Adatlap


Esettanulmány címe:
Termék bevezetés B2C piacra
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
adminisztratív és szolgáltatást támogató tevékenység
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Partnerünk egy miskolci/budapesti kisvállalkozás, amely 2009-ben alakult. Fő profiljuk a szoftverfejlesztés. Magyarországon az elsők között nyertek a Horizon 2020-as pályázaton. Termékük egy olyan szoftver, mely egyszerre projekt és időmenedzsment alkalmazás, melynek használatával minimális időt kell eltölteni a projekt adminisztrációval illetve időelszámolással a felhasználóknak.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Ügyfelünk, egy automatikus időmérő szoftvert nemzetközi piacra fejlesztő magyar kisvállalkozás azzal a megbízással keresett meg minket, hogy segítsünk nekik a B2B piacon már használt program újabb verziójának B2C piacra való bevezetésében. Megbízónk úgy tervezte, hogy a szoftvernek több verziója is lesz, egy csupán alapfunkciókat tartalmazó ingyenes verzió, és több különböző fizetős verzió olyan kisvállalkozásoknak és egyszemélyes vállalkozásoknak, akik a munkájuk során használhatják és több felhasználós előfizetés projekt alapon dolgozó csoportoknak. A közös munka megkezdésekor azonban még csak az ingyenes verzió volt kész, így annak népszerűsítése és egy előre megadott számú letöltő elérése volt a konkrét cél.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A megbízó cég weboldallal már rendelkezett, de az eredeti állapotában nem volt alkalmas arra, hogy kampány landingjéül szolgáljon. Ezért első körben az oldal kampányra való felkészítését és keresőoptimalizálását kellett elvégeznünk. Az oldal sokrétű problémái miatt újjáépítettük, és az új oldalon CTA-kat helyeztünk el. Mivel a cégnek a pályázat miatt kötött üzleti terve volt, hogy teljesíteni tudják a kitűzött célokat, amíg a weboldal átalakítása és optimalizálása zajlott elindítottuk az 1. kampányt, amely egy általunk készített landingre futott. Így mire elkészült a weboldal már voltak használható adataink, és elkezdtek jönni az eredmények. Az ingyenes verziót népszerűsítő, több országot magában foglaló nemzetközi kampány előkészítésének keretében első körben az ügyfelünktől kapott briefben meghatározott célcsoportok alapján perszónákat alkottunk és egy komplett inbound marketing stratégiát alkottunk. A komplex kampány a számos angol anyanyelvű célország és a célcsoportok sajátossága (digitálisan fejlett, innovációra nyitott) miatt angol nyelven folyt, Google AdWords, Facebook kampányokat, egy 5 hírlevélből álló hírlevélsorozatot és az ügyféltől kapott információk alapján általunk írt angol nyelvű blogposztokat is magában foglaló tartalommarketinget használtunk hozzá. A kampány 6 hónap alatt teljesítette a kitűzött célt, sikerült elegendő számú felhasználót toboroznunk a szoftver használatához.