Esettanulmány címe:
Digitális Recepció egy budapesti szállodában
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ügyfelünk egy Budapest belvárosában, 160 vendégszobával üzemelő három csillagos hotel. A hotel elhelyezkedéséből adódóan sok külföldi vendéget fogad. Ügyfelünk számára is komoly kihívást jelentett az NTAK bevezetésével tovább szigorodó kötelező vendégregisztráció, mely az egész ágazat számára megterhelő, új piaci körülmény. Egyik oldalról a recepció emberi erőforrásainak leterheltsége fokozódik az új szabályozás következtében. Emellett a rögzített adatok pontossága tekintetében előtérbe kerül a hotel felelőssége, számonkérhetősége.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A hotel recepció hatékony működésének támogatása, egy olyan eszköz biztosításával, megy biztosítja a vendégek személyes adatainak gyors, pontos és automatikus rögzítését a szálloda által használt hostware hotel management szoftverbe (PMS).
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A megoldás az ARH Zrt. által fejlesztett Digitális Recepció, ami a szállóvendégek úti okmányokból kiolvasott személyes adatait gyorsan, pontosan és automatikusan továbbítja a szállodai PMS szoftverekbe. Alkalmazásával a szállásadók elfelejthetik a lassú és sok hibalehetőséget rejtő papír-alapú vagy kézi adatbevitelt, ezáltal a recepciókon megszűnik a sorban állás.
Az ARH Digitális Recepció megoldása platform független, bármely szállodai PMS szoftverrel képes az együttműködésre, így a Hostware rendszeréhez is egyszerűen volt illeszthető. 100% pontossággal olvas minden szabványos, hazai és külföldi okmányt, ezzel segít a szállásadóknak, hogy adatszolgáltatási kötelezettségeiket könnyedén teljesítsék.
A Digitális Recepció „plug & play” megoldás. Beüzemelése egyszerű, akár egy nyomtatóé. Általános számitástechnikai ismereteken túl nem igényel képzettséget. Az okmányolvasó hardver eszközt USB csatlakozóval kapcsolódik a regisztrációs pultban működő számitógéphez. Az eszközt a szálloda szoftverrel összekapcsoló applikáció néhány kattintással telepíthető.
Ezt követően az igazolványt a bekapcsolt készülék olvasó felületére helyezve automatikusan indul az adatok beolvasása. A beolvasott adatokat a Digitális Recepció automatikusan továbbítja a szálloda (PMS) szoftverbe, melynek felhasználói felületén a megfelelő mezőben azonnal megjelennek a beolvasott adatok. A kezelő jóváhagyásával a regisztráció mentésre kerül. Az egész folyamat csupán néhány másodpercet vesz igénybe.
Digitális Recepcióval a vendégek és alkalmazottak egyaránt időt nyernek, növekszik az ügyfélélmény és a vendégelégedettség, ezáltal a szálloda több ügyfélre számíthat.