Esettanulmány címe:
Online piacra lépés támogatása
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ügyfelünk használt cikk kiskereskedelmével foglalkozik 20 főt foglalkoztató Vas Megyei vállalkozásként. Három kiskereskedelmi egységet és egy webáruházat üzemeltettek azonos profillal.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A cél a meglévő kiskereskedelmi egységek termékeinek online piacra vitele volt.
Ehhez szervesen kapcsolódva ki kellett alakítani a komplett raktárkészlet nyilvántartást, beleértve a boltok, illetve az online kereskedés készleteinek együttes kezelését valós idejű raktárkészlet nyilvántartással. A fő nehézség a használt cikk kereskedelem jellegéből adódóan a termékek nyilvántartásának és a készletezések megoldása. A cél az volt, hogy a lehető legkisebb humán erőforrás felhasználásával a rendszerbe fel lehessen vinni napi több száz egyedi terméket képpel, leírással, méretezéssel és árral, valamint ezen termékek értékesítéséhez kapcsolódó adminisztratív feladatokat is a lehető legjobban automatizálni kellett.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az általunk fejlesztett rendszer vonalkód alapján azonosítja az egyes termékeket. Első lépésben kezeli az előválogatást, beleértve a javításra, tisztításra küldött termékek nyomon követését. Az értékesítésre alkalmas termékeket egy előre felállított fotóstúdióban az általunk fejlesztett rendszert használva fényképezik úgy, hogy a fotóállásban a termék vonalkóddal kerül azonosításra és az elkészült kép, vagy képek automatikusan már a termékhez lesznek rendelve. Maga a fotózás, beleértve az előnézetet és a fénykép elkészítését az általunk fejlesztett rendszerben történik, ami a fényképezőgépeket is vezérli. A terméket az adatfeldolgozók és a raktárosok is vonalkód alapján azonosítják, így a termék útja követhető egészen a raktározásig. Megrendeléskor a rendszer jelzi, hogy az adott termék mely lokáción van, így a termékek csomagolása gyorsan történik.
A rendszer többek közt kezeli a visszárukat, akciókat, kedvezményeket, ügyfélpanaszokat. A megrendelt csomagokhoz a számla automatikusan készül el, a logisztikai beszállítók felé a megrendelés is automatikus, API-n keresztül történik.
A rendszer folyamatosan fejleszthető a változó igényeknek megfelelően. A rendszer fejlesztése, módosítása folyamatos.
A rendszer bevezetésével sikerült megoldani a forgalomnövekedésen túl, hogy a rendszer üzemeltetéséhez elegendő legyen nagyjából 20 munkavállaló egy műszakban történő alkalmazása, miközben a webáruház forgalma napi 800-1000 egyedi termék rögzítését és napi több száz csomag összekészítését, és kiküldését igényli.