Adatlap


Esettanulmány címe:
Borháló CRM bevezetés
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Borháló Borkereskedelmi Kft. minőségi borok értékesítésével és borkóstolók szervezésével foglalkozik. A borászoktól felvásárolt borokat franchise-partnerek üzleteiben és webshopon értékesítik. A Borháló felépítette az üzleti modellt, amit a kiváló minőségű borral és a megszerzett kereskedelmi tapasztalattal együtt átad az üzletek vezetőinek, akik saját vállalkozásuk tulajdonosai, de együttműködnek a Borhálóval.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Olyan eszközre volt szükségük, ami képes lépést tartani összetett működésükkel, amiben vezethetik és tisztán átláthatják a párhuzamos folyamatokat. Ezért választottak CRM-et. A rendszerben kezelik a borászok megkeresését, az új üzletek megnyitását, a partnerek betanítását, valamint a visszatérő vevők generálását. Külön modulban vezetik a borászokhoz, a franchise-partnerekhez, a vevőkhöz kapcsolódó folyamatokat és azt, hogy milyen borokat kell/szeretnének beszerezni.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A vevőkkel kapcsolatos információkat részletesen felépített adatlapokra viszik fel, hogy személyre szabottan ajánlhassanak borokat, rendezvényeket. Nagyon fontos számukra, hogy ügyfeleikkel kiváló kapcsolatot alakítsanak ki. Rögzítik például azt, hogy milyen csatornán érkezett a vevő, milyen jellegű borokat kedvel, és azt, hogy volt-e az illetőnek esetleg negatív élménye borokkal kapcsolatban. Az ügyfélszolgálatot is CRM-ben kezelik. Ide kerülnek be a felmerülő problémák a vevők, átvevők és a webshop esetében egyaránt. Az automatizálásban rejlő lehetőségeket maximálisan kihasználják: követik, mikor járnak le a partneri szerződések, és automatikus e-maileket küldenek vevőiknek (boltajánló, köszöntőe-mailek). A Borháló szinte a kezdetektől CRM-et használ. Használatával néhány hónap alatt sikerült kiépíteniük egy komplett franchise-rendszert, ugrásszerű növekedést értek el, és ma már országos szinten 50 partnerrel rendelkeznek.