Adatlap


Esettanulmány címe:
A DataLogic Kft. Esettanulmánya a FramoChem Kft.-nél bevezetésre került Tervezés és kontrolling feladatokat támogató üzleti intelligencia megoldás létrehozásáról
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
feldolgozóipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Kazincbarcikai illetőségű (3700 Kazincbarcika, Szerviz u. 5.) FRAMOCHEM Francia-Magyar Finomkémiai Kft. (TEÁOR kód: 2014 - Szerves vegyi alapanyag gyártása) 1993-as alapítása óta foglalkozik különböző finomkémiai anyagok, így főként foszgén, valamint különböző foszgén-származékok széles skálájának előállításával. Az időközben többször is tulajdonost váltó FramoChem mára az ágazat egyik meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát és a világ legnagyobb független foszgén-alapú finomvegyészeti vállalatainak egyikévé vált. A gyártás jelenleg hat, egymástól függetlenül működtethető, multifunkciós gyártósoron történik, így a FramoChem Kft. a változó piaci igényekhez is rugalmasan tud alkalmazkodni. Az általuk előállított különböző finomkémiai termékeket pedig Európa-szerte sikerrel alkalmazzák a gyógyszeriparban, különféle mezőgazdasági vegyszerek előállításában, illetve elektronikai termékekben alkalmazott lítium-ion akkumulátorok, valamint autóipari felhasználású műanyagok gyártásában is.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A FramoChem Kft. munkatársai 2020. januárjában keresték meg cégünket először azzal az igénnyel, hogy adjunk megoldási javaslato(ka)t egy olyan tervezés és kontrolling feladatokat támogató üzleti intelligencia megoldás bevezetésére, amely képes a finomkémiai Kft. beruházás és Cash-Flow tervezési eljárásainak lebonyolítására és segítségével a jelenleginél hatékonyabbá és gyorsabbá tehető a vállalat ilyen jellegű tevékenységeinek elvégzése. A megfelelő megoldás kiválasztásakor fontos szempont volt, hogy a bevezetésre kerülő rendszer képes legyen információkat szolgáltatni FramoChem Kft.-nél jelenleg is működő vállalati adatbázisokból, így az alkalmazott ERP (Vállalatirányítási) rendszerből, a beruházások adataiból. illetve a Társaság kereskedelmi (Sales) adatbázisában tárolt adatokból is. A bevezetésre kerülő rendszernek alkalmasnak kellett lennie továbbá a vállalatnál alkalmazott különböző tervezési, kontrolling, illetve információgyűjtési tevékenységek bonyolult, hosszú átfutási idővel rendelkező adatharmonizációs folyamatok nélkül történő lefolytatására is. Olyan rendszerstruktúrát kellett tehát létrehozni, amelyben teljes körűen kezelhetőek a különböző tervadatok, illetve ezek felhasználásával a különböző adat-vizualizációs és kontrolling tevékenységek is megvalósíthatóak. A tervezési tevékenységek ilyen, egy rendszerben történő integrációja során külön nehézséget jelentett a vállalatnál alkalmazott ügyviteli rendszer, melynek működése inkább számviteli szemléletű tranzakciókra lett optimalizálva. Ettől a logikától jelentősen elszakadnak a vállalati menedzsment számára kiemelkedően fontos értékesítési várakozások adatai ezzel is hátráltatva a különböző típusú adatok hatékony, közös felhasználását.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A FramoChem Kft. munkatársai által átadott információk alapján cégünk egy a saját fejlesztésű BISCUIT rendszerünkre épülő megoldás alkalmazását javasolta. A BISCUIT rendszer egy olyan forradalmian új üzleti intelligencia megoldás, amely a felhasználók lekérdezéseinek adataiból „automatikusan” állítja elő az adott vállalat új Vezetői Információs Rendszerét. A program a szabványos WEB szervizén keresztül vékony kliensként egyidejűleg szolgálja ki a felhasználók által használható Excel, Riport és Dashboard felületeket. A rendszer bevezetésére 2020 júniusa és szeptembere között került sor a DataLogic Kft. és az Ügyfél munkatársainak folyamatos egyeztetései mellett. A rendszer bevezetését megelőzően a vállalatnál működő informatikai szisztéma mellett a már említett tervezési tevékenységek hibátlan és hiánytalan ellátása komoly odafigyelést, valamint hosszadalmas tervezési és egyeztetési folyamatokat igényelt, ezzel jelentős adminisztratív terheket róva a FramoChem Kft. felelős vezetőségére nézve. Így fejlesztési projektünk célja sem lehetett más, mint a beruházási tervek és a Cash-Flow jelentések elkészítési módszertanának, illetve az elkészítés informatikai támogatásának továbbfejlesztése az elvárt időráfordítás csökkentés elérésének érdekében. A projekt első szakaszának során (2020. június—augusztus) a vállalatnál működő Cash-Flow tervezési eljárást újítottuk meg. Ehhez különböző webes formokat, illetve egy komplex Cash-Flow riportot és dashboardot hoztunk létre. A fejlesztési projekt második szakaszában (2020. szeptember) pedig a BISCUIT felületein keresztül vezérelhető beruházás tervezési folyamatok megvalósításához szükséges felületeket hoztuk létre. A rendszer bevezetésének köszönhetően a vállalat aktuális Cash-Flow és beruházási tervadatainak előállítási ideje jelentősen megrövidült, így pedig, a FramoChem Kft. külföldi illetőségű anyavállalata, illetőleg a menedzsment felé történő továbbküldésük is gördülékenyebbé vált.