Esettanulmány címe:
A BSIS9 Kft egy megvalósítási projektje SAP bevezetése a Bablena Trade Kft-nél
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A BABLENA TRADE Kft. 1993. december 20-án került megalapításra egyszemélyes Kft -ként, 1 millió Ft-os törzstőkével. A kábelkereskedést 1994. július 1-vel kezdte meg. A BABLENA TRADE Kft. törzstőkéjét 2006. december 15 -tel 400 millió Ft-ra emelte. A BABLENA TRADE Kft. saját irodája 2660 Balassagyarmat, Ady Endre út 31., a saját telephelye 2336 Dunavarsány, Ipar út 7-9. szám alatt található. A telephely 2000 –ben történt átadása óta adja a Kft. logisztikai bázisát. A 2007 –es év folyamán 200 millió forintos beruházás keretében tovább bővült a telephely, mely így 4 hektáros területen 12000 m²-es betonozott, bitumenezett külső tárolóterülettel, 2000 m² fűthető raktárterülettel és 500 m² irodahelyiséggel teszi lehetővé a kábelek és vezetékek szakszerű, biztonságos tárolását, kiszolgálását a vevők részére. A Kft. rendelkezik kábelátcsévélő berendezéssel, 3, 7, 10 tonnás targoncákkal, 1,5 tonna szállítására alkalmas gépjárművekkel. A 1,5 tonnát meghaladó súlyok szállítását szerződött fuvaroz
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A Bablena Kft évről évre erősen fejlődik, melyet a bevétel növekedése is mutatott. A kezdeti 196m Ft-ról 2014-re már majdnem 5 Mrd ft-ra növelte. A társaság meghatározó szereplője az erősáramú vezetékek forgalmazásának. Vevői közt megtalálhatóak a nagy szakmai felhasználó cégek (ELMÜ, ÉMÁSZ, E-ON…), valamint a legnagyobb erősáramú kivitelező cégek.
A növekedés hatására már szükség volt a legkorszerűbb integrált vállalatirányítási rendszer bevezetésére, ami a piacon elérhető. Ezért esett a választás az SAP-ra.
A bevezetésre kerülő rendszerrel szemben a legfőbb elvárások az alábbiak voltak:
1. valós időben nyomon követni a cég
1.1. pénzügyi folyamatait
1.2. logisztikai folyamatait
1.3. anyaggazdálkodását
1.4. tervezési folyamatait
1.5. szállítóit
1.6. vevőit
1.7. garanciális ügyintézést
2. döntés- előkészítés a menedzsment részére
2.1. kontrolling
2.2. pénzügyi tervezés
A Bablena Trade részére az SAP R/3 All-In-One megoldását ajánlottuk és vezettük be.
A MySAP ERP megoldása egy előre konfigurált rendszer, mely magában foglalja a számvitel, a kontrolling, az eszközgazdálkodás, az anyaggazdálkodás és az értékesítés területeit. A rendszer rendelkezik azokkal az alapvető beállításokkal, melyek egy működő vállalat gazdálkodására jellemzőek és megfelelnek a magyar sajátosságoknak.
Az alkalmazás bemutatása
A bevezetett rendszerben az alábbi értékesítési folyamat került beállításra
A bevezetett SAP megoldás teljeskörű raktárgazdálkodási funkciót is tartalmazott
A raktárgazdálkodás (WM) alkalmazás rugalmas funkciókkal támogatja vállalatát az anyagmozgásnál és az anyagok aktuális készletelemzéseinél a komplex raktárstruktúrákban. A WM modern be- és kitárolási stratégiákkal optimalizálja az anyagáramlást és a raktárkapacitást a raktárakban. Így jelentősen egyszerűsíthető a szükséges anyagok elérése.
A raktár-gazdálkodási komponens integrálva van a teljes SAP rendszerbe és be van ágyazva a vállalat anyagáramlásába. A raktárgazdálkodásban a készleteket mennyiség szerint
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A projekt határidőre a meghatározott céloknak megfelelően az ügyfél aktív közreműködésével együtt sikeresen befejeződött 2008- ban.
A társaság számára a legfőbb előny, hogy az üzleti folyamatok által generált összes adat egy rendszerben, strukturáltan, egységes szerkezetben elérhető.
Az összes tervezési feladat a beépített lekérdezéseknek megfelelően gyakorlatilag a rendelkezésre álló, valós idejűnek tekinthető adatokból rendelkezésre áll. Nem kell a döntés-előkészítésre rengeteg időt fordítani, mely komoly erőforrás megtakarítás a szervezetnek.
Komoly előny, hogy a nagy szolgáltatók is SAP-t használnak, ezért számukra a cég által kibocsátott összes dokumentum, az általuk használt formátumban elérhető.
Fontos, hogy a cég további bővülésével a rendszer rugalmasan skálázható a továbbiakban, jóval alacsonyabb beruházási költségszint mellett.