NanoworX Informatikai és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Baranya megye, Pest megye, Budapest
Cégbemutató
Cégünket 2007-ben alapítottuk alkalmazotti státusz mellett azzal a céllal, hogy a saját elgondolásainknak megfelelően kreatív és hasznos szoftvereket gyártsunk elsősorban flash/flex technlógiákra építve.
2009-től már kizárólag ebben a cégben dolgoztunk.
Már főleg gyártó cégeknek (BAT, Matro, POM) dolgozunk, de készítünk egyedi megoldásokat kereskedő cégeknek (Sony Magyarország, Olympus Czech S.r.o., Pappas Autó Magyarország) is, illetve több éven keresztül dolgoztunk egy skót és egy budapesti cégnek bérmunkában.
Szakképzett és nagy munkatapasztalattal rendelkező kollégáink vannak, akik nagy munkabírással rendelkeznek és örömmel végzik munkájukat, terhelhetők. Köztük vannak a régióban kiemelkedő tudással rendelkező és országos szinten ismert és elismert kollégáink is.
Ma elsősorban Java, .NET és Flex technológiákkal dolgozunk és főleg webes megoldásokat készítünk, de natív alkalmazásokkal is foglalkozunk, építünk hibrid rendszereket is.
2014 óta beszélhettünk a saját termékeinkről is. Van megoldásunk gyártáskövetésre (LES), elkészült TV-s rendszerünk (CloudScreen) és van megoldásunk nagy cégek kölcsönzési folyamatainak támogatására (iRent). Célunk, hogy a közeli jövőben újabb gyártó cégeket szolgáljunk ki a régióban és emellett a LES rendszerünket BAT „Success Story”-ként bemutassuk ezzel átlépve nem csak a régiós határt, de az országhatárt is.
2009-től már kizárólag ebben a cégben dolgoztunk.
Már főleg gyártó cégeknek (BAT, Matro, POM) dolgozunk, de készítünk egyedi megoldásokat kereskedő cégeknek (Sony Magyarország, Olympus Czech S.r.o., Pappas Autó Magyarország) is, illetve több éven keresztül dolgoztunk egy skót és egy budapesti cégnek bérmunkában.
Szakképzett és nagy munkatapasztalattal rendelkező kollégáink vannak, akik nagy munkabírással rendelkeznek és örömmel végzik munkájukat, terhelhetők. Köztük vannak a régióban kiemelkedő tudással rendelkező és országos szinten ismert és elismert kollégáink is.
Ma elsősorban Java, .NET és Flex technológiákkal dolgozunk és főleg webes megoldásokat készítünk, de natív alkalmazásokkal is foglalkozunk, építünk hibrid rendszereket is.
2014 óta beszélhettünk a saját termékeinkről is. Van megoldásunk gyártáskövetésre (LES), elkészült TV-s rendszerünk (CloudScreen) és van megoldásunk nagy cégek kölcsönzési folyamatainak támogatására (iRent). Célunk, hogy a közeli jövőben újabb gyártó cégeket szolgáljunk ki a régióban és emellett a LES rendszerünket BAT „Success Story”-ként bemutassuk ezzel átlépve nem csak a régiós határt, de az országhatárt is.
Temékeink
Esettanulmány
Ügyfelünk a régió egyik legnagyobb foglalkoztatója. Pécsett az egyik legrégebbi tradícióval és folyamatos jelenléttel tevékenykedő vállalkozás, mely jelenleg egy világcég tulajdonában van két telephellyel a városban. A cég dohánytermékeket állít elő és folyamatosan elkötelezetten fejleszti tevékenységét újabb és újabb befektetésekkel. Ennek keretében építették fel Pécsen a második gyárukat 2014-2015-ben. Ebben az új üzemben olyan terméket állítanak elő, mely a világvállalat portfóliójában korábban nem szerepelt. Az üzem kialakításakor teljesen új technológia, gyártógépek és infrastruktúra (erősáram, gyengeáram, szellőztetés, szociális helyiségek, ipari hálózatok, irodák) került kiépítésre. A vállalkozás 2016-ban az első telephelyen is nagyléptékű kapacitásbővítést hajt végre, melynek keretében a gyártási terület felújítása, új gyártógépek beüzemelése és jelentős létszámbővítés fog megvalósulni. Mindezekhez a fejlesztésekhez kapcsolódik a szoftveres fejlesztés megvalósítása is.
