Esettanulmány címe:
Egyedi, igényeknek megfelelő nyilvántartó szoftver fejlesztése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szakmai, tudományos, műszaki tevékenység
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az ügyfél fő tevékenysége mérnöki tevékenység és műszaki tanácsadás. Fő profilja a gyengeáramú rendszerek kiépítése és üzemeltetése Budapesten és az ország különböző területein. Referenciái között szerepelnek gyárak, hotelek, egyedi építkezések, ahol leginkább biztonságtechnikai és tűzvédelmi rendszereket építenek ki és üzemeltetnek. Nettó árbevétele az elmúlt 3 évben átlagosan évi 500 millió forint volt és 15-20 főt foglalkoztat.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az ügyfél azzal a problémával keresett meg, hogy már annyi futó projektje és állandó szerződése van, hogy már a meglévő excel nyilvántartásokkal szinte kezelhetetlen és nem lehet nyomon követni az egyes tevékenységeket, feladatokat, teendőket. Felmerült az igény, hogy a tevékenységéhez kapcsolódó szerződéseit, futó projektjeit és az azokkal kapcsolatos feladatokat egy rendszerben szeretné nyilvántartani és kezelni.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Egy moduláris szoftver kifejlesztése lett a megoldás, melyekre az alábbiak jellemzők:
1. Általános, minden modulra vonatkozó általános műszaki leírás
• Az adatok védelme érdekében a felhasználókat azonosítja a rendszer belépéskor és a beállított jogosultságának megfelelően adatokhoz tud csak hozzáférni a munkatárs.
• A rendszer távoli – irodán kívüli – elérését egy terminálszerveres környezet biztosítja, így bármikor bárhonnan a munkatársak használni tudják a rendszer.
2. Szerződés nyilvántartás
• A modul feladata, hogy a szerződések minden olyan adatát nyilvántartsa, ami a szerződésben elvárt feladatok ellátáshoz szükséges szakmai és pénzügyi szempontokat is figyelembe véve.
• Ezen adatok adják az alapját, erre épül a feladattervező és kiosztó modul.
3. Projekt nyilvántartás
• Minden futó projekt fontosabb adatát tartalmazza, ami a munkavégzéshez és a pénzügyi rendezéshez szükséges
• A rendszerben vezetik a munkatársak a projekt státuszát, ami azonnal információt biztosít a cég vezetőinek a projekt állapotáról, függetlenül a munkavégzés helyszínétől.
4. Feladat kezelés és kiosztás
• A karbantartási szerződésekben lévő tervezett feladatokból, a rendszer legenerálja az adott hónap munkáit, amit a munkák kiosztásáért felelős ember, névre szólóan ütemez, tervezi illetve, ha szükséges további információval látja el.
• A bejelentett hibákat is itt rögzítik és osztják ki a munkatársaknak.
• A modulban vannak kezelve a szabadságok és betegségek is
• Az elkészült feladat ütemezést, a munkatársak meg tudják nézni távolról a rendszerben, de erről pdf formátumú összefoglaló levelet is kapnak, ami tartalmaz minden információt a munkavégzéshez.
• A feladatok elvégzése, lezárásának nyilvántartása is itt történik.
A szofver segítségével a teljes kivitelezési folyamat nyomon követhető, leegyszerűsödött az adminisztráció, az üzemeltetési szerződésekkel kapcsolatos feladatok is ütemezhetőek. Az ügyfél felmerült igényét teljesen kielégíti.