Esettanulmány címe:
Műanyag Ablak Kft.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
építőipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A cég tevékenysége műanyag nyílászárók értékesítése elsősorban lakossági ügyfeleknek.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Közel 4 éve statikus honlap működött a vállalkozás bemutatására, értékesítési funkciók, koncepció nélkül. A vállalkozó ad hoc fejlesztette a honlap tartalmát, amely egyre átláthatatlanabb és kezelhetetlenebb lett. A keresőkben nem találták meg a honlapot a fontos keresőszavakra, ha egy hirdetés útján mégis rá találtak, az oldal nem hozott potenciális érdeklődőket. Az értékesítési mutatók romlottak: az offline hirdetések, mint a szórólapozás, és hirdetőújságok hirdetései nem teljesítettek.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Milyen megoldásokat használt az online érkező forgalom növelésére?
• Keresőoptimalizálás
Mivel a fő termékek a műanyag nyílászárók, ezért az ezzel kapcsolatos kulcsszavak a legfontosabbak. Mivel ebben a szegmensben igen nagy a verseny, a vállalkozó a témában autodidakta módon kezdte el tudását fejleszteni, a későbbiekben pedig részt vett/vesz keresőoptimalizálással, online marketinggel, értékesítéssel kapcsolatos szemináriumokon. A honlap.hu által üzemeltetett honlapkészítő eszköz biztosította az elméleti ismérvek gyakorlati kivitelezését, amit a cég munkatársai közreműködésükkel támogatnak tanácsadás formájában.
• Online katalógus
A bizonytalan, a legjobb ajánlat után kutató potenciális ügyfelek meggyőzésére egy online katalógus készült a honlapra, amely több irányból teszi szűrhetővé a kínálatot, így mind az ár érzékeny, mind az egyediségre vágyó érdeklődő megtalálja az áhított megoldásokat, termékeket. A katalógus modul funkcionalitásából következik a jól mérhető, azonnali konverzió: az érdeklődő űrlap beküldése, vagy telefonos hívás, esetleg visszahívás kérése.
• Keresőhirdetések
Mivel a műanyag nyílászárókkal kapcsolatos kulcsszavakra történő optimalizálás során kivitelezhetetlen az összes releváns kulcsszó használata bizonyos kifejezésekre Adwords hirdetéseket alkalmaznak.
• Közösségi média
A honlap ellát speciális, blogszerű funkciókat is, ezen bejegyzések a vállalkozás piaci szakértő voltát hivatottak erősíteni. A honlapon megjelenő cikkek, publikációk rendszeresen postolásra kerülnek a vállalkozás közösségi média (jellemzően facebook) profilján is, néha nyereményjátékokkal fűszerezve, amely a vállalkozás népszerűsítésében fontos szerepet játszik. A közösségi oldal feladata a potenciális ügyfélkör honlapra történő csatornázása; az értékesítés a honlapon, majd a személyes találkozás (felmérés, ajánlatadás) során folytatódik.