A folyamatos fejlesztéseknek és az új termék (új a világcég szervezetében, de nem új a dohányiparban. Ez egy úgynevezett LCO - Low Cost OTP (Other Tobacco Product), vagyis egy alacsony árszegmensű szivarka.) bevezetésének köszönhetően vált szükségessé egy új MES rendszer kialakítása, mely támogatást ad a gyártási területen zajló folyamatokhoz.
A tervezett rendszer fő feladata a termék nyomon követhetőség (traceability) biztosítása, a gyártás vezérlése (pl.: nyomtatók, gyártógépek) és a gyártási folyamat szabályozása (poka-yoke). Mindezek mellett a rendszernek támogatnia kell a minőség ellenőrzést és a gyártógépek minitorozását (állásidő, gépkihasználtság) is. A rendszernek fontos és lényeges funkciója a riportok készítése. Az előre definiált riportokon felül része kell, hogy legyen egy rugalmas riport megoldást is, melyben a felhasználók saját riportokat (lekérdezéseket) tudnak előállítani.
A shopfloor-on a gépeket kezelő operátorok mellett egy logisztikai csapat is dolgozik, akik felelősek az alapanyagok és a termékek, valamint a félkésztermékek mozgatásáért. A rendszernek az ő munkájukat is támogatni kell egy logisztikai alrendszeren keresztül, melyet mobil számítógépek segítségével érnek el.
Kiemelt jelentőséggel bír a támogatás a QA területen, ezért a rendszernek ehhez is támogatást kell adnia. Biztosítania kell a globálisan bevezetésre kerülő minőségbiztosítási rendszerhez való csatlakozást; a shopflooron és a laboratóriumban elhelyezett instrumentek méréséi adatainak begyűjtését és vizualizációját.
További lényeges feladat, hogy a csatlakozó egyéb rendszerekkel (pl. SAP) tartsa a kapcsolatot.
A bevezetés folyamán cél a papíralapú nyilvántartások számának és a hibrid (xls, access) rendszerek számának minimalizálása vagy teljes megszüntetése.
A rendszer ipari hardverekkel is kapcsolatban áll, valamint (ahol az lehetséges) a gyártógépekhez is közvetlenül csatlakozik (képesnek kell lennie arra, hogy adott esetben megállítson egy gépet).
A létrehozott MES rendszer a LES (Local Execution System) nevet kapta, fizikailag 3 részből áll:
Gyártási kliensek a shopflooron
Ezek segítik az operátorok munkáját úgy, hogy visszaigazolnak minden helyesen elvégzett műveletet (amennyiben ez értelmezett) és a hibás műveletekre felhívják az operátorok figyelmét. A kliensek által megjelenített LOG-ban az összes operátorok által elvégzett művelet megjelenik.
Ezek mellett a kliensek látják el adatokkal a LES-t. Itt jelennek meg azok a mérési adatok is, melyek a termelésben vagy a laborban születtek.
A LES kliensek tartják a kapcsolatot a méréseket elvégző instrumentumokkal és ezek a kliensek vezérlik a PLC rendszeren keresztül az operátorokat tájékoztató lámparendszereket is
A kliensek képesek adatot fogadni tetszőleges (akár PLC-n keresztül vezérelt) vonalkód olvasókkal.
Management webrendszer
Feladata a LES rendszer egységbe foglalása. Itt található meg a LES összes beállítás és a teljes jogosultsági rendszer is innen érhető el (a logisztikai alrendszer és a LES kliensek elérhetőségét is ez határozza meg).
A LES által megjelenített riportok itt találhatók és itt lehet a kapcsolódó rendszerekhez (pl. SAP) tartozó beállításokat is elérni.
Logisztikai rendszer
Ennek az alrendszernek a feladat, hogy minden olyan folyamathoz támogatást adjon, mely anyag- vagy félkésztermék mozgatással jár.
A szoftver handheld-en fut böngészőben, azt nem kell külön telepíteni és a frissítések is automatikusan megérkeznek rá. A handheld esetében nyilvánvaló előny a mobilitás és az integrált azonosító olvasó rendszer.
A logisztikai megoldás része az azonosítók olvasása mellett azok nyomtatása is, akár hálózatba kötött nyomtatókon.
A rendszer bevezetésével egységesen működik az összes munkafolyamat és megszűntek az egyéb hibrid alrendszerek. Ez ügyfelünknek jelentős megtakarítást eredményezett. A selejtkezelés és a géphatékonyság mérése területén, valamint a reklamációkezelés során további jelentős megtakarításokat ért el ügyfelü
A folyamatos fejlesztéseknek és az új termék (új a világcég szervezetében, de nem új a dohányiparban. Ez egy úgynevezett LCO - Low Cost OTP (Other Tobacco Product), vagyis egy alacsony árszegmensű szivarka.) bevezetésének köszönhetően vált szükségessé egy új MES rendszer kialakítása, mely támogatást ad a gyártási területen zajló folyamatokhoz.
