Esettanulmány címe:
Webáruház Rendszer & Felhő alapú ERP
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
20 éves múlttal rendelkező tisztítószer kis- és nagykereskedelemmel foglalkozó cég keresett meg minket azzal az igénnyel, hogy az online kereskedelmét (webáruház) és az ügyviteli rendszerét (ERP) teljesen új alapokra helyezzük.
Mint kiderült ezen a telített B2B és B2C piacon nagy üzleti sikereket értek el már korábban is azzal a megközelítésükkel, hogy kifejezetten az egyes ügyfeleik igényeihez igazítják a vásárlás menetét és az árazási struktúrájukat.
Jellemző a nagy tételben történő vásárlás, úgymint kartonos és raklapos rendelés és kifejezetten gyakori a rendszeres újravásárlás. Ez pedig egy magas - közel 1 milliárd Forintos – árbevételt és folymatos növekedési lehetőséget biztosít számukra.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A korábbi webáruház- és ügyviteli rendszerük ekkor már a növekedés gátjává vált, ahelyett, hogy annak motorja lett volna:
- WEBÁRUHÁZ -
A webáruház elavult technológiára épült, nehezen és költségesen lehetett csak továbbfejleszteni, tehát nem láttak benne potenciált a jövőre nézve.
Problémájuk volt azzal, hogy a növekvő arányú mobil-on illetve table-en történő rendeléseknél az ügyfeleik kényelmetlen felületekkel találkoztak.
Nem lehetett – a nagyvállalati áruházakra jellemző – egyedi árakat megadni vásárlói csoportonként vagy akár vásárlónként, tehát rengeteg manuális munkát eredményezett a kollégák számára az ajánlatadás, amit egy fejlett B2B webáruház automatizálni tudna.
A rendszeres szervezeti vásárlóknak egyszerűsíteni kívánták a újravásárlás menetét, hogy a lehető legtöbb időt spórolják a felhasználóknak egy jó rendelési élmény mellett, amivel hosszú távon meg tudják tartani őket.
Ráadásul a webáruház már arculatilag sem reprezentálta a cég profizmusát, márpedig éppen ez az a felület, amit az ügyfeleik közül a legtöbben látnak belőlük.
- ERP (ÜGYVITELI RENDSZER) -
Az ügyviteli rendszerüket egy ismert magyar cégtől vásárolták és néhány évig ki is szolgálta az üzleti folyamataikat, viszont ebben az időszakban problémák adódtak a webáruházzal történő adatkommunikációval.
Mivel az ügyvitelük egy desktop (telepített) alkalmazás volt, ez nem tudott eléggé integráltan működni a webáruházzal és szűk keresztmetszetté is vált a cég bővülésénél. Amikor egy-egy újabb kollégának kellett telepíteni az irodában a software-t és a home office-nál ismét újabb és újabb telepítést igényelt a munkakörnyezet kialakítása, akkor elhatározták, hogy kizárólag webes (cloud) rendszerben fognak a jövőben gondolkozni.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
- FEJLESZTÉS -
A több hetes specifikáció és több hónapos fejlesztés után a cég egy korszerű, nagyvállalati webáruház rendszert és egy teljes egészében webes integrált ügyviteli rendszert kapott.
Szempontok a fejlesztés során:
• Továbbfejleszthetőség
• Folyamatosan frissen tartott kódbázis (update)
• Webes működés (cloud)
• Rövid tanulási görbe (egyszerűen oktatható az új kollégáknak)
• Mobil használat tökéletes támogatása (responsive)
• Korlátlan termékszám- és felasználó kezelés
• Folyamatos támogatás a használatban (support)
- WEBÁRUHÁZ & ERP -
• B2B és B2C vásárlók kiszolgálása
• Mennyiségi kedvezmény kezelés
• Akciós árak kezelés
• Vásárlói csoportonkénti árazás
• Valuták kezelése (HUF, EUR, USD)
• Nyelvek kezelése
• Marketing integrációk (Social media)
• Keresőoptimalizálás
• Több raktár kezelése
• Termék kiszerelek támogatása (kartonos, raklapos)
• Automatizált üzleti folyamatok (számlázás, ügyfél értesítés)
MODULOK
• Készletkezelés (raktári mozgások kezelése)
• Szállítólevél kezelés
• CRM rendszer (ügyfelek kezelése)
• Számlázó rendszer
• Ajánlatkérési- & ajánlatadási rendszer
• Rendelés kezelés
• Termék kezelés (kategorizálás, szűrés)