Esettanulmány címe:
Gyorsaság és átláthatóság: a Rendszerinformatika Zrt. ügyfélszolgálati rendszerének bevezetése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
információ, kommunikáció
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A MORESIMP az Atlassian hazai Gold partnereként hatékonyságnövelő eszközöket biztosít csapatoknak, a startupoktól a nagyvállalati szintig. Szakterületünk az Atlassian termékek (JIRA) bevezetése és oktatása, a legjobb gyakorlatok megosztása, hogy minden csapat a lehető leggyorsabban átálljon, és kihozhassa magából a maximumot.
Az esettanulmányunkban szereplő Rendszerinformatika Zrt. a hazai távközlési és informatikai szektor egyik meghatározó szereplője. Ügyfeleiknek teljeskörű szolgáltatásokat nyújtanak adatközpont, adathálózat, kommunikáció, IT biztonsági megoldások területén egyaránt, és nagyon fontos, hogy szakembereik a nap 24 órájában gyorsan reagáljanak a felmerülő kihívásokra.
Csapatunk az Atlassian Jira Service Desk és Jira Core termékeinek bevezetésében működött közre azzal a céllal, hogy a Rendszerinformatika ügyfelei egy könnyen használható felületen küldhessék be kérelmeiket, és a lehető leggyorsabb megoldásokhoz jussanak.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A Rendszerinformatika Zrt. elvárásai a projekttől:
- átláthatóság az ügyfelek felé
- a belső folyamatok követhetősége
- a munkavégzés hatékonyságának növelése
A projekt során szükség volt mind az üzemeltetési, beszerzési, kereskedelemi, pénzügyi, mérnöki, belső folyamatok támogatására, mely a területeket lépésről lépésre, a Rendszerinformatika vezetésével szorosan együttműködve térképeztük fel, a folyamatok szoftverben történő implementálását pedig a munkavállalók visszajelzései alapján valósítottuk meg.
A rendszer bevezetése agilisan, kezdetben kéthetes ciklusokban történt, mely az elvégzendő feladatok jellegének változásaihoz idomulva heti egy, majd két alkalmas etapokra rövidült.
A projekt elején csak pár területtel foglalkoztunk, azonban a már bevont osztályoknál tapasztalt előnyöket látva más területek is önként, és szívesen csatlakoztak a projekthez. A lépésről lépésre történő bevezetés segítségével a munkavállalóknak volt idejük megismerni a rendszer funkcióit és működését, és volt lehetőségük arra, hogy önálló javaslatokkal is előálljanak a működés finomítására, így méginkább magukénak érezhették a változásokat.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Eredmények:
- átláthatóbb kereskedelmi folyamatok
- gyorsabb üzemeltetés
- nyomonkövethető pénzügyek
- mérhetőbb munkavállalói teljesítmény
- mindenki számára érthetőbb és átláthatóbb feladatok
A bevezetési projekt során látható volt, hogy az amúgy már létező és jól működő folyamatok Atlassian termékekkel való támogatása további javulást eredményezett a hatékonyságban, nyomonkövethetőségben.
Felhasznált Atlassian termékek:
- JIRA Core és JIRA Service Desk - melyek segítségével le tudtuk képezni az ügyfelek közreműködését igénylő és a belső folyamatokat egyaránt
- Tempo Timesheets, Insight asset management, eazyBI Reports and Charts, ImpEx, ScriptRunner - Atlassian Marketplacen található egyéb kiegészítők a munkaidőnyilvántartás, riportkészítés, szabadságkezelés, eszköznyilvántartás, stb. megvalósításához.