A tervezett rendszer fő feladata a termék nyomon követhetőség (traceability) biztosítása, a gyártás vezérlése (pl.: nyomtatók, gyártógépek) és a gyártási folyamat szabályozása (poka-yoke). Mindezek mellett a rendszernek támogatnia kell a minőség ellenőrzést és a gyártógépek minitorozását (állásidő, gépkihasználtság) is. A rendszernek fontos és lényeges funkciója a riportok készítése. Az előre definiált riportokon felül része kell, hogy legyen egy rugalmas riport megoldást is, melyben a felhasználók saját riportokat (lekérdezéseket) tudnak előállítani.
A shopfloor-on a gépeket kezelő operátorok mellett egy logisztikai csapat is dolgozik, akik felelősek az alapanyagok és a termékek, valamint a félkésztermékek mozgatásáért. A rendszernek az ő munkájukat is támogatni kell egy logisztikai alrendszeren keresztül, melyet mobil számítógépek segítségével érnek el.
Kiemelt jelentőséggel bír a támogatás a QA területen, ezért a rendszernek ehhez is támogatást kell adnia. Biztosítania kell a globálisan bevezetésre kerülő minőségbiztosítási rendszerhez való csatlakozást; a shopflooron és a laboratóriumban elhelyezett instrumentek méréséi adatainak begyűjtését és vizualizációját.
További lényeges feladat, hogy a csatlakozó egyéb rendszerekkel (pl. SAP) tartsa a kapcsolatot.
A bevezetés folyamán cél a papíralapú nyilvántartások számának és a hibrid (xls, access) rendszerek számának minimalizálása vagy teljes megszüntetése.
A rendszer ipari hardverekkel is kapcsolatban áll, valamint (ahol az lehetséges) a gyártógépekhez is közvetlenül csatlakozik (képesnek kell lennie arra, hogy adott esetben megállítson egy gépet).
A létrehozott MES rendszer a LES (Local Execution System) nevet kapta, fizikailag 3 részből áll:
Gyártási kliensek a shopflooron
Ezek segítik az operátorok munkáját úgy, hogy visszaigazolnak minden helyesen elvégzett műveletet (amennyiben ez értelmezett) és a hibás műveletekre felhívják az operátorok figyelmét. A kliensek által megjelenített LOG-ban az összes operátorok által elvégzett művelet megjelenik.
Ezek mellett a kliensek látják el adatokkal a LES-t. Itt jelennek meg azok a mérési adatok is, melyek a termelésben vagy a laborban születtek.
A LES kliensek tartják a kapcsolatot a méréseket elvégző instrumentumokkal és ezek a kliensek vezérlik a PLC rendszeren keresztül az operátorokat tájékoztató lámparendszereket is
A kliensek képesek adatot fogadni tetszőleges (akár PLC-n keresztül vezérelt) vonalkód olvasókkal.
Management webrendszer
Feladata a LES rendszer egységbe foglalása. Itt található meg a LES összes beállítás és a teljes jogosultsági rendszer is innen érhető el (a logisztikai alrendszer és a LES kliensek elérhetőségét is ez határozza meg).
A LES által megjelenített riportok itt találhatók és itt lehet a kapcsolódó rendszerekhez (pl. SAP) tartozó beállításokat is elérni.
Logisztikai rendszer
Ennek az alrendszernek a feladat, hogy minden olyan folyamathoz támogatást adjon, mely anyag- vagy félkésztermék mozgatással jár.
A szoftver handheld-en fut böngészőben, azt nem kell külön telepíteni és a frissítések is automatikusan megérkeznek rá. A handheld esetében nyilvánvaló előny a mobilitás és az integrált azonosító olvasó rendszer.
A logisztikai megoldás része az azonosítók olvasása mellett azok nyomtatása is, akár hálózatba kötött nyomtatókon.
A rendszer bevezetésével egységesen működik az összes munkafolyamat és megszűntek az egyéb hibrid alrendszerek. Ez ügyfelünknek jelentős megtakarítást eredményezett. A selejtkezelés és a géphatékonyság mérése területén, valamint a reklamációkezelés során további jelentős megtakarításokat ért el ügyfelü