Esettanulmány címe:
Working Quality Assurance quality management rendszer bevezetése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Több mint 25 éve alapított fémmegmunkálással foglalkozó (TEÁOR: 2562) cégnél került bevezetésre egy új alapokon működő minőségbiztosítási Quality Assurance System (QAS).
A cég fő profilja a fémmegmunkálás, esztergálás, 3-5 tengelyes marás, melynek keretében magas precíziós gépalkatrészek gyártását végzik.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A vállalkozás a fémmegmunkálás során nem használt minőségirányítási rendszereket. A cég dolgozói ad hoc, alkalmankénti ellenőrzéseket végeztek egy minőségellenőr támogatásával a legyártott munkadarabok tekintetében. Amennyiben hibás alkatrészt találtak, akkor az összes legyártott terméket ellenőrizték.
Ezt a fajta ellenőrzési módszert felül kellett vizsgálni, mert sem rövid, sem hosszú távon nem volt alkalmazható és követendő. A döntés megszületett, hogy alapjaiban kerüljön megváltoztatásra a vállalkozás minőségellenőrzési kultúrája, és kerüljön lefejlesztésre egy olyan minőségbiztosítási applikáció, amely kiszolgálja, és biztosítja, valamint dokumentálja a különböző gyártási és minőségellenőrzési fázisokat.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A bevezetésre kerülő QAS rendszer az alábbi területeken, munkafázisokban dokumentálta a termelési folyamatokat:
- Folyamatos kontrol és minőségbiztosítás a területeken valamint a napi komissziószám ellenőrzése.
- Az első legyártott darab, teljes átmérése, dokumentálása. (Amennyiben megfelelő volt a minősége, csak ezt követően kezdődhetett meg a gyártás).
- Gyártásközi és véletlenszerű ellenőrzés és dokumentálás.
- Hibacsoportok meghatározása a későbbi kiértékelésekhez és elemzésekhez.
- Hibaokok rögzítése és későbbi analizálásának lehetősége a folyamatok javításának érdekében.
- Javítható vagy nem javítható alkatrész rögzítése.
- A munkavállalók munkavégzése során ejtett hibák analizálása és javaslattétel további személyre szóló oktatásokra, tréningekre.
- Az ellenőrzés során feltárt hibák súlyossági szintekbe történő besorolása és későbbi vizuális megjelenítse.
- Az ellenőrzések során már feltárt hibák vizuális megjelenítése és a minőségellenőr figyelmének fenntartása.
- A végellenőrzés során 5%-nál több alkatrész hibája esetén, összes alkatrész átvizsgálása és dokumentálása.
- A mérésnél használt mérőeszköz(ök) rögzítése.
- Minőségellenőr napi teljesítményének a kimutatása.
- Termékút lekövetése megrendeléstől a számlázásig.
- Az adatok távelérésének lehetősége és a legfontosabb KPI-ok vizuális megjelenítése a felhőben.
- Visszaérkező vevői reklamációk rögzítése
- Munkavállalói teljesítménymérés a HR részére.
A rendszerben az egyedi felhasználói azonosítás is kiépítésre került. A QAS Androidra optimalizált rendszer, mobiltelefonnal is könnyedén működtethető. Az adott terület vezetője online felületen láthatja az eredményeket, és be tud avatkozni a gyártási folyamatba.