Esettanulmány címe:
ACPM SecureOffice bevezetése vállalati home-office támogatására
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szakmai, tudományos, műszaki tevékenység
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az ügyfél egy budapesti központú, közepes méretű, szakértői tanácsadócég, mely bizalmas ügyféladatok kezelése miatt olyan megoldást keresett home-office támogatásra, mely biztosítja, hogy az adatok nem hadják el a vállalat szervereit.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az esettanulmányban szereplő cég olyan bizalmas ügyféladatokat kezel, melyeket jogszabályi kötelezettség miatt nem tárolhat nyitott felhőben, és az adatoknak a vállalat saját rendszerein kell maradnia.
Míg zavartalan üzletmenet mellett a munkavállalók túlnyomó részben az irodán belül, helyben dolgoztak, és telepített vállalati szervereken tárolták az adatokat, a nemzetközi koronavírus-helyzet miatt arra kényszerültek, hogy távolról oldják meg a munkavégzést. Ez több nehézséget is felvetett:
- az adatok hozzáférhetősége távolról olyan módon, hogy ne sérüljenek a biztonsági aspektusok;
- olyan kapcsolat létrehozása távoli home-office platform és vállalati szerver között, mely gyors, biztonságos, és nem ad lehetőséget értékes idő-kiesésre;
- kommunikációs csatornák hatékony megoldása a munkatársak között;
- projekt menedzsment funkciók ellátása a távoli rendszeren belül, mely eddig az irodában, offline történt.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az ACPM SecureOffice home-office termék bevezetésével az alábbiakat érte el az esettanulmány alanya:
- kb. 2 hét alatt lezajlott igényfelmérés, rendszerbevezetés és termék-oktatás után teljes magabiztossággal vehette használatba a készen működő home-office rendszert;
- jogszabályi megfelelése nem került veszélybe, mert a home-office rendszer a vállalati, úgynevezett Active Directory-ba került integrálásra - ez azt jelenti, hogy az adatok továbbra is a vállalati fájlszerveren kerülnek tárolásra;
- hatékony kommunikációt tudott kialakítani a SecureOffice beépített chat- és videóhívás megoldásain keresztül cégen belül, és ügyfelekkel egyaránt;
- gyakorlatilag üzletmenet- és árbevétel kiesése nélkül tudta átállítani a dolgozókat távoli munkavégzésre.