Dr. Sziráczki István EV.
Bács-Kiskun megye, Baranya megye, Békés megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Csongrád megye, Fejér megye, Győr-Moson-Sopron megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Komárom-Esztergom megye, Nógrád megye, Pest megye, Somogy megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Tolna megye, Vas megye, Veszprém megye, Zala megye, Budapest, Országos
Cégbemutató
A WEBSHOPJOGÁSZ szolgáltatása: BIZTONSÁG, NYUGALOM és SZABADIDŐ.
BIZTONSÁG: A LEGÁLIS WEBHELY szolgáltatással megfelelő szabályozást kap webhelye, így nem érik meglepetések hatósági bírság, vagy ügyfélpanasz alapján történő elmarasztalás formájában.
NYUGALOM: Az ASSZISZTENS szolgáltatással folyamatosan naprakész szabályozást és egy személyes asszisztens kap. Bármi történjen, az Ön webhelye mindig jogszerűen működik, és folyamatosan Ön mögött áll egy speciális jogi szakember aki mérlegel, tanácsot ad, és gondoskodik a megfelelő üzletvitelről.
SZABADIDŐ: A szükséges szabályozás felmérése, elkészítése, naprakészen tartásához szükséges folyamatos önképzés elvégzése a Webshopjogász dolga. Az erre fordítandó időt Ön a családjára, üzlete fejlesztésére, pihenésre fordíthatja.
Nem csak online! ADATJOGÁSZ szolgáltatásunk: cége teljes adatvédelmi auditálását és szabályozását vállaljuk (kamerás megfigyelés, GPS követés, e-mail-, internet- és telefonhasználat ellenőrzés, ügyféladatok kezelése).
BIZTONSÁG: A LEGÁLIS WEBHELY szolgáltatással megfelelő szabályozást kap webhelye, így nem érik meglepetések hatósági bírság, vagy ügyfélpanasz alapján történő elmarasztalás formájában.
NYUGALOM: Az ASSZISZTENS szolgáltatással folyamatosan naprakész szabályozást és egy személyes asszisztens kap. Bármi történjen, az Ön webhelye mindig jogszerűen működik, és folyamatosan Ön mögött áll egy speciális jogi szakember aki mérlegel, tanácsot ad, és gondoskodik a megfelelő üzletvitelről.
SZABADIDŐ: A szükséges szabályozás felmérése, elkészítése, naprakészen tartásához szükséges folyamatos önképzés elvégzése a Webshopjogász dolga. Az erre fordítandó időt Ön a családjára, üzlete fejlesztésére, pihenésre fordíthatja.
Nem csak online! ADATJOGÁSZ szolgáltatásunk: cége teljes adatvédelmi auditálását és szabályozását vállaljuk (kamerás megfigyelés, GPS követés, e-mail-, internet- és telefonhasználat ellenőrzés, ügyféladatok kezelése).
Temékeink
Esettanulmány
Bács-Kiskun megyei egyéni vállalkozó, internetes kereskedelmi tevékenységet folytat. Bizsu ékszerek és kellékek értékesítésével foglalkozik webáruházában. Tekintettel az online kereskedelem népszerűségére és a termékére, kedvező piaci körülményeket mondhat magáénak évek óta, a jövőre is hasonló várakozásokkal tekinthet.
A probléma abból adódott, hogy a webáruházat jogi szakember bevonása nélkül helyezték üzembe, másik webáruházról átmásolt szabályzatokkal. Természetesen ez a megoldás több ponton sem volt megfelelő, továbbá hatálytalan jogszabályokra is hivatkozott helyenként.
Minden webáruháznak egyedi, testre szabott szabályozásra van szüksége, másként ilyen helyzetbe kerülhet:
A Vállalkozó székhelye szerinti fogyasztóvédelmi hatóság (Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Kecskeméti Járási Hivatala, Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály) önálló kezdeményezésére - tehát NEM bejelentésre vagy panaszra - eljárást indított a webáruház jogszerű működésének ellenőrzésére.
