Adatlap


Esettanulmány címe:
Hatékonyságnövelés a munkavállalókon keresztül
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
feldolgozóipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Jungheinrich AG-hoz tartozó németországi MIAS cégcsoport 1992 óta van jelen Gyöngyösön. A Mias Hungary Kft. 137 főt foglalkoztat és fő tevékenysége az automatizált logisztikai polcrakodó gépek, azaz RBG-k gyártása. A MIAS ágazatában európai szinten a második számú szereplő, a világon pedig a harmadik legerősebb cég. A 2019-ben indult gyöngyösi új beruházás keretében 43 000 négyzetméter földterületen egy 8300 négyzetméter gyártófelületű csarnok létesül, melyet kiegészít egy kiszolgáló szociális épület, valamint egy technológiai épület is. A gyártás során Ipar 4.0 technológiákat is alkalmazni fognak.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Miután, pár évvel ezelőtt a megrendelések száma a korábbiakban nem jellemző módon megsokszorozódott, elengedhetetlenné vált a cég számára egy új, a korábbinál hatékonyabb rendszer bevezetése. Ennek legfőbb oka az volt, hogy a nem várt helyzetből kifolyólag hirtelen megugrott a munkavállalók túlóráinak száma. Annak érdekében, hogy ezt mérsékelni tudják, fontos volt pontosan átlátniuk, hogy melyik munkavállaló, mikor, és mennyi ideig végez egy adott munkafolyamatot.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az ease++ szoftverrendszer integrálása a cég életébe rengeteg teendőt vont maga után, ami a végére teljesmértékben kifizetődött. A rendszernek hála, már az első adatok alapján kiderült, hogy a túlóra legfőbb oka az volt, hogy a munkafolyamatok nem voltak effektíven megszervezve, amihez szintén társult néhány dolgozó részéről a hatékony munkavégzés hiánya. Így hamar rájöttek például arra, hogy voltak, akik a normálisnál több szünetet iktattak be a munkanapjukba, ezzel túlórát generálva maguknak. Látva az adatokat, prioritásba került a folyamat fejlesztése, és az adatok folyamatos ellenőrzése is, ami azt eredményezte, hogy pár egyedi, a cég szempontjából hasznos lekérdezést is kifejlesztettünk, a még hatékonyabb adatkinyerés érdekében. A cég hatékonysága mára, a szoftverrendszernek hála, mérhetően jobb lett, és a túlórák számát is a szükséges mennyiségre tudták mérsékelni. Ezen felül, a rendszer bevezetése a társosztályok közötti effektivitáson is jelentősen javított, mert segített kimutatni a gondok forrását egy-egy probléma esetén. Többek között kiderült, hogy a logisztika, és a gyártással foglalkozó osztályok között zajló munkafolyamatok során sok alkalommal egymásra várakoztak az egyes feladatoknál, ami többszöri problémához vezetett, de mára már ezeket is kellő pontossággal tudják nyomon követni, és megoldani a kinyert adatoknak köszönhetően. Összességében a rendszer bevezetésével egy olyan felhasználóbarát felületet kaptak, aminek hatására az egész gyár területén sikerült mérhetően növelni a hatékonyságot.