Esettanulmány címe:
Projekt és feladatkezelés
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
területen kívüli szervezet
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Naperőművek telepítésével, üzemeltetésével, karbantartásával és javításával foglalkozó nagyvállalkozásról beszélünk. A piaci részesedése a magyarországon telepített naperőművek esetén kb. 30-40%. Árbevétel tekintetében 10MRD Ft feletti.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A megoldott probléma a több alvállalkozóval számára egy olyan rendszer megvalósítása, amely az egyes projektek (itt egy projekt egy erőművet jelentett) vonatkozásában projektkezelési feladatokat valósít meg.
A probléma a feladatok kiosztása, elvégzése, dokumentálása, továbbá számonkérése volt.
A probléma részét képezte az egyes projektek monitorozása, amely alapján a rendszer automatikus feladatgenerálást volt képes elvégezni. Ez alapján a belső technikus ellenőrizte a felmerült probléma mibenlétét és kioszthatta, vagy lezárhatta a monitoring által generált hibajegyeket.
Cél volt, hogy a feladatok dokumentációja, adminisztrációja olyan módon történjen meg, hogy a szervizest a hiányzó adatok és fotók miatt ne kelljen visszaküldeni a helyszínre.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Létrehozásra került egy kompakt, magas rendelkezésre állású megoldás, amely szerver oldali (virtuális gépeken működő) szoftveregységekből (frontetnd - backend - adatbázisok), illetve kliens oldali, mobil eszközökből állt. A szerver oldali kiépítés redundanciája és felépítése biztosította, hogy a rendszer kiesések nélkül működjön.
A szoftver beillesztésre került egy menetrendezési, nyilvántartási és monitorozási alkalmazásba, amelyek adataira támaszkodva valósította meg a feladatait.
Alapvető funkciók a megoldásban:
1. Projektek kezelése
2. Projekteken belül mérföldkövek kezelése
3. Projekten és mérföldkövön belül feladatok kezelése, munkalapok kezelése, feladatok folyamatainak a kezelése, adminisztrációja
4. Feladat / űrlap sablonok létrehozása, feladattípushoz rendelése
5. Feladatok összesítő felületei
6. Tevékenység kimutatások és listák
7. Dashboard kialakítása munkaterheléssel kapcsolatban
8. Adminisztratív és naplózási feladatok végrehajtása
9. HR modul a tervezhető munkaidő, távollét és szabadságok kezelésére
A megoldás alapján kialakítás alatt van egy havidíjasan bérelhető SAS csomag.