Esettanulmány címe:
A myPlan megreformálja a munkamenetet
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
építőipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ügyfelünk országosan tevékenykedő építőipari cég, ami lakó- és nem lakóépületek generálkivitelezésével foglalkozik országosan. Több, mint 80 főt foglalkoztató sikeres cég, ahol a vezetők még többet akartak kihozni magukból, még jobbá akarták tenni a vállalatot.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Egy budapesti társasház építésével kapcsolatban merültek fel problémák: rengeteg tervet kellett kezelni, és az adminisztrációval foglalkozó kollégák nem győzték fejben tartani, hogy ki milyen tervet készített el, ki mit hagyott jóvá, a rengeteg alvállalkozóból kinek mi lett elküldve, és egyáltalán: hogy áll az egész projekt. Mammutmail-en és Dropbox-on küldözgették a terveket, de hiába: senki nem tudta, hogy mi az aktuális. Ráadásul ez a fejetlenség már a kezdeti fázisban begyűrűzött: az alvállalkozók rossz tervekből dolgoztak, sok milliós károkat okozva ezzel - pedig a lakók egyedi igényeihez kapcsolódó tervekről és hibajegyekről még szó sem volt. Ekkor lépett a cég, és felkeresett bennünket.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A myPlan.cloud szoftverünk bevezetésével azonnal rend került a projektre. Mindenki pontosan tudta, hogy miből kell dolgozni, mi a legfrissebb terv, ki mit hagyott jóvá és mikor. Ha egy ellenőrzés során egy tervet elutasítottak, a szoftverben - a szöveges megjegyzésen túl - be is tudták karikázni azt a részt, ami problémás volt, és a tervező rögtön látta, hogy mit kell javítania. Amikor a tervező feltöltötte a javítást, minden résztvevő (akinek arra jogosultsága volt) éresítést kapott a rendszerből, hogy új terv érkezett, majd indult a jóváhagyási folyamat. A tervekre nyomott QR kód alapján az építésvezetők egy pillanat latt bármikor tudták ellenőrizni, hogy az alvállalkozók a legfrissebb és valóban jóváhagyott tervből dolgoznak-e. Amikor eljött az a fázis, hogy a lakástulajdonosok egyedi kéréseivel kezdtek foglalkozni, a tervek és revíziók száma megszaporodott, de ez sem okozott problémát, mert a rendszerbe foglalt dokumentáció mindig átlátható maradt. Erről a projektről szokás szerint kiváló visszajelzést kaptunk, idézem:
Ha nincs a myPlan, már rég felmondtam volna. Nélkületek lehetetlen mind a 200 lakás tervét ennyire jól, egyszerűen, átláthatóan kezelni. Én már nyugodtan alszok!” - generálkivitelező cég társasház-építési projektjének tervkezeléséért felelős munkatársa.
A legjobb visszajelzés az, hogy ügyfelünk azóta cégszinten bevezette a szoftvert, tehát minden projektjük ezen a rendszeren fut.