Esettanulmány címe:
Hogyan térj át az open source-ról üzleti Odoo előfizetésre egy hónap alatt, ha milliárdos bevételű üzleted van?
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
feldolgozóipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A cikkben nem fogok kitérni az áttérés okaira vagy arra, hogy a kezdetekkor miért nem ebbe az irányba ment az ügyfél. Ha érdekel miért javasoljuk az üzleti megoldást, akkor nézz körül a blogunkon vagy keress meg minket közvetlenül.
A BRD Projekt:
Először az év elején találkoztunk Ügyfelünkkel. A BRD papírgyár egy remekül prosperáló, a mi vállalkozásunknál sokkal nagyobb árbevételű vállalkozás. Papírgyártással, feldolgozással foglalkoznak. Gyorsan megfogalmaztuk a célokat: jelenleg futó open source Odoo 11-es rendszer migrálása üzleti (Enterprise) környezetbe. Mivel egy nagy forgalmú papírgyárról beszélünk, az adatok biztonsága kiemelt fontosságú volt. Nagyképűség nélkül állíthatom: nem tűnt túl nagy falatnak, de több, mint 10 év alatt megtanultuk, hogy az ördög a részletekben rejlik. Kezdjünk is kicsit mélyebbre ásni:
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az első nehezítés: az adatbázishoz egyáltalán nem férünk hozzá.
Hopp! Több mint 1300 partner, 800 termék, 4500 számla, 1100 bankkivonat, 21 ezer szériaszám....
Következő körülmény: 1 hónapos határidő.
Ezt nem az ügyféltől kaptuk, de el kellett fogadnunk. Ez van, jöhetnek a hosszúra nyújtott éjszakák a programozóink számára. Ez már nagyobb falatnak tűnt, mert sajnos a mi kapacitásaink is végesek és az előre betervezett munkáink már folyamatban voltak. Nem szeretjük cserben hagyni partnereinket.
További nehezítések: speciális számlázás, fordított ÁFA, termékdíj.
A projekt vezetője is kezdhet aggódni... Úgy nézett ki, az egész cégnek ki kell vennie a részét ebből a projektből. Szükség lesz könyvelői szaktudásra, szervezői tevékenységre is.
Nem tudom, hogy érdemes-e megemlítenem, hogy ebben az időszakban Európa éppen mivel küzd: a koronavírussal. Ezt szűkítsük le a mi környezetünkre és helyezzük bele a projektbe: papírra óriási szükség (és kereslet) van, azonban otthonról kell dolgoznunk, nincs lehetőség az ügyféllel személyesen egyeztetni, vagy szerverparkba járni adatokért. Teljesen új munkakörnyezet és körülmények. Az eltelt két és fél hónapos home office után a magam és kollégáim nevében ki merem jelenteni: ez nem volt könnyű szituáció.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A megvalósításról:
Ügyfelünk számára a saját szerverparkunkban telepítettünk egy 12-es Odoo Enterprise verziót. Így a verzióváltás megoldva. Szerencsére több egyedi fejlesztésű Community modult az Enterprise is tudja, „csupán” be kell állítani. Természetesen jócskán akadt egyedi fejlesztési igény ezen felül is.
A NAV júliustól új XML formátummal kommunikál, így ebben az esetben már azzal fejlesztettük a számlázást. A termékdíj fogalmával mélyebben is megismerkedtünk, mostanra a barátunk. (itt valóban rengeteget kellett egyeztetnünk könyvelési szakemberrel)
Fejlesztőink Odoo-ból Odoo-ba megoldással hidalták át az adatbázis hozzáférés hiányát.
Erre külön programkódot fejlesztettek, amely kiszedi a régi Odoo-ból a kért adatokat (eredeti formátumban), azokat letölti, majd az új Odoo-ba feltölti a megfelelő formátumban. Egyszerűnek hangzik, de koránt sem az.
A munka végén maradt energia egyedi sablonok gyártására is, így szuper számlaképet, ajánlatsablont, stb, kapott Ügyfelünk.
Üdvözöljük a csapatunkban új előfizetőnket, a BRD Papírt, aki referenciaként felkerült az Odoo hivatalos oldalára is!
Mint a vállalkozás vezetője, hihetetlenül büszke vagyok a csapatomra. Ezek azok a pillanatok amiért tényleg érdemes céget alapítani! Szerénység nélkül állíthatom, hogy ebben a projektben kikerekedett minden előnyünk: szakmai hozzáértés, a sok éves tapasztalat, mély szintű alázat, nagyfokú kitartás és szuper csapatmunka. A boldog ügyfélnél nincs jobb!