Esettanulmány címe:
információs weboldal, termékértékesítési webshop és hűség-, pontgyűjtőrendszer kialakítása
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
humán-egészségügyi, szociális ellátás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Medicontur Esthetics 2006 óta működik Magyarországon a szépség szolgálatában. Nemzetközi szinten elismert innovatív, piac-reformer egészség-, illetve szépségipari gyártó cégek termékeinek (Merz Aesthetics vagy a Skin Tech Pharma Group) magyarországi forgalmazója. A Medicontur Esthetics által forgalmazott termékekkel végezhető orvosi kezelések a természetes szépség fenntartását segítik akár már 30 éves kor alatt is. Ekkor jelentkeznek az első természetes esztétikai problémák, a bőr ráncosabbá és rugalmatlanná válik.
A termékek által tartós és látványos megoldásokhoz jutnak a pácienseka szép, egészséges és fiatal bőr megőrzésére:
• Ráncok kisimítása arcon, nyakon, dekoltázson
• Arc eredeti kontúrjának visszaállítása (liquid face lift – folyékony arcfelvarrás)
• Ajakformázás, volumenpótlás
• Hegek feltöltése
• Problémás bőr kezelése hámlasztással és/vagy m és/vagy mezoterápiával
• Testkezelések (arcon túl már a testen is)
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A Medicontur Esthetics elsődleges célcsoportja az esztétikai kezeléseket végző orvosok, akik tőlük vásárolják a kezelésekhez szükséges termékeket. Azonban a cég értékesítésének növelését közvetlenül befolyásolja a piaci igény, a páciensek tájékozottsága az igénybe vehető kezelésekről, lehetőségekről, amely kapcsán edukációs szerepet vállaltak fel.
A probléma felvetés abból indult ki, hogy az esztétikai kezelések iránt érdeklődők nem tájékozottak a termékek, kezelések és a hozzájuk tartozó eszközök kapcsán, sokan nem tudják vagy nem értik mi is történik velük pontosan egy kezelés során, csak az eredményt látják. Ügynökségünk feladata volt minden lehetőséget megragadni és széles körben ismertté tenni azokat az információkat, melyek tudatában az esztétikai programokat igénybe vevő páciensek száma növelhető, nagyobb biztonságban érezhetik magukat, ezáltal a forgalmazott termékek iránti igény is növekedjen.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Ügynökségünk első lépésben online marketing megoldások keretében az alábbi termékfejlesztésekkel segítette a cég láthatóságát:
http://esthetics.hu/
Az esthetics.hu kiemelten biztonságos orvos-esztétikai termékek és kezelések bemutatásául szolgáló weboldal. A honlap elsősorban a kezelésekkel és a termékekkel kapcsolatos információk átadására szolgál. A honlapon megjelenő galéria és videógaléria is a tájékoztatást szolgálja.
http://shop.esthetics.hu/
A weboldalhoz tartozik egy webshop is, ahol lehetőség van az otthoni bőrápolásra szolgáló termékek megvásárlására.
http://loyalty.esthetics.hu/
A cég számára továbbá készítettünk egy hűségprogram rendszert, melyen keresztül a visszatérő pácienseket tudjuk jutalmazni.
Ezen a bázison indulva kialakítottuk a cég social media jelenlétét, amely 3 Facebook profilon keresztül valósult meg: Medicontur Estehtics, Medicontur Beauthy és Ulteharpy. A közösségi média oldalakon keresztül zajlik az az edukációs folyamat, amely az érdeklődőket tájékoztatja, involválja az esztétikai kezelések és lehetőségek kapcsán, továbbá leadként továbbvezeti őket a weboldalra, a webshopra valamint a pontgyűjtő rendszerhez való csatlakozáshoz.