Adatlap


Esettanulmány címe:
Komplex vállalatirányítási rendszer bevezetése a Villámszer Kft-nél.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Villámszer Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (röviden Villámszer Kft.) budapesti székhelyű villamosipari vállalkozás, amely 2004-ben alakult 100%-ban magyar magánszemélyek tulajdonaként. A kft. az alapítása után villamos földkábeles hálózatok kiépítésével foglalkozott fő tevékenységként, majd 2006-tól az elektromos kis- és középfeszültségű légvezetékes hálózatok kiépítése, karbantartása vette át a vezető szerepet. A növekvő mennyiségű villamoshálózat szerelési munkákhoz alkalmazkodva cégünknek növelnie kellett villamoshálózat szerelői létszámát. 2006 évben a növekvő megrendelések következtében jelentős mennyiségű új és használt tehergépkocsik, gépek eszközök beszerzése történt meg. 2007 óta minősített beszállítója vagyunk a MOL Nyrt-nek a Petrolszolg Kft-nek az FGSZ Zrt-nek ELMŰ Nyrt.-nek, külső villamos hálózatok karbantartása káreset elhárítása tárgyában. A Kft. árbevételét többségében alvállalkozóként érte el. Valamennyi így elvégzett munka fővállalkozónkon keresztül az ELMŰ Rt.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A cég menedzsmentje a folyamatosan növekvő kereskedelmi forgalom, az üzletkötők, valamint a belsős kollégák létszámának emelkedése, valamint a működési folyamatok egyre összetettebbé válása miatt integrált vállalatirányítási rendszer bevezetése mellett döntött. Több beszállító versenyeztetése után az ITWise Kft. - iWise szoftvere lett beszerezve GOP 221-es pályázati konstrukció keretei között. A kiválasztásnál a következő szempontok voltak döntőek: -Magyar fejlesztésű rendszer, a későbbi esetleges egyedi fejlesztések könnyebb kivitelezhetősége miatt -A szoftver minden modulja feleljen meg a pályázati specifikációnak -Magyar nyelvű terméktámogatás -Megbízható, megfelelő referenciákkal rendelkező beszállító (páyázati projekt referenciákkal is) -Teljesen integrált rendszer (könyveléssel) -A rendszer legyen bárhonnan elérhető, akár mobiltelefonon is. A ERP beszerzésén kívül cégünk teljes informatikai infrastruktúrát is kiépített a cégnél, szerver üzembe helyezéssel, hálózat kiépítéssel együtt.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A rendszer a testreszabás után megfelelő képet tudott mutatni a cég működéséről. Az értékesítők nyomon tudták követni az általuk generált forgalmat, valamint az ebből kalkulált jutalékot, a belsős kollégák pontos raktárkészletet láttak, ami alapján kezelni tudták a rendelési, valamint számlázási folyamatokat. Ezekből egyszerűen el tudták végezni a könyvelés feladást, ami a kontrolling információk alapjául szolgált a menedzsment felé. Az elmúlt években a folyamatos verziókövetés, valamint terméktámogatás mellé a cég több egyedi fejlesztést is kért a piaci környezet változásai miatt. Az idei év egyik fejlesztési célja a felhő alapú működés bevezetése lesz.