Adatlap


Esettanulmány címe:
INDECS bevezetés Euro-tax Financial Kft.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
információ, kommunikáció
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az Euro-tax Financial Zrt. (átalakulást megelőzően: Euro-tax Financial Kft.) a Magyar Nemzeti Bank jogelődje (Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete) által EN-I-136/2011 szám alatt kiadott tevékenységi engedély alapján végzi a – felügyeleti nyilvántartásba vett – pénzügyi szolgáltatási tevékenységét. A Társaság a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény (továbbiakban: Hpt.) által előírt feltételek fennállásáról, a szükséges feltételek biztosításáról folyamatosan gondoskodik. A fent megjelölt vállalkozás az alábbi területeken nyújt szolgáltatásokat: - Követelésminősítés (ügyfél, ügylet és fedezetértékelés) - Követeléskezelés (problémamentes, problémás és lejárt állomány kezelése és behajtása) - Végrehajtási és felszámolási eljárások menedzselése - Jogi képviselet - Monitoring feladatok ellátása - Reorganizáció - Követelésértékesítési pályázatok szervezése, bonyolítás
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A megnövekedett partner és ügyállomány kezeléséhez kerestek felhasználóbarát, és megfelelően automatizálható a Magyar Nemzeti Bank által megfogalmazott igényeket is kielégítő informatikai megoldást. Kiemelten fontos volt, hogy egy informatikai rendszeren belül kezelhessék saját és megbízásos követeléseiket, mindezt úgy, hogy az adott portfóliókról külön-külön lehessen kimutatásokat, jelentéseket készíteni, nyilvántartásokat (pl.: iktatókönyv, analitikus nyilvántartások) vezetni. Szükségessé vált a bővülő ügyszámhoz kapcsolódó dokumentáció digitalizálása is, stabil iktatással összekapcsolva úgynevezett papírmentes iroda kialakítása. Euro-tax Financial Zrt. számlavezetését és a cég költség- és bevétel menedzsmentjét is a keresett rendszerben kívánta kezelni. Áttekinthető és lehetőség szerint a rendszer által beütemezett, automatizált vezetői döntéstámogató lekérdezések elkészítése. Olyan informatikai megoldás igénye alakult ki, amely képes cégadatok automatikus letöltésére, és a negatív eseményekről az arra kijelölt személyeknek riasztást is küld, ezzel csökkentve a céginformációs adatszolgáltatással járó költségeket.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A piacon elérhető követeléskezelő szoftvereket megtekintve az INDECS nevű rendszerünket választotta a bemutatott cég. A bevezetését követőn az alábbi modulokat vette birtokba: • Adatkezelés: minden, a követeléskezeléshez szükséges adat rögzítése • Munkaszervezés: feladatlista-kezelő, határidőnaplók • Makrókezelés: betanítható automatikus műveletek • Többszörös tartozásszámítás: elágazó jogi ügyek esetén is, túlfizetés megakadályozásával • Árfolyamkezelés: követelések az átváltási árfolyam típusa a követelések szintjén változtatható • Díjszámítások: rugalmas díjszámítási algoritmusok sokféle díjalappal • Dokumentum-generálás: formalevelek, e-mailek, SMS-ek készítése • Optikai archiválás: dokumentumok beolvasása, megjelenítése • Vonalkódtechnika: dokumentumok egyszerű és gyors rendezése • e-FMH: e-FMH generálása, a folyamat végigkövetése, MOKK üzenetek teljes feldolgozása • e-VH: e-VH lapok készítése • Iktatás: automatikus kimenő és egyszerű bejövő iktatás • Postázás: postakönyv készítése, tértivevény-kezelés • Csekkek kezelése: csekkek kitöltése, PEK (Posta Elszámoló Központ) állományainak automatikus feldolgozása • Call center integráció: kampányok indítása, végigkövetése • Lakcímnyilvántartó integráció: export és közvetlen import • KHR integráció: adatok exportálása a KHR-hez a Referencia Adatszolgáltatók számára • Pénztár és számlázás: kiadási és bevételi pénztárbizonylatok, szállítói és vevői számlák készÍtése • Bankszámla összepontozó: automatikus és manuális összepontozási lehetőség • Értékesítés: az értékesítési folyamatok végigkövetése szerződésnyilvántartással • Vezetői információs rendszer: rugalmasan alakítható lekérdezések, • Integrálási lehetőség web service-ekkel: külső rendszerek számára • IndecsWeb: web alapú kommunikációs portál megbízók és alvállalkozók számára • Intakt: követelési ügyek áttöltése bármilyen rendszerek között minden adatukkal együtt • Cégfigyelés: a cégek folyamatos, automatikus figyelése