Esettanulmány címe:
Doki for Vets használata a Székesfehhérvári Állatkórházban
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Székesfehérvári Állatkórház 1972-ben alapult. 1989-ben ebben az állatkórházban alapították az Állatorvostudományi Egyetem Székesfehérvári Gyakorló Klinikája Kft.-t, amely 1996-tól Alpha-Vet Kft. néven működik tovább és továbbra is az Állatorvostudományi Egyetem gyakorlati képzési helye.
Hivatása és egyben fő tevékenysége az állat-egészségügyi ellátás. E kórház a régióban az egyik legjobban felszerelt és legnagyobb betegforgalmat ellátó állategészségügyi egysége. Működése egyedülálló: 0-24 óráig várja a gyógykezelésre szoruló állatokat. A kórházi ellátásokat 10 fő állatorvos és 5 fő állatorvosi asszisztens látja el.
A kórház tulajdonosa, az Alpha-Vet Kft. középvállalkozás, mely 340 fő alkalmazottat foglalkoztat.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az Alpha-Vet állatkórház méretéből és sokrétű állategészségügyi szolgáltatási profiljának megfelelően rendkívül szerteágazó feladatokat végez. Az alábbi üzleti jellegű problémák megoldása segítené az állatkórház üzleti fejlődését.
Időbeosztás ütemezése, online kapcsolattartás: Egy ekkora pacientúrával rendelkező állatkórház esetében napi kihívásokat jelent a pontos időbeosztás, a szolgáltatások megfelelő ütemezése. A jelenlegi pandémiás időszakban kiemelt fontosságú a vizsgálatra váró ügyfelek torlódásának elkerülése a váróteremben. Az online időpontfoglalás lehetősége megoldást jelenthet erre a problémára, mert az időpontra érkező paciensek elkerülhetik a személyes kontaktus veszélyét. Szintén egészségügyi okokból felmerült az igény a telemedicina szolgáltatás bevezetésére, amivel a távolról érkező gazdik, vagy kontrollra, rutin vizsgálatra bejelentkezett paciensek online formában tudnának konzultálni állatorvosukkal. A vizsgálat során történő gyógyszerfelírás nehézségét is meg kell oldani , a felírt gyógyszer receptjét is elektronikus formában lehetne megküldeni az ügyfélnek.
Laborvizsgálatok: Az állatkórház speciális laborvizsgálatok elvégzésére is alkalmas. Ezen vizsgálatok elvégzéséhez piacvezető laborvizsgálati eszközök állnak rendelkezésre. Hatékony lehet ezen eszközök szinkronizált összekötése a napi munkára használt szoftverrel, amivel hatékonyabban lehetne vizsgálati eredményeket rögzíteni az egyes paciensek kórlapjához.
NAV adatszolgáltatási kötelezettség: A NAV 2021.március végétől kötelezően bevezeti az adatszolgáltatási kötelezettséget minden kiállított számla esetén. A szoftver jelenleg is alkalmas NAV által elfogadott számla kiállítására, a mindennapi gyakorlatban azonban elengedhetetlen a NAV-al való direkt összekötés lehetősége
Kommunikáció a paciensekkel: A hagyományos email és sms formán kívül felmerült az igény az ügyfelek direkt megszólítása kérdőívek formájában is. Az ügyfélközpontú szemlélet erősítésére felmérések, kérdőívek kiküldésére is
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Doki for Vets egy agilisan fejlesztett, az ügyfelek elvárásaira dinamikusan reagáló szoftver. A folyamatosan változó piaci és digitális elvárásoknak igyekszünk folyamatosan megfelelni, ugyanakkor nem tévesztjük szem elől a felhasználók részéről felmerülő egyedi igényeket sem.
Az előző fejezetben felsorolt üzleti problémákra a doki for Vets szoftver az alábbi lehetőségeket kínálja.
Időbeosztás ütemezése, online kapcsolattartás: A Doki for Vets egy Online időpontfoglaló segítségével biztosítja az Állatkórház honlapjáról bejelentkező paciensek ellátását. Ezzel megoldást teremt a párhuzamosan érkező páciensek váróteremben történő torlódásának elkerülésére. A Telemedicina modul alkalmassá tette a szoftvert egy online, chat formában történő kezelés lebonyolítására. A vizsgálat során az e-recept emailben történő elküldésével pedig a gyógyszeres kezelés is megvalósítható elektronikus formában.
Laborvizsgálatok: Több piacvezető labordiagnosztikai eszköz(Abaxis, Labalyse, IDEXX) szinkronizált összekötését valósítottuk meg a szoftverben. Ennek segítségével laborvizsgálati kérések küldése és laboreredmények beolvasása integrált módon végezhető. Az eredmények ezáltal direkt módon tárolhatók a szoftver adatbázisában is.
NAV adatszolgáltatási kötelezettség: A program felkészülten állt a törvényi változások elé, így már jelenleg is használható formában küldi be a NAV felé a kiállított számlákat(NAV 3.0 verzió). A folyamat teljesen automatizált, így semmi plusz művelet nem lassítja a felhasználó napi munkáját. A program figyelmeztetést küld minden NAV által visszadobot, hibásan feltöltött számláról. Így kiküszöbölhető a figyelmetlenségből történő hibás adatszolgáltatás.
Kommunikáció a paciensekkel: egy újabb kommunikációs felülettel bővítettük a szoftver kínálatát. A programból közvetlenül kiküldöhető kérdőív segítségével közérdekű kérdéseket, információkat kérhet ügyfeleitől, amivel az ügyfélközpontú szemlélet előnyös arculatát alakítja ki a tulajdonosok körében. Többek közöt