Esettanulmány címe:
Digitális transzformáció és ökoszisztéma kialakítása a legnagyobb hazai gyorsétteremlánc számára
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ügyfelünk a világ legnagyobb és legismertebb gyorséttermi hálózatának magyarországi vállalata 2016 óta.
Az itthon közel 30 éve jelen lévő hálózat, 100 – részben saját, részben franchise partnerek által üzemeltetett – étteremmel rendelkezik. Elsődleges célcsoportja a fiatalok és a családok, ezen felül gyakorlatilag mindenki.
A legnagyobb közvetlen élelmiszeripari versenytársnál országosan körülbelül 3x több étteremmel rendelkezik. Egyéb versenytársnak tekinthető azonban az összes egyéb gyorsétterem, reggelizőhely és pékség stb.
Az ágazat, amelyen belül Ügyfelünk jelen van, folyamatos ágazati növekedésben van évek óta. Üzleti szempontból az élelmiszertechnológia, minőségbiztosítás, logisztika, ellátás és hasonló, üzemeltetést közvetlenül érintő kulcstényezők mellett – a megfelelő számú és minőségű munkavállaló toborzása, megtartása és biztosítása jelenti, főként az ország középső részében, illetve Pest megyében – hasonlóan a régió egyéb munkaadóihoz.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
2016-ban az alapvető üzleti kihívást az jelentette, hogy bár a digitális kommunikáció használata és az eszközellátottság már bőven megért rá, Ügyfelünk digitális eszköztára teljes átgondolásra és fejlesztésre szorult, hogy megfelelhessen a kor követelményeinek és főként a legfontosabb célcsoport – a fiatalok – elvárásainak.
Feladatunk volt a teljes digitális kommunikációs ökoszisztéma megtervezése, igényfelmérés, kutatás, a bevezetés lépéseinek a meghatározása és a kivitelezés, elsősorban az alábbi területeken: weboldal, hírlevél adatbázis és kiküldés kialakítása, mobilalkalmazás és egyéb kapcsolódó almárka- és szolgáltatás microsite-ok (alapítvány, társadalmi célú tevékenységek kommunikációs felületei stb.)
A fogyasztóknak szóló, B2C digitális felületek újragondolásán felül az együttműködés és a digitális transzformáció része volt a vállalati szervezetek digitális edukációja és a különféle szervezeti egységek belső folyamatainak segítése digitális megoldásokkal (toborzás – HR, franchise partnerekkel történő kapcsolattartás stb.).
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Együttműködésünket két megközelítéssel kezdtük. Az első a meglévő digitális csatornák és azok használatának, eredményeinek, tanulságainak a feltérképzése volt, míg párhuzamos szálon a szervezet igényeit, elvárásait és céljait kezdtük el felmérni.
A B2C kommunikácóis felületekkel kapcsolatos meglévő információk és vállalati elvárások feltérképezését fogyasztói – online és személyes interjúkkal, tesztekkel folytattuk. Ezek után álltunk neki a legfontosabb kommunikációs platform, a weboldal újratervezésének. Különleges kihívást jelentett a rendkívül sokféle tartalom, célcsoport igény, potenciális fogyasztói útvonal figyelembe vétele, feldolgozása és optimalizálása. A nagyjából háromnegyed éves tervezést és fejlesztést, illetve újrabevezetést követően az amúgy is havi több százezres (organikus) forgalmú márkaoldal minőségi mutatói átlagosan 20–30%-kal emelkedtek.
A márkaoldal megújítását követően a hírlevélstratégia kialakítása volt a következő lépés: saját adatbázisgyűjtés megtervezése és a reszponzív hírlevél sablon elkészítése, technológiai előkészítés. Az organikus feliratkozásokon felül a kampányokkal összekapcsolt és egyéb ösztönzőknek köszönhetően pár hónap alatt közel 100 ezer fős adatbázis állt a márka rendelkezésre, amely a tapasztalatok alapján kampányindulásokat követően gyakorlatilag azonnal 5–10–15 ezer fő aktivizálását tette lehetővé.
A hírlevéllel párhuzamosan kezdődött el a kuponos mobilalkalmazás előkészítése, tervezése és fejlesztése. A technológiai kihívások mellett nem a funkcionalitás volt a legfőbb kihívás, hanem az alkalmazás működésének, marketing és kommunikációs stratégiájának a belső folyamatokhoz történő illesztése. Ennél a feladatkörnél kezdtük el érdemben a kommunikációs munkatársakon felül a szervezet további részének a digitális edukációját, gyakorlatilag on-the-job módszertannal. Az alkalmazást a büdzsé szempontjából kisebb, viszont erős saját média kommunikációval került megtámogatásra, melynek révén kevesebb, mint fél év alatt elér