Ennek keretében először a vállalkozó értesítése nélkül átvizsgálták minden részletében a webáruházat, majd próbavásárlást végeztek. A feltárt hiányosságokat rögzítették, illetve a webáruház ellenőrzés idején tapasztalt állapotának bizonyítékként megőrzése céljából a webáruházat teljességében letöltötték, elmentették.
Hiányosságként tárták fel többek között az ügyfelek megfelelő tájékoztatásának hiányát, kellően részletes szerződési feltételek hiányát, több fogyasztóvédelmi rendelkezés betartásának hiányát, árfeltüntetés helytelenségét, több jogszabályi hivatkozás hiányát és a panaszkezelési eljárásokról és fórumokról való megfelelő tájékoztatás, valamint a szolgáltatóról történő megfelelő adatszolgáltatás hiányát. Kiemelték, hogy a webáruházban leadott megrendelések automatikus visszajelzésének tartalma sem volt megfelelő.
19 oldalas határozatában részletezi a hatóság a feltárt hiányosságokat. Szemléltetésül ennek első oldalát 1. ábraként, jogszabályi összegzését 2. ábraként csatoltuk.
Miután a hatóság az összes adatot összegyűjtötte, értesítette a Vállalkozót az ellene folyó eljárásról és adatközlésre hívta fel, 10 napos határidővel.
Későbbi Ügyfelünk ekkor fordult hozzánk. A megoldás lépései:
1. Webáruházának átvizsgálása: hiányosságok megállapítása után javaslatunkra azonnal felfüggesztette a webáruház elérhetőségét. (Így további szabálytalanságokat nem követett el, mint addig minden újabb látogató érkezésekor.)
2. Soron kívül elkészítettük a szükséges dokumentációt, illetve webfejlesztőjével együttműködve átvezettük a szükséges módosításokat a webáruházban.
3. Ezzel párhuzamosan értesítettük az eljárást folytató hatóságot a webáruház felfüggesztéséről, és a jogszerűvé tételének folyamatban létéről.
4. A munka 10 napon belüli befejezésével újra elérhetővé tettük a webáruházat, és kértük az eljárást folytató hatóságot, hogy újra ellenőrizze le még az eljárás befejezése előtt, és vegye figyelembe a gyors reagálást, javítást.
Ezt követően a Hatóság eljárást lezáró határozatában kötelezte Ügyfelünket, hogy a jövőben jogszerűen üzemeltesse webáruházát, és értesítette arról, hogy a bírság kiszabását mellőzte (3. ábra).
A Hatóság jól fogadta és értékelte a javítási szándékot (ezt egy helyen a határozatában is kiemelte: 3. ábra), célja jól érezhetően az volt, hogy jogszerű üzemelés útjára terelje a webáruházat. Mint ahogy azt meg is hirdették: 2017 az online kereskedelem éve.
Célszerű persze nem megvárni, míg bármely hatóság elől menekülve kérik segítségünket, biztosabb MEGELŐZNI a bajt. Különös tekintettel arra, hogy bármennyire is sikerült maximálisan és rövid időn belül helyrehozni a hiányosságokat, a korábban feltártak miatt a hatóságnak intézkednie kellett a szóban forgó webáruház JOGSÉRTŐ WEBÁRUHÁZAK LISTÁJÁBAN TÖRTÉNŐ KÖZZÉTÉTELÉRE. (4. ábra.)
Ez nem a legjobb reklám, visszatarthatja egy időre a vásárlókat. Mindenképpen érdemes tehát mielőbb szakemberhez fordulni!
Ebben segíthet Önnek a WEBSHOPJOGÁSZ.
A probléma abból adódott, hogy a webáruházat jogi szakember bevonása nélkül helyezték üzembe, másik webáruházról átmásolt szabályzatokkal. Természetesen ez a megoldás több ponton sem volt megfelelő, továbbá hatálytalan jogszabályokra is hivatkozott helyenként.
