Esettanulmány címe:
WinterGarten
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
építőipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az ügyfél elsősorban egyedi téli kertek gyártásával foglalkozik Németországban.
1948-ban alapult családi kézben lévő vállalkozás, amely egyedi téli, nyári kertek, illetve teraszok tervezését, teljes, saját üzemükben történő gyártását és beépítését vállalja. Fontos számukra a környezetileg fenntartható technológiák alkalmazása.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az ügyfelünk vállalkozásának olyan rendszerre volt szüksége, amely a lehető legnagyobb fokú automatizációval kezeli a megrendelési; beszállítói; gyártási; értékesítési; számlázási; és karbantartási/panaszkezelési folyamatokat. Egy teljes ERP rendszer kiépítése volt a feladat - az termék egész életútját végig kívánták követni - az ellátási és a gyártási láncot egyaránt.
Akkori rendszerük rendkívül kiszolgáltatott volt az emberi tényezőnek - így az emberi hibának - illetve nem tudták átlátni az egyedi megrendelések teljesítésének útját, az elvégezendő feladatokat, nem tudták időben és hatékonyan kezelni a problémákat.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A vállalkozás számára teljes ERP rendszert épített ki a Cubicfox. A rendszer számon tartja a cég raktárkészletét: többek között megadható optimális és minimális készletmennyiség. Amennyiben a készletmennyiség a minimális szintre csökken, a rendszer automatikusan generál egy listát ezen minimális szintet elérő tételekből és generál egy bevásárlólistát, mely az optimális szintre emeli a készletmennyiségeket.
A téli kertek iránti megrendeléseket rögzíti a rendszer - érzékeli a telefonos megrendelés beérkezését és természetesen az online megrendelésrögzítésre is lehetőség van. A megrendelésekhez állítható értesítés adott időpontra - ez emlékezteti a cég dolgozóit, hogy adott időpontban felkeressék az ügyfelet. A megrendelést a rendszer ajánlattá generálja, melyet elküld a vevőnek. A vevő az ajánlat átnézése után kérhet módosításokat, majd a végleges ajánlatot online el tudja fogadni.
Amint a vevő elfogadja az ajánlatot, a rendszer átalakítja a megrendelést projektté. A projektekhez adható checklist a teljesítendő feladatokról, mely tételeihez állítható határidő - a határidő leteltével a rendszer automatikusan figyelmeztetést küld. A feladatokhoz továbbá hozzá lehet rendelni felelősöket, termékeket is. A projekt státusza folyamatosan változtatható, melyet az ügyfél is nyomon követhet - illetve értékelheti az adott munkamenetek minőségét. Ez alapján a vállalkozó közvetlen értékelést kap az adott munkafolyamatért felelős dolgozoi/alvállalkozói munkájának minőségéről. Az értékesítés fázisában a rendszer egy online számlázórendszerrel összekötve automatikusan számlát generál - a rendszer pedig minden egyes projektre vonatkozóan költség-bevétel elemzést végez.
A Cubicfox által kiépített rendszer rendkívül hatékonyan kezeli a vállalkozás üzleti folyamatait. Ügyfelünk hatékonysága rendkívül megnövekedett, napjainkban számottevően nagyobb forgalmat bonyolít le.
A rendszer rendkívül komplex, kiválóan képes lekövetni a gyártással foglalkozó cégek üzleti folyamatait.