CONTORG GAZDASÁGI TANÁCSADÓ KFT

CONTORG GAZDASÁGI TANÁCSADÓ KFT

Bács-Kiskun megye, Baranya megye, Békés megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Csongrád-Csanád megye, Fejér megye, Győr-Moson-Sopron megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Komárom-Esztergom megye, Nógrád megye, Pest megye, Somogy megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Tolna megye, Vas megye, Veszprém megye, Zala megye, Budapest, Országos

Cégbemutató

Cégünk évtizedek óta készít integrált ügyviteli rendszereket, amelyek egy-egy vállalkozás gazdálkodásának pénzügyi- és számviteli feladatait különböző funkciókkal biztosítja, oly módon, hogy a vállalat eltérő munkahelyein megjelenő adatigények egy közös adatbázisból kerülnek kiszolgálásra.
A programmodulok a vállalat működéséhez szükséges, különböző feladatok elvégzésre alkalmasak, ezek lehetnek : pénztáros, anyagkönyvelő, raktáros, gyártás-előkészítő, készletgazdálkodó, számlázó, főkönyvelő, könyvelő, pénzügyi ügyintéző, tárgyi eszköz-nyilvántartó, értékesítő, kereskedő, stb. - a belső szervezeti felépítéstől függően. Mezőgazdaság, ipar, szolgáltatói, könyvelőirodai specializációban üzemeltetjük országszerte rendszereinket. Kiemeljük a többnyelvűséget, a deviza-alapú könyvelést, az eltérő üzleti év könyvelését, és a jövedéki termékek kezelését. Hétféle könyvvezetési módra készítettük fel rendszereinket, így sok területen eredményesen biztosítunk integrált vállalati megoldásokat.

Temékeink

Esettanulmány

Az ügyfél nagy múltú vegyipari, és műanyagipari termékek gyártásával és azok forgalmazásával foglalkozik. Magyar tulajdonú, közepes méretű cégnek minősül, több mint 1 milliárd Ft árbevétellel és 40 fővel dolgozik. A magyar piacon az ország keleti régiójában jelentős szerepet játszik.
A cégnek egy olyan szoftveres megoldásra volt szüksége, ami a társaság napi működését átfogóan, minden területet kezel, egy-egy részterületre nem külön szoftvermegoldásokat (szigeteket) kívánt igénybe venni, hanem minden részterületet egy szoftveren belül akart összefogni, tehát csak egy integrált típusú rendszer jöhetett számításba.

Az alap- és segédanyagokat jellemzően külső beszállítóktól vásárolja, viszont a csomagoláshoz saját maga gyárt műanyag flakonokat, tubusokat, stb. amelyeket részben értékesít, nagyobb részt a saját gyártású vegyipari termékeihez használ fel csomagoló anyagként.

Kereskedőként egyedig, a partnereihez igazodó árjegyzéket kívánt alkalmazni, azzal a megkötéssel, hogy lehessen ezen túl még kedvezmény-rendszert is kialakítani és használni.



A kiszállításokhoz fogadja a vevői megrendeléseket, melyek alapján naponta a szükséges mennyiségben legyártja a késztermékeket, készletre véve, azok értékesíthetővé válnak.

A rendszernek tudja az ütemezett kiszállításokhoz kapcsolódó előkészítéseket is támogatni, így az egyes túrajáratok által érintett vevők igényeinek raktári kiszedését, szállítmány-kísérő okmányait (jövedéki termékek is vannak) elkészíteni, hatósági ellenőrzési igényeket előírásszerűen kiszolgálni, majd az egyedi, partnerfüggő árjegyzékek segítségével – akár szezonális árakat alkalmazva is – kiszámlázást (e-számla, online számla) jogszabályi határidőben elvégezni.

A számviteli előírások miatt a termékgyártáshoz kapcsolódik az utókalkulációs kötelezettség, amelyet a rendszerben egyedi termék-költséghelyek, illetve árbevételi helyek kialakításával, és ezek kezelőtől függetlenül működő rendszert képeznek, és lehetővé teszik az egyedi termék-önköltség alakulásának nyomon követését. Ennek megfelelően a rendszer képes a készlet-átértékelések elvégzésére, és automatikus lekönyvelésére.
A cél a hatékonyság és a gyorsaság, a rendelkezésre álló létszámmal való gazdálkodás volt. A rendszer kialakításának, paraméterezésének sajátosságát az adta meg, hogy a cég termékgyártással és saját termékeinek értékesítésével, kereskedelemmel is foglalkozik.

A számára az egyedi igényeire tekintettel összeállított modulok, opciók, és egyéb programfunkciók, a kialakított paraméterezés segítségével az alapanyag beszerzéstől a mérlegig egy szoftveres folyamatban képes összefogni a vállalat teljes tevékenységét. A rendszerben általában 9-10 munkaállomáson 4-6 fő dolgozik, akik nem kizárólag csak egy funkciót használnak és nem csak ebben a rendszerben végeznek munkát. A munkakörök kialakítását a rendszerhez igazították.

A kialakított rendszerünk analitika-központú, integrált elmélet szerint működik, vagyis a főkönyvi könyveléshez be van beépítve minden szükséges analitikus modul (házipénztár, tárgyi eszköz, készlet, számlázás, deviza, költséghely, munkaszám), amelyek segítségével csak egyszer kell a könyvelési alapbizonylatokat feldolgozni.

A cégnél kialakított Evolut rendszer összköltség alapon, de termékszintű költséghely és árbevételi hely használatával működik 10 programmodul, 6 program opció, és 6 sajátos programfunkció igénybe vételével segíti a cég egyedi igényeire kialakított rendszer működését.

Az alapanyagok beszerzésétől kezdve, a gyártáson át az értékesítésig, minden művelet egy rendszeren fut keresztül, jól dokumentáltan, valós időben. Ilyen részletes információ-halmazt előállítani, és felhasználni csak nagyobb létszámmal lehetett volna.

A könyvelés digitális könyvelési technikákkal is támogatott. Vevő- és szállítói számlák importálhatók a NAV online rendszerből, több bank kivonatait elektronikusan importálják.