Adatlap


Esettanulmány címe:
Filharmónia Magyarország Nkht. – Szervezeti és IT konszolidáció
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
művészet, szórakoztatás, szabad idő
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Filharmónia Magyarország megalapítását megelőzően, feladatait az országban három, egymástól mondhatni teljesen függetlenül működő szervezet látta el: Filharmónia Budapest és Felső-Dunántúl Koncert és Fesztiválszervező NKft., Filharmónia Kelet-Magyarország Koncertszervező és Rendező NKft., és Filharmónia Dél-Dunántúli Koncertszervező és Rendező NKft.. Áttekintjük, hogy e szervezetek egyesítésével létrejövő, országosan működő Filharmónia Magyarország működését milyen Informatikai megoldások segítik, milyen technológiák teszik hatékonnyá a munkavégzést.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A Filharmónia Magyarország Nkht. létrehozásakor több, az országban önállóan működő rendezvényszervezéssel foglalkozó szervezet került összevonásra. Szükségessé vált egy egységes informatikai rendszer kialakítása, mely többek közt lehetőséget biztosít az ország több pontján elhelyezkedő irodák központi menedzselésére is. Fontos követelmény volt továbbá, hogy az informatikai rendszer támogassa a hatékony csoportmunka végzést is, szem előtt tartva a jelentős földrajzi távolságokat. Az összevonásra kerülő szervezetek informatikai auditja egyértelművé tette, hogy a meglévő eszközök (mind hardver, mind szoftver) teljes cseréje elengedhetetlen a fenti kitűzések megvalósítása érdekében.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az egyedi igényeket is figyelembe véve a megoldást egy on-premise valamint egy cloud alapú rendszer együttes kialakítása jelentette. Az on-premise rendszer biztosította a központi menedzsmentet az Active Directory szolgáltatásnak köszönhetően, valamint biztosította a tárhelyet a fájlszolgáltatásoknak, melyekre jelentős mértékben támaszkodtak a dolgozók. A hatékony csoportmunka szolgáltatások biztosítása érdekében az Office 365 felhő alapú megoldására esett a választás, mely a korlátozott beruházási költségvetés ellenére igen széles palettájú szoftver és szolgáltatás csomagot kínált. Az Office 365 lehetővé tette, hogy az alkalmazottak a legkorszerűbb irodai csomagok segítségével, az országban bárhol és bármikor hozzáférjenek a legfontosabb csoportmunka alkalmazásaikhoz. Különösen fontos szerepet kapott a Skype for Business alkalmazás, melynek csoportos videokonferencia szolgáltatása nélkülözhetetlen eszközévé vált a heti meetingek lebonyolításának, és segítségével országszerte az összes irodából egyszerre lehetnek jelen az alkalmazottak. Fontos megemlíteni a jelentős mennyiségben használt mobil eszközöket, melyek teljes mértékben képesek kihasználni az Office 365 nyújtotta szolgáltatásokat, még tovább növelve így az alkalmazottak produktivitását.