Esettanulmány címe:
BinexFlow Közétkeztetési Rendszer® bevezetése bölcsődékben, óvodákban és iskolai, kollégiumi intézményekben Debrecenben
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
adminisztratív és szolgáltatást támogató tevékenység
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Debreceni Intézményműködtető Központ 2013.május 1-jén alakult meg.
Debrecen Város Közgyűlése a köznevelési intézmények állami fenntartásba vételét követően azzal a céllal alapította a DIM-et, hogy az általános iskolák, gimnáziumok és kollégiumok működtetési feladatait ellássa. Ezt a feladatot több, mint 200 fő ellátási helyen, cca 200 fő munkavállalóval végzik.
A DIM a város köznevelési intézményeiben tanulók és kollégiumaiban lakók részére szervezi és bonyolítja a közétkeztetéssel kapcsolatos feladatokat is.
Központi irodaházuk Debrecen belvárosában, a Református Nagytemplom mellett, a Kálvin tér 2/A. cím alatt található.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Debrecenben szigetszerűen működő, PC-kre telepített étkeztetési rendszer szolgálta ki az iskolai, kollégiumi intézményeket. Ez nehézkesen szolgáltatott összesített adatokat a DIM számára, ráadásul hatalmas humán erőforrást kívánt. cca 50 iskolai intézményt érintett a probléma.
Két év múlva a bölcsődék rendelési rendszere is felülvizsgálatra került. Hasonló problémával szembesült immáron a Debreceni Intézményműködtető Központ, csak kisebb volumenben (12 intézmény). Mivel egy gazdaságirányítási rendszer alá vonta az Önkormányzat a DIM kezelésében a bölcsődéket, így észszerű volt ugyanabba a rendszerbe bevonni őket. Újabb két-három év múlva, az óvodák egységesítésével ugyanaz a probléma merült fel, mint a bölcsődék esetében (32 óvoda, cca 50 telephelyen). A megoldás egyértelmű volt: BinexFlow Közétkeztetési Rendszer®
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Debrecenben 2013-ban szigetszerűen (az intézményeben) működő adatbázisokat cserélte le az akkor újonnan létrehozott Debreceni Intézményműködtető központ a cégünk által fejlesztett, közös adatbázissal, a felhőben működő közétkeztetési rendszerre. Erre nagy szükség volt a humán munkaerővel való optimálisabb gazdálkodás érdekében.
Immáron nyolcadik éve cégünk saját fejlesztésű szoftverével tartja nyilván Debrecen városa az összes debreceni önkormányzati fenntartású bölcsődében, óvodában, általános és középiskolában, kollégiumokban étkező személy (gyermekek és felnőttek) étkezését. A rendszer jelenleg (évekre visszamenőleges lekérdezhetőséggel is) cca. 24-25 ezer étkező személyt tart nyilván, továbbá, amióta a bankkártyás fizetést bevezettük (2018. december 01.), 17 ezer szülő/gondviselő szintén ehhez az adatbázishoz kötötten került tárolásra. Integráltan működik a könyvelési rendszerrel - tekintettel a havi átlag tízezer db étkezési számlára.
A mi rendszerünkkel való étkezés-menedzselés biztosítja az önkormányzatnak, illetve az ékeztetést menedzselő cégnek azt, hogy évről évre gazdaságosabban, és hatékonyabban működhessenek.
Az általunk fejlesztett rendszer: központi adatbázissal rendelkezik, 100% internet alapú működésű, a főzőkonyháktól, és tálalókonyháktól függetlenül, rugalmasan beállítható, helyi sajátosságokhoz rugalmasan testreszabható, önkormányzati fenntartású bölcsődékben, óvodában, általános és középiskolákban, gimnáziumokban, kollégiumokban étkező személyeket menedzsel, biztosítja a szükséges összesítésekben, kimutatásokban, tetszés szerinti csoportosításban, könyvelési, szülői, Hungast adatbázissal integrált, online NAV kompatibilis, számlák fizethetőek: készpénz, átutalás, csoportos beszedés, bankkártya. Digitális aláíró modullal rendelkezik, rendkívül gyorsan, lépcsőzetesen, tetszőleges kezdési idővel bevezethető, Magyarország legerősebb referenciával rendelkező étkezést menedzselő rendszere, élő telefonos HelpDesk segíti a felhasználók munkáját.