ANZEK INFROMATIKA KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG

ANZEK INFROMATIKA KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG

Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Nógrád megye, Pest megye, Somogy megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Budapest

Cégbemutató

Cégünk saját tulajdonú, családi vállalkozások összevonásából alakult, - hivatalosan jogelőd nélkül -, 2016 februárjában.
Az elődcégek - a Lafisoft 2001 Bt. amely az ügyfelek kiesése miatt csődbe ment -, és adószámos magánszemélyek.
1987-től egységesen, komplex faladatcsoport köré eső tevékenységeket láttunk el: az élelmiszeripari irányítást.
A magját, az LSZMG ERP elnevezésű Integrált Vállalatirányítási- és Üzemügyviteli ERP rendszerünk alkotja.
A szoftvercsomag, a családunk tulajdonában áll, annak összes licencével.
Munkánkat a családban felnőtt generáció szerves közreműködésével végezzük.
A tevékenységünk egyedi, speciális - élelmiszer-ipari - integrált ERP rendszer fejlesztése, értékesítése és szupportja.
A feladatokat teljes egészében - minden kacsolódó tevékenységet is - mi látjuk el,
Így az előzetes átvilágítástól, a hardveren át, a telepítés- üzemeltetés-, minőségbiztosítási rendszerek-, auditáció előkészítéséig.
Saját oktatási- módszertannal és anyaggal rendelkezünk.

Temékeink

Esettanulmány

(A fenti TEÁOR választékból kimaradt 10 - Élelmiszergyártás... ez ugyanis summásan nem nevezhető feldolgozóiparnak)
Ágazat:
A mi ügyfeleinkre jellemző az alacsony-, vagy a közepesen magas hozzáadott érték előállítása. Alapvetően jellemző az élelmiszer előállítás. Itt is elsősorban a sütő-, édesipari, húsipari tevékenységet folytató vállalkozások teszik ki az ügyfélkör 90%-t.
Cégméret:
Minden fajta cég előfordult már, az éves árbevétel vonatkozásában a néhány millió forinttól egészen a 4-5 milliárdos bevételű cégekig, a két fős manufaktúrától, a 300 főt foglalkoztató, folyamatos üzemmenetű, közepes vállalatokig.
Piac:
A hazai élelmiszeripar az elmúlt 30 évben elszenvedett több olyan érvágást, amely eredményeként a még működő vállalkozások csak részben képesek ellátni a keresletet. Az export nem jellemző.
Hazánkban az élelmiszeripar hagyományosan a legalacsonyabb hozzáadott értéket állítja elő, így az alkalmazott technológia és munkaerő is a legjobban elmaradott és alacsonya képzett.
A szűkös anyagi keretek között működő, korszerűtlen, alacsony technológiai hatékonyságú gyártó és a legtöbb esetben semmifajta logisztikai készséggel nem rendelkező élelmiszer előállítók számára - a számos egyéb problémájuk mellett - az egyik legjellemzőbb gond, az információ hiánya.
Miután jellemzően (más szektorhoz képest) szerény a haszon is, így nincs mód minden szakmai területhez külön képzett munkaerőt biztosítani (minőségellenőr, kereskedelmi menedzser, raktárkezelők, pénzügyi szakember, stb.,) hanem jellemzően az ügyvezető és egy vagy két kolléganője végez mindent, igen rossz hatékonysággal.
Ráadásul az élelmiszeriparban soha nem lehet két egyforma terméket előállítani akkor sem, ha tízezres szériában gyártják azokat, így szükséges lenne a folyamatos költségszerkezet elemzésre, de ez a hagyományos bevett gyakorlattal működő cégek esetében esélytelen, mert nincs információ sem a rendelésekről, sem a termelésből-, kiszállításokból.
Legfeljebb csak szemrevételezéssel, vagy legjobb esetben is az excel táblákban követett módszerekről beszélhetünk.
Gyakran maguk az érintettek be sem látják, hogy másként is lehetne mindazt csinálni.
A termelést legtöbb esetben megszokásból, rutinból, minden előírás és kötelezettségvállalás nélkül végzik, így azokban az esetekben semmi sem áll rendelkezésre, hogy javítsanak és egy költséghatékonyabb gyártást, készletezést és logisztikát vezessenek be.
A HACCP betartása még kézi dokumentáltsági szinten is gyakran kívánni valókat hagy maga után.
Minden más kommunikáció ellenére, a legtöbb helyen nyomon követés még elméletben sem nagyon van, gyakran nincsenek is tisztában annak jelentőségével, értelmezésével.
Rendkívül összetett a számlázás és a szállítási bizonylatolás is.
Gyakran szükséges az EKÁER alkalmazása és gyakori a NÉBIH illetve a NAV adatszolgáltatás is.
Az ilyen cégek tulajdonosai, vezetői számára szinte elképzelhetetlenül magas információtartalommal bír hat a mi, 3 évtizedes és közel 100 - nagyon komoly - ilyen típusú vállalkozás tapasztalatain alapuló, ezek igényein és jellegzetes kihívásain formálódott ügyviteli rendszerünk által nyújtott megoldáscsomag.
A legfontosabb kérdések amelyekre mi megoldást szállítunk általában az alábbiak (megjegyezve, hogy ezek a prioritások ügyfelenként sokszor más- más irányban eltolódhatnak):
- az üzemi folyamatok dokumentálása (az excel táblák és fecnik helyett),
- a gép üzemi dokumentációk alapján történű folyamatos- és állandó minőségű (ügyviteli- és) üzemi ügymenet (megrendeléstől a gyártáson át, a kiszállításokig, a készletek nyomon követéséig minden).
- élelmiszer-biztonsági nyomon követés
- termékvisszahívás
- anyagfedezetek, készletek vizsgálata, optimalizációja, a hatékony anyagbeszerzés és elszámoltatás
- a gyártás követés, elszámoltatás és kalkulációs elemzések (a napi, üzemvezetői szinten is!)
- a vevői elégedettség maximalizálása támogatása,
- a minőségbiztosítás (a megrendeléstől a kiszállításig)
- a megrendelések-, a vevők optimalizált kiszolgálása, az áruházláncok diktálta kampánymenedzsment valós időben való követése-, kezelése-, és ezen árváltozásokra való felkészülés lehetősége, annak egyszerű kivitelezhetősége.
- a gyártási, selejt és egyéb veszteségek dokumentálása, azok okainak feltárása
- a kiszállítások optimalizálása
- a göngyölegek nyilvántartása és elszámoltatása
- pénzügyi likviditás követése
- vezetői/tulajdonosi információk, döntéstámogatás, eszközkihasználtság, munkaidő kihasználtság elemzések, termék költségszerkezet elemzések
- A rendszerünk igen magas kompetenciájú szállítási- logisztikai modullal rendelkezik,
- Összetett folyamatokat automatikusan kiszolgálni képes számlakészítő rendszerrel bír.
- alkalmazza az EDI -t (rendelések, szállítások és számlakészítések esetén)
_ online EKÁER rendszere van (amely teljesen automatikus)
-stb.