Esettanulmány címe:
Joautok.hu
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Joautok.hu egy ellenőrzött használt autó hirdetési platform, amely elnyerte a 2017-es legjobb weboldal címet. Megterveztük és teszteltük az összes felületet mobilon és desktopon egyaránt.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A használtautó vásárlás hosszú és göröngyös út, számos nehezítő tényezővel a potenciális vevő számára. Ezeknek a nehézségeknek nagy része abból fakad, hogy a vevő nem rendelkezik elég információval a járműről vagy az eladóról.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az ügyfél célja egy olyan használt autó hirdetési portál létrehozása volt, amely csak ellenőrzött és dokumentált járműveket, illetve eladókkal hirdet. A használtautó vásárlás során fellépő nehézségeknek nagy része abból fakad, hogy a vevő nem rendelkezik elég információval az eladóval vagy a felajánlott járművel kapcsolatban. Ez sok bizonytalanságot eredményez a keresés során, valamint további erőfeszítést jelent a kiválasztási folyamat során és csalódást vagy akár pénzügyi veszteségeket is okozhat az üzlet lezárta után.
A user journey problémáinak meghatározása mindig segít olyan folyamatok, funkciók és felületek létrehozásában, amelyek segítik a felhasználót egy adott probléma megoldásában vagy elkerülésében. Az ügyfél egy portált tervezett, ahol az eladók központi minősítési eljáráson mennek keresztül, és a járművek előtörténetét feltöltött dokumentumokkal és igazolásokkal erősítik meg. A jól definiált egyedi terméktulajdonságok UX-koncepciójának kidolgozása mellett feladatunk volt olyan korszerű megoldások kidolgozása is, amelyek megkönnyítik és sikeresebbé teszik az autóvásárlást, és kiváló felhasználói élményt nyújtanak mind a keresés, mind a kiválasztás, mind a vásárlási folyamat során.
Az UX tervezési szakaszt alapos üzleti tervezés előzte meg, amely magában foglalta mind a kereslet, mind a kínálat felőli kutatást. Ezután elkezdtük az UX koncepció kidolgozását az így létrehozott perszónák, felhasználói utak és szolgáltatáslista alapján. A koncepciófejlesztés következő szakasza az alapvető oldalak drótvázának rajzolása és a működést leíró felhasználói folyamatok megtervezése volt.