben azért küldenek vissza egy terméket, mert az nem felel meg a képek alapján kialakított elvárásaiknak, ami jelentős logisztikai és pénzügyi terhet helyez a a webshop tulajdonosokra.

Az ügyfél számára további kihívást jelentett, hogy az online verseny egyre kiélezettebb a nemzetközi és a hazai piacon egyaránt. Az e-kereskedelemben folyamatosan nő a vevői elvárás a modern, interaktív vásárlói élmények iránt, miközben a nemzetközi trendek is azt mutatják, hogy a vásárlók szívesebben döntenek olyan webáruház mellett, ahol korszerű digitális megoldások állnak rendelkezésükre (ha egy webhsop invesztál modern megoldásokba, a vásárló könnyebben megbízik benne és ezáltal könnyebben el is köteleződik mellette). A hagyományos megoldásokkal egyre nehezebb volt kitűnni, miközben a fogyasztók a megbízhatóság és a kényelem mellett az élményalapú vásárlásra is növekszik az igényük.

Az ügyfél felismerte, hogy a hosszú távú növekedés és a versenyelőny megőrzésének kulcsa a vásárlói bizalom erősítése és a döntési folyamat támogatása modern, innovatív technológiák segítségével. A cél egy olyan megoldás bevezetése volt, amely képes csökkenteni a bizonytalanságot, elősegíti a tudatosabb vásárlási döntéseket, és javítja a konverziós arányt, miközben hozzájárul a vásárlói élmény javításához. Ezen pontok hatására pedig nagy mértékben csökkenthető a visszáruk aránya.
Az ügyfél webshopjánál a holostep.io 3D és AR termékmegjelenítő megoldása került bevezetésre, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy a webáruházban szereplő termékeket interaktívan, minden szögből megtekintsék és felfedezzék a fontos részleteket, és a telefonjuk kamerája segítségével a saját otthonukban is elhelyezzék még a vásárlás előtt. A rendszer plug-and-play módon, fejlesztési igény nélkül integrálható volt az ügyfél webshopjába, így a bevezetés gyorsan és zökkenőmentesen zajlott.

A technológia alkalmazásának legfontosabb célja a vásárlói bizonytalanság csökkentése és a döntéshozatal támogatása volt. A bevezetést követően a 3D/AR funkcióval ellátott termékoldalak az iparági tapasztalatokhoz hasonlóan mintegy 15–20%-kal magasabb konverziós arányt mutattak a hagyományos termékoldalakhoz képest. Emellett a vásárlói visszajelzések kiemelték, hogy a funkció felgyorsította a döntéshozatalt, és mérhetően javította a vásárlói élményt.

Üzleti oldalról a bevezetés az alábbi eredményeket hozta: a visszáruk aránya a 3D/AR funkcióval támogatott termékek esetében csökkent, mivel a vásárlók pontosabb képet kaptak a termékek méretéről, formájáról és megjelenéséről. Az új megoldás emellett erősítette a webshop innovatív és megbízható márkaimázsát, ami hosszabb távon hozzájárul a vásárlói lojalitás növekedéséhez és a visszatérő vásárlók számának bővüléséhez.

A bevezetést követően a befektetés középtávon megtérült: a konverziónövekedésből származó többletbevétel és a visszáru csökkenéséből elért megtakarítás révén a projekt pozitív ROI-t eredményezett. Ez igazolta, hogy a 3D/AR technológia nem csupán innovatív élményt nyújt, hanem mérhető, pénzügyileg is racionális üzleti előnyt teremt.