Adatlap


Esettanulmány címe:
Integrált Bútoripari Rendszer bevezetése a BONTI Betéti Társaságnál
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
feldolgozóipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Fő termékeik és szolgáltatásaik az asztalos vállalkozók bútor alkatrészeinek gyártása, cnc fúrás-marás megmunkálása, élzárása, szerelésre való előkészítés, valamint kész termék gyártás (kis szériás bútorok, lapraszerelt bútorok,egyedi bútorkészítés). Az évek önerőből történő fejlesztéseinek köszönhetően mára már a környezetük egyik legnagyobb kapacitással és kiemelkedő minőséggel bíró cégévé váltak, magas minőséget tudnak a hozzáadott szolgáltatásokkal elérni. Mindezeket együttvéve, a hozzáadott értékekkel mára a színvonal és minőség tükröződik a vállalkozásukban, valamint a forgalom és nyereség magas szintje jellemzi a céget. Az 1992 óta fennálló vállalkozás a növekvő forgalom és szolgáltatási igények kielégítése érdekében régi, 200 m2 területű telephelyét kinőve, mára már 2600 m2-en működik. Ennek megfelelően a korábbi 8411 Veszprém-Kádárta, Malomkert u. 16. szám alatti telephely helyett 2011-től jelenleg a 8411 Veszprém, Szövetkezet u. 6. a a telephelyük.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A megrendelő részére Gyártás, Vállalati értékesítés és CRM, Beszerzés és Logisztika, Kontrolling és Döntéstámogatás, valamint Internetes Értékesítés modulok megvalósítása egy komplex, integrált rendszeren keresztül, melynek követelményei az alábbiak: - Több felhasználós rendszer, felhasználói jogosultságok korlátozása - Windows XP, Windows Vista és Windows 7 kompatibilis felhasználói környezet - Bútorlapok szabászati optimalizálása - SCM típusú táblafelosztó gépek és CNC megmunkáló központok közvetlen, elektronikus vezérlése postprocesszoron keresztül - Maradékanyag gazdálkodás, maradékanyag tárolók kezelése - Hulladék anyaggazdálkodás - Gyártási folyamatok követhetősége - Szabvány bútor elemek kezelése - Bérszabászati megrendelések kezelése - Minimálisan négy árkategória kialakításának lehetősége - Magyar nyelvű szoftverkörnyezet - Vevőkhöz rendelhető egyedi termék árak - Akciók kezelése dátumok szerint - Termékek, termékcsoportok kezelése - Vevők minősítése - Tartozások kezelése - Raktári pozíciók kezelése - Beszállítók termékeinek importálása - Anyag beérkezések kezelése - Raktárkészlet, leltári listák - Vevői megrendelések kezelése - Szállítólevelek kezelése - Számlák kezelése - Kereskedelmi elemzések, kimutatások - Integráltság a használt és tervezett modulokkal - Felhasználói kézikönyvek
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A megrendelő igényeire megoldást nyújtó KORPUS Integrált Bútoripari Rendszer KORPUS STANDARD, SERIAL, NET, LABEL, CRM és WAREHOUSE moduljai segítségével az alábbi üzleti előnyökhöz jutott: - Gazdaságosabb működés, raktárkészletek optimalizálása, átláthatóbbá tétele, készletérték minimalizálása, készletforgás felgyorsítása, tervezhetősége; selejt-, hulladék-, maradékanyag kezelés; lekérdezések, kimutatások készítése; cikkek kezelésének egységessé tétele, raktári készletek, gyártott termékek nyomon követhetősége, a szavatossággal rendelkező tételek felhasználásának optimalizálása - Jobb ügyfélkapcsolatok: kapcsolatfelvételek folyamatszemléletű eltárolása, visszakereshetősége, elemzési szempontok; ügyfél törzsadatok rögzítése, automatikus betöltése külső adatbázisból, törzsadatokon túl egyedi ügyfél tulajdonságok rögzítése - Ügyfél elégedettség növelése: minőségbiztosítási módszertan, reklamáció kezelés - Üzleti folyamatok rugalmasságának a biztosítása, hatékonyságának növelése, beszerzési és értékesítési folyamatok felgyorsítása, egyszerűsítése, automatizálása, átláthatóságának segítése; kimutatások készítésének egyszerűsítése, összehasonlíthatóság megkönnyítése. - Egyszerűbb, hatékonyabb munkavégzés, automatizálás: értékesítők, beszerzők munkájának támogatása, automatikusan generált és származtatható bizonylatok - Egységes adatállomány, folyamatos, naprakész információk biztosítása: a vállalkozás különböző rendszereiben, részlegeiben keletkező adatok fogadása és tárolása, adatbázis egységesítése. - Teljesség lehetőségének megteremtése: különböző adatbázisból kapott inputok feldolgozása, más rendszerekkel történő kapcsolódási lehetőség; információk kinyerhetőségének, továbbfelhasználhatóságának biztosítása - Vezetői döntéshozatal támogatása: tervezhető mutatószámok definiálása, teljesítmények mérése, terv-tény adatok összehasonlításának elősegítése, előre definiált vagy ad-hoc létrehozható általános, iparág- illetve vállalatspecifikus lekérdezések.