Adatlap


Esettanulmány címe:
Online vállalkozás növekedése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az ügyfél vállalkozástípusa egy webáruház, mely különböző divat termékeket értékesít pl. óra, karkötő, ékszer. Cégmérete induláskor 2 fő volt, leosztva havi bevétel arányosan kb. éves 15 millió Ft-os nettó bevétellel. Akkoriban a divat webshopok száma ezen termékkörben magas volt, viszont hasonló termékkör nem volt kapható, ebben újdonságot hoztunk a piacra. A tulajdonosok marketing tudásokból adódóan nem tudták tovább emelni a cégük bevételét, előtte már több mint 1,5 éve működtek. Ezért kellett a segítségünk.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A termékkínálatuk újdonságnak számított, ez azt jelentette, hogy volt hasonló divat termék más webshopokban is, csak ilyen minőségben, típusban, színekben, stb. nem. Mi segítettünk a termékfejlesztésben is, hiszen a jutalékos együttműködésünk során teendőink ezen tevékenységekre is kiterjednek. Ekkor egy úgynevezett 360 fokos marketing szolgáltatást nyújtunk, amikor minden céllal azon vagyunk, hogy a vállalkozásban bevétel termelő folyamatokon dolgozzunk. A termékfejlesztés is egy nagyon fontos pontja a marketingnek/online marketingnek. Az ügyfelünk megakadt egy bevételi- és egy termékfejlesztési szinten, ezentúl szaktudásukból adódóan marketing eszközökben sem tudtak újabb lehetőségeket kihasználni. Ez befolyásolta azt is, hogy a cég méretéből adódóan nem tudták megfizetni azon marketinges cégeket, akik extra áron dolgoznak a piacon és számos kérdőjel jön a munkájuk elvégzése után: Vajon hatékony lesz-e mindez? Így a mi szolgáltatásunk, - ahol alacsonyabb áron kiteszteljük a vállalkozást, megállapítjuk mindkét fél oldaláról, hogy potenciális-e számunkra az együttműködés, majd ha igen a válasz a végén, akkor jutalékos együttműködésbe lépünk át -, kifejezetten szimpatikusnak- és eredményesnek bizonyult számukra.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Így először egy Marketing Auditon esett át a vállalkozás. Ez a 3 lépcsős kvalifikációs rendszerünk első lépése. Ez egy elméleti elemzés, mely nálunk egy százalékpontos elemzés által kerül START fázisba a cég, ha elsőre úgy látjuk, hogy a cég/termék jól eladható lehet online. Utána egy 3-6 hónapos Tesztidőszakba lépünk át. Ez a gyakorlati megvalósítása az együttműködésnek és itt arra a kérdésre keressük a választ, hogy: Mennyire jól eladható az ügyfelünk terméke online? Ekkor kipróbálunk számos marketing eszközt a palettáról és célunk, hogy a Tesztidőszak végére 3 kategóriába soroljuk a cégeket: sikertelen, átlagos, sztár projekt. Ezeket is százalékos értékelések által a statisztikai eredményekből állapítjuk meg. Mi mindent adat alapon mérünk, pontos számszaki kimutatásokkal. Kisebb cégeknél elegendő a 3 hónapos teszt, hogy kiderüljön a Tesztelési folyamat, nagyobb cégeknél, ahol összetettebb folyamatok vannak, ott általában ez 6 hónap szokott lenni (előre meghatározzuk az elinduláskor, hogy 3 vagy 6 hónap). Az esettanulmányban lévő cégnél ez 3 hónap volt. A 3 hónapos tesztelésünk során, sztár projektnek bizonyítottuk a céget, így átlépünk vele a 4. hónaptól Jutalékos együttműködésbe. A jutalék százalékáról közös megegyezéssel dönttünk, ami számunkra is és az ügyfél számára (árrésének) kifizetődő. 1 éves együttműködésünk után a cégük nettó árbevétele 98 millió Ft eredménnyel zárt, mikor az együttműködésünk előtt 1,5 éven keresztül kb. 15 millió Ft-os nettó árbevételen stagnált. Ekkor a marketing mix számos elemét kihasználtuk, alkalmaztuk offline marketinges technikákat is, de a fő fókusz 90%-ban az online eszközökön volt: hirdetések, tartalommarketing, weboldal folyamatos átalakítása eladásösztönző célzattal, stratégia és az értékesítési tölcsér építése, árképzés, termékfejlesztés.