Esettanulmány címe:
Viktória Bisztró, Veresegyház, Pest megye
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Viktória Bisztró Veresegyház központjában található pici, de nagyon nagy forgalmú étkezde, ahol állandó étlapjuk mellett hetente változatos menüket, napi ajánlatokat, reggeliket, egytálételeket, főzelékeket, desszerteket kínálnak. Mindent szigorúan frissen készítenek el az adott napra vonatkozóan. A helyben fogasztó vendégeket a pultban szolgálják ki, ezen kívül házhozszállítással is foglalkoznak. A nyitva tartásuk változó, reggel 6-tól vagy 8-tól délután 17.00-ig várják a vendégeiket. Jó minőségű alapanyagokból, házias ízekkel készítik az ételeiket, melyeket igen kedvező áron adnak, emiatt nagyon szeretik őket a vendégeik.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A cég inkább a nagy mennyiségből és nem az adagonkénti magas árrésből profitál. Igen kedvező árakon dolgoznak. A nagy mennyiségű eladás nyilván magas vendéglétszámot feltételez, amelyet a kis létszámú kiszolgáló és konyhai személyzetnek nagyon gyorsan kell kipörgetni. A forgalom jelentős része a helyi fogyasztás viszonylatában az ebédidő tájékára tehető, a házhozszállítással kapcsolatos megrendelések pedig reggel 06.00-tól 13.30-ig folyamatosan jönnek.
Szoftverünk fő feladata, hogy a pultban állók a lehető legrövidebb idő alatt rögzíteni tudják a rendeléseket és ki tudják szolgálni a betérő vendégeket, valamint ezzel egy időben a telefonon érkező megrendeléseket is kezelni tudják. Fontos továbbá, hogy ezzel párhuzamosan a készletkezelés is nyomonkövethető formában valósuljon meg, a változó kínálatot gyorsan fel lehessen vinni és a tulajdonosok mindent átlássanak akár utólag is.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A kiszolgáló pultba 2 terminált telepítettünk, így 2 pultos tud párhuzamosan rendeléseket rögzíteni. Az egyiken jellemzően a helyi fogyasztást, a másikon a kiszállítást kezelik, a szoftverünknek köszönhetően gyorsan. A vendégblokk, amely a vendég részletes fogyasztását tartalmazza, a terminálhoz csatlakoztatott blokknyomtatóra nyomtatódik. A végösszeg Áfa csoportonként a vendégblokkon szerepel, így könnyedén és gyorsan be lehet ütni a pénztárgép megfelelő gyűjtőjébe a részösszegeket. A kiszállításos megrendeléseket a konyhán készítik össze, így a kiszállításos rendelések a konyhai blokknyomtatóra mennek.
De minden általunk írt mondatnál ékesszólóbban bizonyítja megoldásaink profizmusát a Viktória Bisztró tulajdonosának véleménye:
Ismerőseink ajánlására, de több hasonló szolgáltatást kínáló cég ajánlatait is megtekintve döntöttünk 1 éve a Stand-Mágus Kft. és az általuk kínált szoftver mellett, amit nem bántuk meg, ugyanis:
Kezdő vendéglátóipari vállalkozásként nagyon fontos volt az ár-érték arány, ebben Anettáék a legjobbak, sőt:..
Mivel először csak a „fapados kivitelre” volt keretünk, nem tekintettek ránk másként emiatt, sőt tippeket is kaptunk sok mindenre,
Mindig volt ötletük, segítségük, ha az informatikai hálózat, eszközbeszerzés során problémába ütköztünk.
Mindig naprakészek, MINDIG ELÉRHETŐEK, ami nagyon-nagyon fontos volt, főleg az elején,
Volt már SOS helyzetünk, amikor RÖGTÖN segíttettek, ezt különösen nagyra értékeljük,
Könnyű a program kezelését megtanulni, kezelni.
Messzemenően figyelembe vették a mi egyéni igényeinket is,
Pontos elszámoltatást, és készletkövetést biztosít, még a menüztetésre is!
A kimutatások alapján tudtunk jó néhány üzleti döntésünket meghozni.
Valamint elmondhatjuk, hogy az elmúlt 1 év alatt lassan már barátinak mondható viszonyunk alakult ki!
Jó szívvel, bátran ajánljuk a Stand-Mágus Kft-t, ma sem döntenénk másként, mint tavaly!!!!”
Viktória Bisztró, Veresegyház
Vargáné Blaskó Zsófi