Esettanulmány címe:
Komplex raktár logisztikai rendszer bevezetése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szállítás, raktározás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Ghibli cégcsoport Magyarország egyik vezető raktár logisztikai és szállítmányozási vállalkozása,
1996-os alapítás óta a Ghibli cégcsoport több, mint 33 000 nm raktárterületet üzemeltet, 200 munkatárs és 100 saját jármű, 300 szerződött és 1200 minősített alvállalkozó partner támogatásával.
A logisztikai cégeknél az informatikai fejlődés kiemelten fontos mivel az ügyfelek megtartásához és új ügyfelek bevezetéséhez, egy költség hatékony, megfelelően robosztus de ugyanakkor fexibilis raktár logisztikai rendszerre van szükség. A gyorsan változó logisztikai piacon a Magyar vállalkozások a rugalmasságukkal és az alacsony költség szinttel tudják, a multinacionális logisztikai vállalatokkal felvenni a versenyt.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A Ghibli cégcsoport szerette volna a meglévő logisztikai rendszerét egy átfogó és komplex logisztikai megoldásra cserélni, ami megfelel a XXI. században elvárt logisztikai, partneri igényeknek és a lehető leg rugalmasabban szolgálja ki a különböző raktári ügyfelek igényeit.
A korábban használt rendszer nehezen bővíthető volt egyedi funkciókkal, a folyamatokat nem lehetett az egyedi raktári ügyfelek igényeire szabni.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az Avantek Kft. a tender megnyerése után a Thorr komplex logisztikai rendszer családot vezette be a Ghibli Cégcsoportnál,
Célunk minden esetben, hosszú távú együttműködés kialakítása ügyfeleinkkel, annak érdekében, hogy az igényeiket leginkább kiszolgáló, korszerű informatikai rendszerekkel segítsük mindennapjaikat, hogy elsősorban saját üzleti céljaik elérésére fordíthassák figyelmüket. Hosszú távú partnerkapcsolat kialakítása: a szolgáltatás minőségének folyamatos fejlesztésével, innovatív technológiák alkalmazásával.
A THORR WM integrált logisztikai rendszer alkalmas egy egy vagy több ügyféllel rendelkező raktár, logisztikai vállalkozás feladatainak teljes körű ellátására. Széles körű interface platformjával képes bármilyen más vállalati rendszerrel kommunikációt kiépíteni, függetlenül attól, hogy IDOC, EDI, XML vagy formázott text állomány kezelése szükséges, s hogy az adatok AS2 csatornán, FTP-n vagy más elektronikus úton érkeznek-e.
Egyszerű, jól átlátható felhasználói felület
Különböző ügyfelek szeparált adatkezelése, egy rendszeren belül
Rugalmas és egyben robosztus felépítés
Többnyelvű
Automatikus verziófrissítés
Könnyen beállítható felhasználói szerepkörök és jogosultságok
FEFO, FIFO, LEFO és egyedi komissió technológiák támogatása, sorozatszám kezelés és követés
Teljeskörű gyártási dátum , lejárati dátum, SSCC azonosító és batch/lot szám követés,
Papírmentes raktár funkció mobil adatgyűjtő eszközökkel
Fuvar tervezés és lebonyolítás
A rendszer bevezetése után, új raktári ügyfél integrálása hónapokról hetekre csökkent, a raktári kihasználtság megduplázódott. A cég a logisztikai tendereken verseny előnyhöz jutott, mert egy robosztus de flexibilis rendszerrel tudta támogatni a partnereit.