Esettanulmány címe:
Káoszból rend!
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
információ, kommunikáció
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Egy irodai ellátással foglalkozó cég, mely rendelkezik kiskereskedelmi tevékenységgel (papírbolt)
azzal a problémával szembesült, hogy a fejlődésének az a gátja, hogy szervezetlenül működnek.
Árbevétele a Cégmenedzser bevezetése előtt 80 Mft, a CÉGMENEDZSER bevezetését követő évben
az árbevétele 98 Mft lett.
A cég családi tulajdonban van, statisztikai létszám 5 fő.
A tulajdonosoknak, akik egyébként a cégben dolgoznak, az az üzleti filozófiájuk, hogy a meglévő
vevőket a legprofesszionálisabban kell kiszolgálni, törekedni kell a magas Vevőelégedettségre, és a
családias hangulat mellett tudatos cégműködtetésre lenne szükség.
Szeretnének új, működő értékesítési csatornákat működtetni, pl, webáruház, illetve a cégellátási
üzletágukat, ami egyébként a legnagyobb profitot, és stabilitást hozza a vállalkozásnak, tovább
fejleszteni.
A tulajdonosok megfogalmazott célja, hogy ne csak a cégben tudjanak dolgozni, hanem a cégen is.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
web áruház beindítása
A megrendelőnk rendelkezett web áruházzal, de nem működött hatékonyan mert ennek olyan adminisztrációs terhei lettek volna, amit a meglévő munkatársi létszámmal nem tudott megoldani. Sokszoros adminisztrációt jelentett a termékek feltöltése (kb 5000 cikk) webáruházba, annak ár karbantartása, hogy szinkronban legyen a régi ügyviteli, számlázó programjukkal. A másik probléma a fent említett készlet és beszerzési ütemezés probléma, hiszen ma már a vásárlókat övid határidővel illik kiszolgálni.
Ügyfél után követés (Upsell) hiánya
Az értékesítés az egyik legfontosabb kulcsterület egy kereskedelmi cég életében. Sajnos nem volt olyan eszköze a cégnek, amivel be tudta volna állítani, hogy melyik vevője, milyen gyakorisággal mit szokott vásárolni, így nem is tudta ajánlataival támogatni a vásárlást. Mivel nem volt proaktív értékesítés a cégben, ezért mindig új Vevőket kellett felkutatni, hogy az árbevétel legalább stagnáljon.
Kontrolling
A vezető minden reggel elsőként érkezett és utolsónak távozott a cégtől, hiszen a pontatlan adatok, az üzleti összevisszaság miatt nem volt bizalom sem a dolgozók irányában, Így lett a tulajdonos rabszolgája cégének. A meglévő rendszerei hamis képet adtak a cég állapotáról, így csak szubjektív üzleti döntéseket tudott hozni.
Pontatlan raktárkészlet
Ügyfelünk a Cégmenedzser előtt is használt informatikai rendszert, de az már elavult volt, és képtelen volt pontosan kezelni több raktárt, bizományos készletet, illetve az adminisztrációja olyan bonyolult volt, hogy a munkatársak nem nagyon szerették használni. Pont az utóbbi momentum okozta a teljes készlet káoszt a cégnél. Mivel nem voltak pontosak a készlet adatok, ezért a beszerzésnek csak úgy volt megfelelő információja, ha kiment a raktárba, és fizikailag is meggyőződött, hogy melyik termékből hány darab található.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A fenti cégnél bevezettük a CÉGMENEDZSER Vállalatirányítási Rendszert, mely az alábbi megoldásokat nyújtja a cég számára:
Egyszerűsített felületeken folyik a készletezési munka, illetve a bevételezést és árukiadást és eladást,vonalkódos rendszer segítségével végzik a munkatársak. Amennyiben vonalkód nélkül érkezik valamilyen termék, úgy saját vonalkód címkét nyomtatnak hozzá. Így minimálisra csökkent a téves árukiadás, ráadásul minden készlet mozgás számítógépen keresztül történik. A készlet szinte 100%-ig megbízható adatokat hoz.
A rendszer figyeli az fogyási adatokat, gyűjti a vevőnkénti vásárlás szokásokat, illetve a szezonalitást is figyelembe véve javaslatokat tesz a beszerzésnek. A beszerzés ki tudja egészíteni a javaslatokat, és 1 gombnyomással, akár meg is tudja versenyeztetni a beszállítókat. Mivel a beszerzés így elektronikus lett, a bevételezés során szinte csak a mennyiségeket kell ellenőrizni, hiszen 1 gombnyomással, tételek rögzítése nélkül a készletre vétel megtörténik.
Az árak frissítése akár Excel tábla ki és beimportálásával is történhet, így az aktuális árak karbantartása, néhány percet vesz csak igénybe. Ennél a cégnél speciális megoldásként a legnagyobb beszállítójának adatbázisával is összekötöttük a Cégmenezdsert, így az árfrissítés, az új termék cikktörzsbe való felvitele, néhány gombnyomással megtörténik.
A fenti megoldások miatt, össze tudtuk kötni, a vállaltirányítási rendszert a meglévő webáruházával, ahova, automatikusan felkommunikálódnak, az aktuális rak, készlet információk, sőt ha valaki ezen a csatornán rendel tőlük termékeket, azok azonnal láthatók lesznek a Cégmenedzserben. Ebben a pillanatban elindul az árukiszállítási, és számlázási, vagy ha a termék nincs raktáron, akkor a beszerzési folyamat.
Mára a tulajdonosok a Vezetői Információs Rendszer segítségével, naprakészen látják cégük pénzügyi helyzetét, objektívan hoznak döntéseket a beruházásokhoz, optimális készletgazdálkodást folytatnak, stabilan müködnek.