Minden webáruháznak egyedi, testre szabott szabályozásra van szüksége, másként ilyen helyzetbe kerülhet:
A Vállalkozó székhelye szerinti fogyasztóvédelmi hatóság (Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Kecskeméti Járási Hivatala, Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály) önálló kezdeményezésére - tehát NEM bejelentésre vagy panaszra - eljárást indított a webáruház jogszerű működésének ellenőrzésére.
Ennek keretében először a vállalkozó értesítése nélkül átvizsgálták minden részletében a webáruházat, majd próbavásárlást végeztek. A feltárt hiányosságokat rögzítették, illetve a webáruház ellenőrzés idején tapasztalt állapotának bizonyítékként megőrzése céljából a webáruházat teljességében letöltötték, elmentették.
Hiányosságként tárták fel többek között az ügyfelek megfelelő tájékoztatásának hiányát, kellően részletes szerződési feltételek hiányát, több fogyasztóvédelmi rendelkezés betartásának hiányát, árfeltüntetés helytelenségét, több jogszabályi hivatkozás hiányát és a panaszkezelési eljárásokról és fórumokról való megfelelő tájékoztatás, valamint a szolgáltatóról történő megfelelő adatszolgáltatás hiányát. Kiemelték, hogy a webáruházban leadott megrendelések automatikus visszajelzésének tartalma sem volt megfelelő.
19 oldalas határozatában részletezi a hatóság a feltárt hiányosságokat. Szemléltetésül ennek első oldalát 1. ábraként, jogszabályi összegzését 2. ábraként csatoltuk.
Miután a hatóság az összes adatot összegyűjtötte, értesítette a Vállalkozót az ellene folyó eljárásról és adatközlésre hívta fel, 10 napos határidővel.
Későbbi Ügyfelünk ekkor fordult hozzánk. A megoldás lépései:
1. Webáruházának átvizsgálása: hiányosságok megállapítása után javaslatunkra azonnal felfüggesztette a webáruház elérhetőségét. (Így további szabálytalanságokat nem követett el, mint addig minden újabb látogató érkezésekor.)
2. Soron kívül elkészítettük a szükséges dokumentációt, illetve webfejlesztőjével együttműködve átvezettük a szükséges módosításokat a webáruházban.
3. Ezzel párhuzamosan értesítettük az eljárást folytató hatóságot a webáruház felfüggesztéséről, és a jogszerűvé tételének folyamatban létéről.
4. A munka 10 napon belüli befejezésével újra elérhetővé tettük a webáruházat, és kértük az eljárást folytató hatóságot, hogy újra ellenőrizze le még az eljárás befejezése előtt, és vegye figyelembe a gyors reagálást, javítást.
Ezt követően a Hatóság eljárást lezáró határozatában kötelezte Ügyfelünket, hogy a jövőben jogszerűen üzemeltesse webáruházát, és értesítette arról, hogy a bírság kiszabását mellőzte (3. ábra).
A Hatóság jól fogadta és értékelte a javítási szándékot (ezt egy helyen a határozatában is kiemelte: 3. ábra), célja jól érezhetően az volt, hogy jogszerű üzemelés útjára terelje a webáruházat. Mint ahogy azt meg is hirdették: 2017 az online kereskedelem éve.
Célszerű persze nem megvárni, míg bármely hatóság elől menekülve kérik segítségünket, biztosabb MEGELŐZNI a bajt. Különös tekintettel arra, hogy bármennyire is sikerült maximálisan és rövid időn belül helyrehozni a hiányosságokat, a korábban feltártak miatt a hatóságnak intézkednie kellett a szóban forgó webáruház JOGSÉRTŐ WEBÁRUHÁZAK LISTÁJÁBAN TÖRTÉNŐ KÖZZÉTÉTELÉRE. (4. ábra.)
Ez nem a legjobb reklám, visszatarthatja egy időre a vásárlókat. Mindenképpen érdemes tehát mielőbb szakemberhez fordulni!
Ebben segíthet Önnek a WEBSHOPJOGÁSZ.
Weboldal: